Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@02:25:25 GMT

خطر انفجار بیخ گوش مردم قم+تصاویر

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۰۰۸۸۰

خطر انفجار بیخ گوش مردم قم+تصاویر

روز گذشته کارگاه شارژ سیلندر گاز غیر مجازLPG در محله سلامت قم دچار حریق شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  قم فردا، روز گذشته کارگاه شارژ سیلندر گاز غیر مجازLPG  در محله سلامت  قم دچار حریق شد که در این حریق 2 دستگاه نیسان و 3 دستگاه موتور سیکلت به طور کامل دچار حریق شد که خوشبختانه با اقدام به موقع ماموران آتش نشانی کنترل و اطفاء شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته روابط عمومی آتش نشانی قم در این انفجار260 سیلندر 11 کیلوگرمی و چندین عدد سیلندر 5 کیلویی طعمه حریق شده بودند که چند عدد از این سیلندرها طی عملیات اطفاء حریق دچار انفجار شد و 2 آتش نشان در جریان عملیات اطفاء دچار مصدومیت شدند.

به گفته یکی  اهالی محل این کارگاه شارژ سیلندر غیر مجاز بوده در روز  تعداد زیادی خودروی سواری برای پر کردن گاز خودروی خود به این محل مراجعه کرده و با کپسول گاز اقدام به سوخت گیری می کردند و بوی گاز آزاد دهنده بود زیرا محل مسکونی بود.

حمید کریمی روابط عمومی آتش نشانی در این زمینه اظهار داشت: بعد از اعلام حریق به آتش نشانی  خودروهای آتش نشانی ایستگاه کارگر به محل اعزام شدند اما به دلیل وسعت حریق و تعداد بیش از 260 سیلندی که طعمه حریق شده بودند درخواست واحدهای کمکی شد و 12 خودروی عملیاتی از ایستگاه های سطح شهر به محل اعزام شدند.

وی بیان داشت: همچنین خودروهای آب ده شهرداری برای پشتیبانی در ابتدای خیابان کار  به صورت آماده باش حضور داشتند.

با تلاش آتشنشانان حریق سرایت نکرد

کریمی افزود: با تلاش آتش نشانان اجازه سرایت حریق به منازل اطراف و کارگاه های مجاور که پر از یونولیت بود و که خود مستعد حریق بود داده نشد، از کارکنان این کارگاه کسی مصدوم نشد اما دو نفر از  نیروهای آتش نشانی به خاطر فعالیت شدیدی که داشتند و شدت جرات دچار آسیب دیدگی شدند که توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی تاکید کرد: تمام کارگاه هایی که در سطح شهر دارای  مجوزهای خاص خودشان از اداره های مربوطه هستند و کارگاه های غیر مجوز را  بازدید کرده ایم و نکات ایمنی را  اعلام کردیم و مکاتبات با مراجع قضایی انجام دادیم و بعضا هم ورود  کردیم برخی مشکلات حل شده  است اما برخی از مشکلات کماکان ادامه دارد.

روابط عمومی آتش نشانی قم خاطر نشانکرد: : کارگاه های شارژ گاز که در سطح شهر هستند بسیار مستعد خطر هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نمونه این حوادث را داشتیم؟ گفت: بله از جمله حادثه  روبروی بوستان علوی بیش از 600سیلند داخل کاراژ بود و 3 خودرو  دچار حریق شد، کمربندی قم  کنار یک مسجد دوبار پشت سر هم حریق و انفجار رخ داد، دقیقا یک ماه گذشته روبروی ترمینال قم هم حادثه مشابه پیش آمد و چند مصدوم برجای گذاشت، ورودی کوچه ترمینال انفجار دیگری رخ داد که چند نفر از همکاران من مصدوم شدند در شهر جعفریه حادثه  مشابه داشتیم .

کریمی خاطر نشان کرد: متاسفانه در سطح شهر هنوز این محل های غیر مجاز وجود دارند برخی ها هم که به صورت سیال اقدام به فروش  کپسول های گاز می کنند مانند شاه جمال، امین آباد؛ کار کردن با سیلندرهای گاز مایع تخصص خاص خود را دارد و افرادی که این کار را انجام می دهند علم به همه موارد آن ندارند و گاهی نکات ریز را رعایت نمی کنند که همان منجر به این خطرط می شود.

مردم در محل حادثه تجمع نکنند

روابط عمومی آتش نشانی  قم تصریح کرد: یک گلایه هم از مردم داریم ، عوامل آتش نشانی، اورژانس و شهرداری اگر در حین انجام  عملیات حادثه ای برایشان رخ دهد بقیه ماموران وظیفه دارند  ورود کنند اما متاسفانه در این نوع حوداث مردم تجمع می کنند در این حادثه سیلندر کپسول بر اثر انفجار به دو کوچه بعدی پرتات شده بود خواهش که داریم مردم همکاری کنند و در اطراف محل های حادثه تجمع نکنند دیدن این صحنه ها  جز آزردگی خاطر چیزی نخواهد داشت.

گفته می شود این کارگاه از شرکت نفت  مجوز داشته است هم  مجوز توزیع داشتند هم مجوز توزیع و هم مجوز شارژ پیک نیک؛

محل های غیر مجاز شارژ گاز مایع در قم

متاسفانه باید گفت از این نوع مکان ها و محل های سوخت گیری غیر مجاز گاز در قم وجود دارد که چندین بار از طریق سایت قم فردا اطلاع رسانی شده اما این مسئله جدی گرفته نشد تا اینکه این اتفاق رخ داد خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت اما باید برای محل های دیگر هم تدبیر کرد.

استان قم به عنوان یک استان مرکزی و پل ارتباطی 17 استان کشور است و با نزدیک شده به ایام تعطیلات نوروز حجم مسافران زیادی وارد قم می شود که برای تامین سوخت خودروهای وارد شده به قم جایگاه های سوخت CNG در شهر قم پاسخگوی نیاز شهروندان و مسافران  نیست.

متاسفانه عدم تامین سوخت کافی و کمبود جایگاه های توزیع سوخت برای خودرو های دوگانه سوز باعث به وجود آمدن معظلی به نام فروش کپسوی گاز در حاشیه شهر قم شده است که بعضا توزیع آن بسیار خطرناک است، کامیون ها و یا خاورهایی که پر از کپسول های گازی است که برای مصارف غیر از خودرو ها در نظر گرفته شده در حاشیه شهر که منطقه مسکونی نیز می باشد توقف کرده و خودرو های عبوری با دیدن این کامیون ها توقف کرده و به شیوه خطرناکی تامین سوخت می کنند.

در فصل زمستان نیز برای جلو گیری از یخ زدگی و تسریع در انتقال گاز کپسول به خودرو، کپسول گاز را به شکل خطرناکی در آبی که با حرارت مستقیما یک کپسول دیگر در حال  گرم شدن است قرار می دهند که در صورت کوچکترین خطایی می تواند جان چندین نفر را بگیرد، موضوعی که به نظر می آید هیچ سازمانی مانع اجرای آن نیست.

لینک خبر بازی با مرگ در حاشیه شهر قم هشدار در خصوص خطرات کپسول های گاز مایع در سطح شهر قم +تصاویر

http://www.qomefarda.ir/news/134948

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۰۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند

رضا خادمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طی فروردین ماه سال جاری ۱۰۴ حادثه و حریق در شهر سمنان به وقوع پیوست، ابراز داشت: خوشبختانه در این حوادث فوتی گزارش داده نشده است.

وی ضمن بیان اینکه طی مدت مذکور دو هزار و ۷۸۵ تماس با سامانه ۱۲۵ گرفته شده است، افزود: از این تعداد ۴۰ آتش سوزی و ۶۴ عملیات امداد و نجات پوشش داده شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی سمنان ضمن بیان اینکه بیشترین سوانح آتش سوزی با ۱۴ مورد مربوط به معابر و ساختمان‌های متروک بوده است، ابراز داشت: ۱۰ حریق نیز از خودروها مهار شدند.

خادمیان بابیان اینکه ۳۷ مورد حوادث حبس در اماکن و آسانسور بوده است، تصریح کرد: گرفتن حیوانات موذی با ۱۲ مورد جایگاه بعدی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: ۹۸ زن و مرد در فروردین ماه سال جاری طی عملیات‌های مختلف توسط آتش نشانی سمنان امداد رسانی شدند.

کد خبر 6090213

دیگر خبرها

  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین
  • حریق در هتل پارسیان کوثر تهران مهار شد
  • حریق یک مرکز اقامتی در میدان ولیعصر تهران
  • حریق در پشت بام یک منزل مسکونی در مشهد اطفا شد
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد