Web Analytics Made Easy - Statcounter

قضات محاکم می‌توانند از مرز سخنگویی مقنن فراتر رفته و به عنوان پشتیبان حقوق مردم، نقش سازنده ای در روند تولید و سایر موضوعات اقتصادی داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ چهل و پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان صبح امروز(شنبه) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ابوالفضل محبی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: حمایت قانونی از سرمایه گذاری و تولید ملی از بایسته‌های اقتصاد مقاومتی است که دادگستری استان در جهت همین امر مهم اقدامات خوبی را داشته است. 

رئیس دادگستری شهرستان البرز در ادامه تصریح کرد: علاوه بر مؤلفه‌های تقنینی حمایت از تولید که مهمترین آن شفافیت و ثبات در قانون گذاری و تخصصی بودن تقنین است، در بخش قضایی نیز باید با بهره گیری از مقررات قانونی تا حد ممکن از تولید داخلی و سرمایه گذاری حمایت کرد. 

وی بیان کرد: قضات محاکم می‌توانند از مرز سخنگویی مقنن فراتر رفته و به عنوان پشتیبان حقوق مردم، نقش سازنده ای در روند تولید و سایر موضوعات اقتصادی داشته باشند. 

محبی اذعان کرد: در این نشست موضوعات مربوط به تامین اجتماعی در مورد پیشنهاد اصلاح مقررات مرتبط با بازرسی از دفاتر قانونی شرکت‌ها و همچنین لزوم دقت در صدور بخشنامه‌های گمرکی بررسی و در نهایت راهکارهای عملی برای برون رفت از مشکل بخشنامه جدید دولت در مورد لزوم پرداخت مابه التفاوت ارز زمان ترخیص در گمرک و فقدان آیین نامه در سازمان حمایت بررسی و تصویب شد. 

گفتنی است؛ در این جلسه زاهدی، استاندار قزوین از زحمات مدیران مختلف از جمله نماینده دادگستری کل استان به جهت کسب رتبه اول شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین در کشور قدردانی کرد.


انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۱۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۵ عنوان برنامه در هفته بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سرهنگ صادقی فرمانده سپاه ناحیه دلیجان گفت: مهم‌ترین و شاخص‌ترین برنامه‌های سالروز بسیج سازندگی برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، اعزام گروه‌های جهادی برای خدمات‌رسانی به مناطق محروم و ویزیت رایگان، دیدار اعضای قرارگاه با مسئولان شهرستان، تجلیل از فعالین جهادی در سطح شهرستان خواهد بود.

او افزود: پرداخت حدود ۹ میلیارد تومان وام اقتصاد مقاومتی به فعالین اقتصاد مقاومتی و اقتصاد خانگی، بازسازی و مرمت ۲۰ واحد مسکونی متعلق به خانواده‌های محروم، احداث دو استخر آب کشاورزی، جدول‌گذاری ۲۰۰ متر نهر آب و همچنین فعال سازی ۶۰ صندوق قرض‌ الحسنه در سطح شهرستان که از کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی حمایت می‌کنند قسمتی از فعالیت‌های بسیج سازندگی در شهرستان دلیجان است.

فرمانده سپاه ناحیه دلیجان در انتها عنوان کرد: در سطح شهرستان دلیجان حدود ۸۰ گروه جهادی فعال داریم که در زمینه‌های فرهنگی اجتماعی اقتصادی و عمرانی در حال خدمات رسانی به مردم شهرستان هستند.

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۷۰۰ پروژه محرومیت زدایی در مازندران
  • جذب ۵۴۰ میلیون دلار سرمایه ارزی در استان هرمزگان
  • برگزاری همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی
  • تحقق شعار سال منوط به احیای اصول اقتصادی قانون اساسی است
  • افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در دلیجان
  • برگزاری ۱۵ عنوان برنامه در هفته بسیج سازندگی
  • اجرای کامل مصوبات شورای توسعه تشکل های مردم نهاد قزوین
  • ۲ دستور کار کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال دولت
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد