Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت برون مرزی در بیانیه‌ای علت مسدود شدن حساب شبکه‌های فعال و پرطرفدار در برخی از شبکه‌های اجتماعی، واکنش به روشنگری‌ها در ارائه خبر‌ها و گزارش‌های صحیح و دقیق از اتفاقات و رویداد‌های خبری در جهان دانست.

خبرگزاری تسنیم: معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیما در بیانیه‌ای با اعتراض به مسدود شدن حساب برخی از شبکه‌های بین المللی این معاونت در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب و گوگل پلاس آن را نشانه اثرگذاری این شبکه‌ها در فضای رسانه‌ای جهانی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاونت برون مرزی در این بیانیه علت مسدود ساختن حساب این شبکه‌های فعال و پر طرفدار در برخی از شبکه‌های اجتماعی را روشنگری و استقلال آنان در ارائه خبر‌ها و گزارش‌های صحیح و دقیق از اتفاقات و رویداد‌های خبری در جهان به ویژه در منطقه خاورمیانه ارزیابی کرده و آن را یک سانسور بین‌المللی دانسته است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«طی روز‌های گذشته حساب‌های برخی شبکه‌های برون مرزی رسانه ملی در شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، توییتر، یوتیوب و گوگل پلاس مسدود شده است. در بیانیه منتشر شده از سوی اداره این شبکه‌های اجتماعی علت مسدود‌سازی، گمراه‌سازی این حساب‌ها از طریق انتشار اطلاعات نادرست درباره منشا بارگذاری و انتشار مطالب ذکر شده است.

معاونت برون مرزی صدا و سیما ضمن تقبیح و محکوم کردن این اقدام آن را مصداق بارز سانسور و جلوگیری از انتشار حقایق و دیدگاه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی جهانی می‌داند. مسدودسازی رسانه‌های مستقل در نتیجه تصمیمی اداری توسط اداره شبکه‌های اجتماعی یادشده یا متأثر از فشار‌های بیرونی صاحبان ثروت و قدرت سیاسی و امنیتی در ایالات متحده آمریکا یا متحدان آن، در هر حال یک افتضاح سیاسی و رسانه‌ای است که در عصر ارتباطات و آزادی رسانه‌ها رخ می‌دهد.

رسانه‌های مستقلی، چون پرس‌تی‌وی، هیسپان‌تی‌وی، العالم، سحر، الکوثر و... جز انتشار واقعیت‌هایی که دولت آمریکا و متحدانش علاقه‌ای به انتشار آن ندارند، جرم دیگری مرتکب نشده‌اند که مستحق مسدودسازی و بسته شدن باشند. جرم شبکه هیسپان‌تی‌وی که با بیش از نیم میلیون نفر دنبال کننده در یوتیوب هویتی کاملاً آشکار و اعلام شده دارد، نه گمراه‌سازی، بلکه افشای جنایات رژیم صهیونیستی و اربابان آن و به تصویر کشیدن جنایاتی است که علیه بشریت در فلسطین و یمن و مناطق دیگر جهان می‌شود. جرم شبکه‌ای شناخته شده مانند العالم که سال‌ها است در مسیر افشای توطئه‌های دشمنان ملت‌های منطقه از سوریه گرفته تا عراق و بحرین و لبنان و فلسطین و... پیشتازی می‌کند، نه اطلاعات نادرست که عریان ساختن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کودک کشی رژیم سعودی در یمن است.

جرم شبکه پرس‌تی‌وی مقابله با گمراه‌سازی افکار عمومی غرب و خنثی‌سازی نقشه‌های سیاسی و تبلیغاتی آمریکا و متحدانش در اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی دروغین است نه آنچه در بیانیه فیس بوک تحت عنوان اقدامات گمراه کننده، ادعا شده است.

اقدامات چند روز اخیر صاحبان سازمان‌های شبکه‌های اجتماعی جهانی، چون فیس بوک و یوتیوب و توییتر و ... در خفه کردن صدای رسانه‌های مستقل این واقعیت را آشکار می‌سازد که گویی شعار‌های زیبای آزادی بیان و جریان آزاد اطلاعات تنها زینت المجالس سلطه‌گران جهان است که در سایه آن گروه‌های تروریست و آدمکش‌های حرفه‌ای، چون داعش و رژیم‌های کودک‌کش در منطقه با آسودگی خاطر به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و حقیقی با استفاده از تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای مشغولند و در مقابل رسانه‌های مستقل افشاگر حامی حقوق مظلومان و ستم دیدگان محکوم به خاموشی و سکوت هستند.

معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی بار دیگر با محکومیت مسدودسازی رسانه‌های ایرانی مستقل در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت و تکذیب قاطع ادعای اداره کنندگان آن تاکید می‌کند این رسانه‌ها با سربلندی و افتخار همواره به شعار دفاع از مظلومان و افشای جنایات نظام سلطه و ایادی آن در منطقه و جهان و انعکاس صدای بی‌صدایان در جهان وفادار خواهند ماند و حق اقدامات حقوقی و پیگیری بین‌المللی قانونی علیه اقدام‌کنندگان به ایجاد محدودیت برای رسانه‌های برون مرزی جمهوری اسلامی را محفوظ می‌دانند. این فشار‌ها و محدودسازی‌ها بی‌تردید نشان از تاثیرگذاری قابل توجه رسانه‌های مستقل بر افکار عمومی علیرغم هیاهوی گوش خراش تبلیغات و جریان‌های رسانه‌ای سلطه‌گران مستکبر و هراس آنان از روشن شدن واقعیت‌ها و افشای حقایق دارد و این مسیری است که رسانه‌های برون مرزی جمهوری اسلامی ایران با قدرت و اعتماد به نفس همچون گذشته در آن گام برخواهند داشت.»

منبع: فردا

کلیدواژه: مسدود شدن حساب شبکه های بین المللی رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارندگی به برخی جاده‌های استان بوشهر/ یک محور مسدود است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه مسیرهای روستایی در شهرستان دشتی که در پی بارندگی دچار انسداد شده بود، با فروکش کردن رودخانه‌های محلی، بازگشایی شد، هرچند به رویه برخی جاده‌ها خسارت وارد شد که راهداران پیگیر ترمیم آن هستند.

اخترشناس افزود: تنها محور فرعی شیرینو کنگان به گله دار در استان فارس به دلیل ریزش ترانشه ها مسدود است که ۱۳ نیروی راهداری با هفت دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در تلاش برای رفع خطر و بازگشایی این جاده هستند.

وی یادآور شد: سایر محورهای استان باز و نیروهای راهداری با تمام توان عملیات هدایت آب‌های سطحی، رفع آب گرفتگی و پاکسازی سطح محورها را انجام داده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به هشدار هواشناسی درباره نفوذ یک سامانه بارشی طی روز سه‌شنبه خاطرنشان کرد: کاربران جاده‌ای می‌توانند از طریق تماس با شماره ۱۴۱ یا مشاهده سایت اینترنتی در جریان آخرین وضعیت راه‌های استان و کشور قرار بگیرند.

کد خبر 6097644

دیگر خبرها

  • ارتقای راه های سیستان و بلوچستان
  • چرا موبایلمان هک می‌شود؟ | تنها راه‌ جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام، تلگرام و واتس‌اپ
  • فعال نبودن تنظیمات امنیتی عامل ۸۰ درصد هک کاربران است
  • رییس سازمان صدا و سیما وارد ایلام شد
  • عامل ۸۰ درصد دسترسی غیرمجاز و هک حساب کاربران شبکه‌های اجتماعی
  • اصلاحات ، راه برون رفت از بحران مهاجرت سرمايه های انسانی
  • امیرعبداللهیان از تماس تلفنی با هنیه درباره پذیرش آتش‌بس خبر داد
  • خسارت بارندگی به برخی جاده‌های استان بوشهر/ یک محور مسدود است
  • قدرت رسانه‌ای اسرائیل نتوانست مانع دریافت حقیقت در جهان شود
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است