Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، نشریه واشنگتن فری بیکن در گزارشی نوشت: دو بانک برجسته آمریکایی به پایان دادن به دسترسی های مالی ایران متعهد نیستند.

نشریه واشنگتن فری بیکن دریافت دو نهاد مالی بلندپایه آمریکایی به قطع دسترسی ایران به بازارهای مالی بین المللی متعهد نخواهند بود، موضوعی که سنگ بنای تحریم های جدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را در قبال ایران تشکیل می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این موضوع به نوبه خود سبب تشدید نگرانی ها در میان مقامات آمریکایی در ارتباط با تلاش های کشورهای اروپایی و هم پیمانان منطقه ای ایران برای دور زدن تحریم های جدید آمریکا در آستانه فرا رسیدن چهارم نوامبر (13 آبان) ، روز اجرای ضرب الاجل، شده است. 

عدم همراهی دو بانک معتبر و بزرگ آمریکایی با دولت ترامپ در حالی است که 16 سناتور جمهوریخواه آمریکا روز پنجشنبه در نامه ای به «استیو منوچین» وزیر خزانه داری این کشور خواستار قطع دسترسی ایران به شبکه مالی سوئیفت شده بودند.

قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکایی در این نامه‌ نوشتند: "اجرای سریع و قاطعانه امری حیاتی در موفقیت سیاست اعمال فشار حداکثری است. اگر جمهوری اسلامی همچنان به سوئیفت متصل باقی بماند، اعمال فشار حداکثری با موفقیت همراه نخواهد شد."

جی پی مورگان و سیتی بنک، دو نهاد مالی بلندپایه آمریکایی، که در شبکه مالی سوئیفت حضور دارند، شبکه ای که سبب تسهیل مراودات بانکی در سطح بین المللی می شود، از پاسخ دادن به سوال فری بیکن در این باره که آیا آن ها قصد دارند دسترسی ایران از این شبکه قطع کنند و به تحریم های اعمال شده از سوی دونالد ترامپ پایبند باشند، پاسخ ندادند.

­هر دو بانک می توانند نقشی محوری در تضمین این موضوع ایفا کنند که سوئیفت و اعضای آن به تحریم های جدید متعهد باقی خواهند ماند، تحریم هایی که بانک مرکزی ایران و شبکه های زیرساختی حیاتی آن را هدف قرار می دهد. 

مقامات بلندپایه آمریکایی و رهبران کنگره در حال فشار آوردن به بانک های جهانی، از جمله بانک های مستقر در آمریکا هستند تا آن ها دسترسی ایران را به نظام مالی جهانی به ویژه از طریق سوئیفت، قطع کنند.

جی.پی مورگان بزرگترین بانک آمریکاست که دارایی های آن بیش از ۲.۶۰۹ تریلیون دلار برآورد می شود. سیتی بانک نیز سومین بانک آمریکا با دارایی هایی به ارزش ۱.۹۲۲ تریلیون دلار است. دفتر مرکزی هر دو بانک در نیویورک زادگاه ترامپ قرار دارد.

به نوشته واشنگتن فری بیکن، اختلاف میان دولت آمریکا و اروپایی ها بر سر اجرای تحریم های واشنگتن علیه ایران باعث می شود تا این دو نهاد مالی آمریکایی دست به انتخاب بزنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران تحریم بانک ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۹۹۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی مدعی شد: این بازیگران بیش از ده‌ها شرکت آمریکایی و نهادهای دولتی را از طریق عملیات سایبری، از جمله حملات فیشینگ و بدافزارها، هدف قرار دادند.

به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، در ارتباط با اقدام امروز، وزارت دادگستری آمریکا و دفتر تحقیقات فدرال یک کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی را منتشر می‌کند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: بازیگران سایبری مخرب ایرانی در یک کارزار هماهنگ و چندجانبه به هدف قرار دادن شرکت‌ها و نهادهای دولتی آمریکا با هدف بی‌ثبات کردن زیرساخت‌های حیاتی ما و آسیب رساندن به شهروندان ما ادامه داده‌اند.

او گفت: آمریکا به استفاده از تمام اختیارات دولت خود برای افشا و مختل کردن عملیات این شبکه‌ها ادامه خواهد داد.

شرکت مهرسام اندیشه ساز نیک، شرکت داده افزار آرمان، علیرضا شفیع نسب، رضا کاظمی فر رحمان، حسین محمد هارونی و کمیل برادران سلمانی از جمله شرکت‌ها و افرادی هستند که امروز تحریم شدند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد