Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@20:00:04 GMT

"افغانستان" در نشست مسکو شرکت نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۰۳۲۱۹

'افغانستان' در نشست مسکو شرکت نمی‌کند

خبرگزاری میزان- وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد: دولت حکومت در نشست صلح مسکو شرکت نخواهد کرد. پیش از این نیز امریکا اعلام کرده بود در این نشست شرکت نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد: دولت حکومت در نشست صلح مسکو شرکت نخواهد کرد. پیش از این نیز آمریکا اعلام کرده بود در این نشست شرکت نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه روسیه اعلام کرده که از 12 کشور از جمله افغانستان، پاکستان، ایران، هند، چین و امریکا برای شرکت در نشست مسکو در مورد صلح افغانستان دعوت کرده و در عین حال، طالبان نیز در این نشست حضور خواهند داشت.

اما پس از این‌که آمریکا اعلام کرد در این نشست شرکت نمی‌کند، وزارت خارجه افغانستان نیز می‌گوید که در نشست مسکو شرکت نمی‌کند.

صبغت احمدی، سخنگوی وزارت خارجه به آریانا نیوز گفت: روند صلح باید به رهبری دولت افغانستان باشد؛ هر چیزی که در مورد افغانستان در منطقه و جهان بحث می‌شود، باید در محور دولت جمهوری افغانستان باشد.

این در حالی است که وزارت خارجه روسیه اعلام کرده که نشست مسکو به صورت مشترک و به رهبری روسیه و افغانستان برگزار خواهد شد.

مشاور امنیت ملی افغانستان نیز در دیدار با سفیر روسیه در کابل، از این کشور خواسته تا با وارد کردن فشار به طالبان، آنان را به گفتگوهای صلح حاضر بسازد.

وزارت امورخارجه روسیه معتقد است که عدم شرکت واشنگتن در نشست صلح مسکو، نیت دروغین ایالات متحده در رابطه به افغانستان را نشان می دهد.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان وزارت امور خارجه روسیه شرکت واشنگتن نشست کابل ایالات متحده رهبری روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۳۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است

سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به اظهارات معاون وزارت خارجه روسیه اظهار داشت حکومت کنونی افغانستان فراگیر است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به اظهارات مقامات روسیه مبنی بر اینکه به‌رسمیت شناختن کابل به تشکیل حکومت فراگیر بستگی دارد، تاکید کرد: حکومت کنونی افغانستان فراگیر است.

«میخاییل گالوزین» معاون وزارت خارجه روسیه پیش‌تر با تأکید بر لزوم ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان گفته بود: حکومت فراگیر مستلزم این است که نمایندگان همه اقوام، مذاهب و جریان‌های سیاسی افغانستان در آن حضور داشته باشند.

سخنگوی حکومت طالبان به «آمو» گفته است حکومت ایجاد شده توسط طالبان به باور وی «فراگیر» است.

حدود یک هفته پیش نیز «سراج‌الدین حقانی» وزیر کشور حکومت طالبان در دیدار با هیئتی از افغان‌های مقیم خارج درباره درخواست‌ها جهت تشکیل حکومت فراگیر گفته بود: جهان باید درک کند که افغانستان یک کشور مستقل است. افغانستان همانطور که در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند، این را هم نمی‌پذیرد که دیگران مداخله کنند.

واکنش طالبان به اظهارات «امیرعبداللهیان»: در راستای حکومت فراگیر تلاش می‌کنیمچین: از طالبان برای تشکیل حکومت فراگیر حمایت می‌کنیمواکنش طالبان به درخواست‌ها برای تشکیل حکومت فراگیر: موضوع داخلی است

چندی قبل نیز ذبیح الله مجاهد در واکنش به خواسته سران کشورهای آسیای مرکزی و آلمان درباره حکومت فراگیر گفته بود حقوق زنان و حکومت فراگیر در این کشور تأمین است و این موضوع داخلی است.

وی افزود: «کابینه حکومت افغانستان متشکل از همه اقوام است، نمایند‌گان همه اقوام در این نظام حضور دارند و از جمله زنان حقوق تمام افغان‌ها در کشور تأمین است».

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان