Web Analytics Made Easy - Statcounter

گونه‌های ارزشمند حیات وحش از جمله خرس، قوچ و حتی مرال آبستن و جنینش هم از چنگال شکارچیان در مناطق حفاظت شده‌ای همچون "جهان‌نما" و پارک ملی " گلستان" در امان نیستند و یکی پس از دیگری سلاخی می‌شوند اما خبری از برخورد با این شکارچیان غیرمجاز نیست. ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، تصاویری که جمعی از محیط بانان و فعالان محیط زیست استان گلستان در اختیار این خبرگزاری قرار داده‌اند حکایت کشتار هولناک و وحشیانه‌ای است که در دل مناطق حفاظت شده‌ای از جمله جهان‌نما و پارک ملی گلستان رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گونه‌های ارزشمند حیات وحش از جمله خرس، قوچ و حتی مرال آبستن هم از چنگال شکارچیان در امان نیستند و یکی پس از دیگری سلاخی می‌شوند اما خبری از برخورد با این شکارچیان غیرمجاز نیست.

در حالی که خشکسالی و از بین رفتن زیستگا‌های این جانوران نسل تعداد زیادی از آنها را در خطر انقراض قرار داده؛ شکار و قتل عام گونه‌های ارزشمند جانوری سایه شوم مرگ را بیش از گذشته بر حیات وحش گسترانده است.

وقتی در رأس سازمان حفاظت محیط زیست حلقه‌ای شکل می‌گیرد که برخی از آنان در سوابق‌شان پروانه‌های شکار و قرق‌های اختصاصی دارند و پروانه‌های شکار برای اتباع خارجی صادر می‌کنند، نمی‌توان انتظار داشت که عزمی برای برخورد جدی با شکارچیان غیرمجاز داشته باشند.

در ماه‌های گذشته دست درازی به حیات وحش در نقاط مختلف کشور از جمله استان گلستان شکل گسترده‌تری پیدا کرده است اما شاید چراغ سبز به شکارچیان را هم عده‌ای در خود سازمان محیط زیست داده باشند. عیسی کلانتری پس از آمدنش به محیط زیست، در همان روزهای نخست اظهارنظرهای جنجالی درباره حیات وحش داشت. او گفته بود «نباید مساله مهم و اساسی آب را قربانی یوزپلنگ کنیم» و اینکه «باید بپذیریم یوزپلنگ ایرانی نیز مثل بسیاری از گونه‌های ایرانی از بین رفته، محکوم به نابودی است». این نوع نگاه به حیات وحش و تنوع گونه‌های جانوری کشور، موجب شده تا سوء مدیریت یا فقدان مدیریت در مناطق تحت حفاظت محیط زیست فاجعه‌های بزرگی را رقم بزند.

از همین رو چند ماهی است که شاهد صدور مجوزهای شکار، به ویژه برای شکارچیان خارجی هستیم تا بسیاری از شکارچیان داخلی هم نتیجه بگیرند که شکار ممنوع نیست، بلکه شکار بی پرداخت وجه به سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان (همان سازمان شکاربانی سابق) ممنوع است!

هر چند بارها تصاویر شکار و کشتار بی‌رحمانه حیوانات منتشر شد، اما به نظر می‌رسد مسئولان محیط زیست که متولی حفظ گونه‌های جانوری هستند؛ تمایلی برای برخورد با متخلفان و شکارچیان ندارند.

تصاویری که در ادامه خواهید دید مجموعه عکس‌هایی است که جمعی از محیط‌بانان و فعالان محیط زیست از کشتار هولناک گونه‌های ارزشمندی چون خرس، مرال و قوچ و غیره جمع‌آوری و برای این خبرگزاری ارسال کرده‌اند. تصاویری دردناک از قتل عامی بزرگ در مناطق حفاظت شده جهان نما و پارک ملی گلستان.

انتهای پیام/ح

R41471/P1357/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۰۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اشنویه گفت: در راستای برنامه‌های آموزشی  که به مناسبت بزرگداشت هفته زمین پاک در خانه محیط زیست  شهرستان اشنویه برگزار شد از یک دانش آموز فعال زیست محیطی و حافظ حیات وحش تقدیر به عمل آمد.

 کریم خضری افزود : این دانش آموز با عیدانه‌ های خود یک  یک بال پرنده شکاری شاهین را خریداری کرده و به اداره محیط زیست تحویل داده است که این پرنده در دامان طبیعت رهاسازی شد.

 

دیگر خبرها

  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شدند
  • تولد اولین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی پارک ملی کرخه در سال جاری
  • نخستین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شد
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه مرد ساروی چیست؟