Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از نافذ آنلاین، اله مراد عفیفی پور با اشاره به برگزاری نشست مشترک بین مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با فرماندار شهرستان ابوموسی اظهار داشت: با همکاری قابل تقدیر فرماندار این شهرستان، انتقال مالکیت حدود هشت هکتار از اراضی پسکرانه بندرگاه ابوموسی به سازمان بنادر در دست انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در پی مذاکرات صورت گرفته با فرمانداری برای ورود جدی تر سازمان بنادر به روند توسعه دریایی جنوبی ترین مرز آبی ایران، چندین پروژه برای توسعه زیرساخت ها و روبناها در دستور کار قرار گرفته که از جمله آنها احداث ساختمان های اداری، مرجع دریایی، مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی و حصارکشی اراضی پسکرانه این بندرگاه است.
به گفته عفیفی پور، تعمیرات اساسی زیرساخت های بندری با ایجاد و توسعه شبکه های برق و آبرسانی به شناورها در حال انجام است. از سوی دیگر، پروژه لایروبی حوضچه بندر با افزایش عمق به ۸ متر برای جذب شناورهای بزرگتر نیز از مهرماه سال جاری کلید می خورد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تصریح کرد: اقدامات لازم برای انتقال دو فروند رمپ و اسکله فلزی شناور بندرگاه ابوموسی به تعمیرگاه دریایی بندر شهید رجایی و انجام تعمیرات اساسی آنها در دستور کار است.
وی اضافه کرد: اختصاص یک دستگاه ژنراتور برای پشتیبانی از سیستم رادیویی و مخابراتی مستقر در برج کنترل بندرگاه و تامین تجهیزات دیگری همچون یو.پی.اس، بادسنج و سامانه VDR(ضبط مکالمات رادیویی) نیز انجام خواهد شد.
عفیفی پور خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح ها، شاهد توسعه بندرگاه جزیره ابوموسی، ارتقای ایمنی ترددهای دریایی، فراهم شدن امکان جذب شناور های بزرگتر و در نهایت نیز افزایش رضایتمندی مردم این شهرستان خواهیم بود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان همچنین از اعلام آمادگی این اداره کل در زمینه فراهم کردن شرایط و بسترهای لازم به رونق بخشی به گردشگری دریایی در جنوبی ترین مرز آبی ایران در قلب دریای خلیج فارس سخن به میان آورد و گفت: سازمان بنادر آمادگی دارد از محل منابع داخلی خود، در زمینه تأمین شناورهای استاندارد برای گشت های تفریحی دریایی با اعطای تسهیلات به متقاضیان از فعالان بخش خصوصی حمایت کند.
اوایل هفته جاری معاونین فنی و نگهداری و مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به جزیره ابوموسی سفر کرده و ضمن دیدار و گفتگو با فرماندار و مسئولان سایر ارگان های همکار، نحوه توسعه زیرساخت ها در تنها بندرگاه این جزیره را مورد بررسی میدانی و ارزیابی قرار دادند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۱۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان

حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای امسال سه هزار و ۶۰۴ TEU کانتینر یخچالی در این بنادر تخلیه و بارگیری شد که ۶۸ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

وی افزود: این کانتینر‌ها عمدتا شامل میوه و تره بار، حبوبات و کالا‌های با شرایط نگه‌داری ویژه به کشور‌های حوزه خلیج فارس ارسال شد.

 مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان میزان صادرات کالای غیرنفتی را نیز با ۳۲ درصد افزایش ۶ هزار و ۲۹ تن اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد