Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@12:35:34 GMT

قرارداد‌های آتی نفت چین با یوان منعقد می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۰۰۶۶۰

قرارداد‌های آتی نفت چین با یوان منعقد می‌شود

روسیه برای حذف دلار از مبادلات تجاری سرعت بیشتری می‌دهد، هند نفت ایران را به روپیه خریداری می‌کند و قرارداد‌های آتی نفت چین هم با یوان منعقد می‌شود.

خبرگزاری فارس: به نقل از راشاتودی، در مقابل تحریم‌هایی که آمریکا برای کشور‌های مختلف از تحریم‌های کالایی گرفته تا جنگ‌های تجاری انجام می‌دهد آن‌ها نیز متقابلاً تلاش می‌کنند تا دلار را از گردونه مبادلات اقتصادی که به عنوان برگ برنده آمریکا طی دهه‌های گذشته محسوب شده خارج کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرگزاری راشاتودی نوشت: معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده که این کشور به تحریم‌های آمریکا پاسخ مناسبی خواهد داد این پاسخ در راستای افزایش تلاش‌ها برای خارج کردن دلار از مبادلات تجاری خواهد بود.

سرگی‌ریابکوف در مصاحبه‌ای اعلام کرد: وقت آن رسیده که ما از حرف بگذریم و به مرحله عمل وارد شویم و از شر دلار خلاص شویم و به دنبال ارز جایگزین باشیم.

ریابکوف با بیان اینکه این اقدام تلافی‌جویانه برای تحریم‌های آمریکا است، گفت: حذف دلار اتفاق خواهد افتاد و در این زمینه سرعت کار را بیشتر خواهیم کرد.

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه هم اخیراً اعلام کرد: تعدادی از کشور‌ها علاقه‌مند به جابه‌جایی دلار در مبادلات جهانی هستند.

نواک گفت: سهم مشترکی در این باره نیاز است که از ارز‌های ملی برای مبادلات خودمان استفاده کنیم.

به گفته وزیر انرژی روسیه در این زمینه ترکیه و ایران هم به شدت تلاش می‌کنند.

وی گفت: ما تلاش می‌کنیم تا ارز‌های ملی خود را جایگزین پرداخت با دلار کنیم و این نیازمند این است که ما بخش‌های بانکی، اقتصادی و مالی خودمان را برای اجرای حذف دلار کوک کنیم.

هفته گذشته کرملین اعلام کرد که علاقه‌مند است تا در مبادلات تجاری با آنکارا، روبل روسیه و لیر ترکیه جایگزین شود. هند همچنین متعهد شده تا نفت ایران را با روپیه خریداری کند.

دومین اقتصاد بزرگ جهان یعنی چین هم گام‌های بزرگی را درباره به چالش کشیدن غالبیت دلار انجام می‌دهد. این کشور تلاش می‌کند تا قرارداد‌های آتی نفت خود را با یوان چین ببندد و ایران هم توافق کرده تا استفاده از دلار را در تجارت جهانی متوقف کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: شرکت های چینی یوآن نفت چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۰۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت

صادق نامدار ناظر گمرکات آذربایجان شرقی میزان صادرات سال گذشته از گمرک‌های استان بدون احتساب صادرات نفت خام، نفت کوره، نفت سفید و صادرات از محل تجارت چمدانی را ۲ میلیون و ۹۳۰ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۵۴۱ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این کالا‌ها به ۱۰۳ کشور مختلف دنیا صادر شده است.

وی، پنج کشور عمده مقصد صادراتی آذربایجان شرقی را به ترتیب کشور‌های ترکیه ۳۰.۸ درصد، عراق ۲۰.۲ درصد، ارمنستان ۱۷.۵۷ درصد، جمهوری آذربایجان ۳.۶ درصد و گرجستان ۳.۵ درصد اعلام کرد و گفت: پنج قلم کالای عمده صادراتی استان نیز به ترتیب شامل انواع میلگرد فولادی، پلیمر‌های استایرن، قیر نفت، سیم مفتول و کشمش انگوری بود.

نامدار افزود: در بخش واردات ۱۲ ماه سال ۱۴۰۲ در مجموع ۵۴۹ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ دلار از مبداء ۶۳ کشور مختلف از طریق گمرکات استان وارد شد که رشد ۲۹ درصد در وزن و ارزش دارد و از این نظر بین استان‌های کشور در رتبه نهم قرار داریم.

وی، پنج کشور عمده مبدا واردات کالا از گمرکات استان بر اساس میزان واردات را به ترتیب کشور‌های ترکیه ۵۷درصد، امارات متحده عربی ۱۲درصد، چین ۱۱درصد، آلمان پنج درصد و کره جنوبی ۲ درصد عنوان کرد و گفت: پنج قلم عمده کالای وارداتی به ترتیب شامل، کامیون‌های کشنده، شمش طلا، انواع توتون، گوشت منجمد گاوی و پودر کاکائو بوده است.

نامدار افزود: در بخش ترانزیت خارجی در ۱۲ ماهه سال گذشته ۶۰۷ هزار تن کالا از گمرکات استان منتقل شد که با اختصاص ۳.۴ درصدی از کل ترانزیت کشور به خود، رشد چهار درصدی دارد.

وی گفت: پنج کشور عمده مقصد ترانزیتی از گمرکات آذربایجان شرقی به ترتیب شامل کشور‌های جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه و عراق بوده است.

نامدار اضافه کرد: در بخش درآمد، وصولی گمرکات استان ۷۰ هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۳ درصد افزایش دارد.

آذربایجان شرقی دارای سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی در مراغه، خداآفرین و نوردوز و همچنین سه دفتر گمرکی در شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز و شهر بناب است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی در کردستان
  • یوان هانگ وای7 ؛ این خودرو را بیشتر با برند دایون می شناسید! (+تصاویر)
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید
  • سوئیس بخش بزرگی از دارایی‌های مسدود شده روسیه را آزاد کرد
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان
  • واکاوی طرح برقی کردن خط ریلی گرمسار-اینچه‌برون