Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-24@16:34:27 GMT

رباط؛ منطقه نمونه گردشگری خوزستان

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۰۱۵۴۵

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، دسترسی به این منطقه از طریق جاده آسفالته درجه ارتباطی اهواز - شهرکرد و جاده انحرافی باغملک- رباط امکان پذیر است.

روستاهای رباط علیا و سفلی با بافت سنتی خود یکی از جاذبه های منطقه به شمار میروند. رباط در دامنه منطقه ای کوهستانی از سلسله جبال زاگرس واقع شده که رودخانه مواج و سرد زرد (ابوالعباس ) از کنار آن می گذرد و مناظری دیدنی را ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رودخانه زرد،شالیزارهای برنج ،کوههای سربه فلک کشیده و شکوفه درختان بادام این روستا را به تفرجگاهی منحصربه فرد در خوزستان تبدیل کرده است. علاقمندان دیداراین روستای زیبا از شهر باغملک به سمت رباط حرکت می کنند و در دره سبز پیش رفته و به این منطقه خوش آب و هوا قدم می گذارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نمونه گردشگری رباط خوزستان باغملک شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۱۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون گردشگری وزارت میراث وارد خوزستان شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صبح امروز چهارشنبه وارد استان خوزستان شد.

هدف از سفر شالبافیان، شرکت در ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت ایران با محوریت خوزستان است.

نقش جوامع محلی در گردشگری مقاومت، صنعت نفت و هویت فرهنگی و همچنین نقش اقوام خوزستان در دفاع ملی و حفاظت از سنت و فرهنگی بومی، بخشی از موضوعات این نشست است.

شالبافیان در شهرهای آبادان و خرمشهر نیز حضور خواهد یافت و فعالان گردشگری خواستار توجه وی به مطالبات خود هستند.

تفویض اختیار صدور مجوز سمن به سازمان منطقه آزاد اروند، بهبود وضعیت ادارات میراث شهرهای آبادان و خرمشهر، پیگیری حذف پلکانی عوارض خروج از کشور در اروند، اجرای طرح جامع گردشگری اروند و تشکیل دبیرخانه دائمی گردشگری سلامت ایران در منطقه آزاد اروند بخشی از مطالبات فعالان گردشگری شهرهای آبادان و خرمشهر است.

کد خبر 6087449

دیگر خبرها

  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • معاون گردشگری وزارت میراث وارد خوزستان شد
  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • صدور اسناد مالکیت پنج تالاب و ۲ رودخانه خوزستان
  • سند دار شدن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از رودخانه‌های کشور
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون
  • دستگاه‌های اجرایی البرز با هشدار هواشناسی به حالت آماده باش درآمدند