Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رحم کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:از کل درخواست امور عشایری استان برای تامین نیاز دام عشایر ، تاکنون تنها 800تن علوفه تحویل تشکل های عشایری قرار گرفته است که به هیچ وجه کافی نیست.
وی با اشاره به گرانی علوفه وارداتی شامل ذرت علوفه ای ، جو و یونجه اظهار داشت: شرکت پشتیبانی امور دام استان باید نسبت به تامین علوفه مورد نیاز دام عشایر استان اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل امور عشایری خوزستان گفت: در صورت تامین نشدن کامل علوفه مورد نیاز ، عشایر استان با مشکلات و ضرر و زیان فراوان روبه رو و مجبور خواهند شد بخشی از دام خود را به فروش برسانند.
کریمی آب و علوفه را نیاز فوری عشایر خوزستان عنوان کرد و افزود: برای تامین آب عشایر استان با تانکرهای سیار ، 71میلیارد ریال از منابع مختلف اختصاص یافته است و هم اکنون در حال آبرسانی به کانون های استقرار عشایر هستیم.
وی ابراز امیدواری کرد با بارش های زودرس پاییزی در سال آبی 98-97 شاهد کاهش مشکلات عشایر کوچ رو در استان و به حداقل رساندن نیازهای عشایر باشیم.
مدیرکل امور عشایری خوزستان با اشاره به خشکسالی بی سابقه نیم قرن اخیر در مناطق عشایری استان اظهار داشت: برنامه ریزی سازمان امور عشایری به گونه ای خواهد بود که عشایر استان که بخش مهمی از گوشت و لبنیات مردم را تامین می کند آسیب نبینند و بتوانند همچنان در چرخه اقتصادی کشور فعال باقی بمانند.
23هزار خانوار معادل 11.8 درصد کل جمعیت عشایر کشور در مناطق عشایری خوزستان مستقر هستند که پس از فارس رتبه دوم جمعیتی را دارند.
عشایرخوزستان 2 میلیون راس دام سبک معادل 9 درصد کل دام سبک عشایر کشور را در اختیار دارند.
خوزستان هفت ماه از سال میزبان عشایر استان های کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه و همدان است.
تامین آب سالم ، احداث و نگهداری راه های دسترسی، ساماندهی خانوار های متقاضی عشایر برای سکونت، تامین و توزیع سوخت فسیلی، تامین علوفه دام، تامین آرد و صیانت از اشتغال عشایر از مهم ترین وظایف اداره کل امور عشایری خوزستان است.
مناطق شمال و شمال شرقی ، جنوب شرق و غرب استان از نقاطی هستند که عشایر برای تعلیف دام خود ساکن می شوند و در نیمه دوم فروردین ماه به مناطق ییلاقی کوچ می کنند.
6065/6002
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت چهار محال و بختیاری خشکسالی کهگیلویه و بویراحمد گوشت لبنیات رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۲۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: منطقه عشایری کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است.

عطا حسن‌پور امروز، یازدهم اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای عشایری که در منطقه عشایری کولیدر بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: در بروجرد منطقه عشایری کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است که چنین مناطقی قابلیت توسعه در این زمینه را دارند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر نقش مولد و تولید کننده دارند که با توجه به قابلیت‌هایی که مناطق عشایری بروجرد در توسعه گردشگری عشایر دارند می‌توان به درآمدزایی در این حوزه و حوزه‌های مرتبط شامل گیاهان دارویی و صنایع دستی رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: توسعه گردشگری عشایری می‌تواند ضمن توسعه اقتصادی به رفع مشکل بیکاری در جامعه عشایری کمک کند.

حسن‌پور بیان کرد: گردشگران به دنبال این هستند که در محیطی طبیعی و به دور از هیاهو زمان بگذراند بنابراین با توجه به شرایط موجود در مناطق عشایری در صورت تقاضا از سوی علاقمندان مجوز راه‌اندازی خانه مسافر و بومگردی گردشگری عشایری را ارئه خواهیم داد.

وی ادامه داد: مردم در زمینه گردشگری کشاورزی، گیاهان دارویی و سایر حوزه‌های مرتبط با گردشگری درخواست مجوز دهند تا در کمترین فرصت شرایط فعالیت آنها فراهم می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  • کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی
  • جامعه عشایری سومین جامعه استان کرمانشاه
  • مناطق ییلاقی و قشلاقی مستعد لرستان شناسایی شده است
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر