Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@13:28:40 GMT

بنیاد مستضعفان از ساخت «مال» کنار کشید

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۰۲۴۰۸

بنیاد مستضعفان از ساخت «مال» کنار کشید

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ تب ساخت مجتمع های بزرگ تجاری که مهمترین مراکز عرضه کالاهای لوکس و برندهای معتبر خارجی است، در سال های اخیر در شهرهای بزرگ فراگیر شده و ساکنان شهرهای بزرگی چون تهران، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز و حتی شهرهای کوچکتر شاهد رقابت شرکت ها در ایجاد چنین مراکزی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موضوع ساخت و سازها در انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم نیز به بحث نامزدها تبدیل شد که نشان می داد مشهد در رتبه نخست احداث مجتمع های لوکس تجاری است و پس از آن تهران در رتبه دوم قرار دارد.
کارشناسان اقتصادی بر این باورند که ساخت چنین مراکزی علاوه بر اینکه تعادل را در نظام عرضه و توزیع کالا را بر هم می زند، به دلیل زمینه سازی برای فروش محصولات خارجی مغایر با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و توجه به رشد و توسعه کالای ایرانی است.
بر اساس همین رویکرد و بنا بر اعلام روز شنبه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، این نهاد با رویکرد توسعه کسب و کار بخش خصوصی کشور، هرگونه سرمایه گذاری در ساخت مجتمع های تجاری و مراکز عرضه برندهای خارجی را متوقف کرده است.
این تصمیم بر اساس مصوبه شورای معاونان بنیاد مستضعفان بوده که بر اساس آن معاونت توسعه ساختمان شرکت های بنیادی از این پس در ساخت و تولید پروژه‌های تجاری و مراکز عرضه برندهای خارجی سرمایه‌گذاری نخواهند کرد.
در بخشنامه معاونت توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان به شرکت های تابعه، «رعایت شان و جایگاه بنیاد به عنوان نهادی انقلابی و در جهت پرهیز از رقابت با بخش خصوصی» از اهداف این تصمیم اعلام شده است تا «از ورود و سرمایه گذاری در پروژه های مجتمع تجاری لوکس و مال ها در کلانشهر ها که عمدتاً با هدف عرضه برند های خارجی مورد استفاده قرار می گیرد توسط شرکت های بنیاد خودداری شود».
پیش از این محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان گفته بود، این نهاد با هدف حمایت از بخش خصوصی و توجه بیشتر به پروژه‌های ملی، حضور شرکت‌های گروه یک خود را در پروژه‌های پیمانکاری کمتر از 100 میلیارد تومان ممنوع کرده است.
به گفته وی، ورود سایر شرکت های تحت پوشش بنیاد از ابتدای امسال به پروژه های کمتر از 70 میلیارد تومان نیز ممنوع شده است.
بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بالغ بر یکصد شرکت را در بخش های عمران، کشاورزی، معدن، صنعت، انرژی، صنعت برق، امور فرهنگی و گردشگری تحت پوشش خود دارد که حدود 16 شرکت در حوزه های عمرانی و ساختمان سازی فعالند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بنیاد مستضعفان مجتمع های تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۲۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی مدیر بنیاد مسکن کبودراهنگ

صبح امروز مراسم تودیع و معارفه مدیربنیاد مسکن شهرستان کبودراهنگ با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان، فرماندارکبودراهنگ ومعاونان برگزار شد.

در این مراسم از زحمات و خدمات رسانی ۲ ساله محمد کرم معصومی مدیر بنیاد مسکن پیشین این شهرستان تقدیر و تجلیل شد همچنین محمد داودی به عنوان مدیرجدید این نهاد انقلابی در کبودراهنگ معرفی شد.

مسلم غلامی فرماندار کبودراهنگ در این مراسم با اشاره به نقش مهم تاثیرگذار بنیاد مسکن در ساخت سرپناه به جامعه هدف بیان کرد: این نهاد خدمات ارزنده‌ای به مردم محروم و نیازمند عرضه می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان هم ضمن تقدیر و تجلیل از زحمات معصومی مدیر پیشین خطاب به مدیر جدید این نهاد افزود: امید است در ساخت مسکن محرومان و نهضت ملی مسکن نیز تلاش‌های جدی را شاهد باشیم و با همکاری دستگاه‌های اجرایی در استان بتوانیم به اهداف موردنظر دست یابیم.

مسعود رضایی اظهار داشت: تمام مدیران گذشته در این نهاد انقلابی تلاش کردند و امیدواریم مدیرجدید این مجموعه نیز بتواند این مسیر خدمت رسانی را ادامه دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • معرفی مدیر بنیاد مسکن کبودراهنگ
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟
  • اتصال ریلی چین و ویتنام از طریق دو خط سریع السیر تا سال ۲۰۳۰