Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل فولاد جنوب گفت: هرکسی که کالا صادر می‌کند باید ارز آن را در بازار ثانویه تزریق کند. ارز ۴۲۰۰ معنی ندارد. وقتی دولت هیچ چیزی با این قیمت برای آنها محاسبه نمی‌کند، این حرف کاملا غیر کارشناسی و غیر فنی است. امروز در تمامی کالاها افزایش قیمت داشته‌ایم تمام مواد اولیه و ماشین آلات ما به قیمت ارز آزاد وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد دنیا نور در خصوص تعطیلی موقت بورس کالا گفت: این حرکت کاملا درست بود زیرا هنوز تکلیف ارز مشخص نیست و با ادامه این وضع فقط رانت برای دلال‌ها و دردسر برای مردم ایجاد می‌شود. هر نوع عرضه و معامله‌ای بدون روشن شدن عواقب و عدم شفافیت در نحوه خرید و فروش چیزی به جز رانت نیست.

عضو انجمن فولاد کشور ادامه داد: البته این اتفاق باعث به وجود آمدن خلاء در بازار می‌شود که آن هم به خاطر صدور بخشنامه‌های ناقص دولت است.

وی در خصوص صحبت‌هایی مبنی بر فشار فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها برای بسته شدن بورس کالا گفت: من چنین چیزی را اصلا قبول ندارم و حداقل با اطمینان می‌گویم که شرکت‌های فولادی هیچ مداخله‌ای در اتخاذ این تصمیم نداشته‌اند.

وی در خصوص عرضه ارز حاصل از صادرات به بازار ثانویه یا به نرخ ۴۲۰۰ تومانی گفت: هرکسی که کالا صادر می‌کند باید ارز آن را در بازار ثانویه تزریق کند. ارز ۴۲۰۰ معنی ندارد. وقتی دولت هیچ چیزی با این قیمت برای آنها محاسبه نمی‌کند، این حرف کاملا غیر کارشناسی و غیر فنی است. امروز در تمامی کالاها افزایش قیمت داشته‌ایم تمام مواد اولیه و ماشین آلات ما به قیمت ارز آزاد وارد می‌شود.

دنیا نور تصریح کرد: با اجبار فروش ارز به قیمت ۴ هزار ۲۰۰ تومان در واقع صادر کننده را تنبیه می‌کنیم دراین شرایط که یک صادر کننده به سختی بازاریابی می‌کند، کالا را صادر و سپس با دردسرهای فراوان ارز را وارد کشور می‌کند به جای آنکه آن را تشویق کنیم وادار می‌کنیم که ارز حاصل از صاردات کالای خود را ۴۲۰۰ بدهد اصلا مگر قیمت دلار ۴۲۰۰ تومان است؟ قیمت واقعی دلار همانی است که در بازار آزاد مشخص می‌شود. دلار  ۴۲۰۰ فقط برای کالاهای اساسی است و گرنه تجارت را که نمی‌توان با ارز ۴۲۰۰ تومانی انجام داد.

مدیرعامل فولاد جنوب افزود: فولادی‌ها از قدیم امتیازاتی در حوزه انرژی داشتند که ربطی به ارز ندارد اما الان مواد اولیه و ماشین آلات همگی با ارز آزاد محاسبه می‌شود یک تریستور که قیمت آن ۱.۵ میلیون تومان بود الان ۴ میلیون شده میتنس(تعمیر و نگهداری) ۱۵ درصد قیمت تمام شده فولاد است. به نظر من دولت اصلا حق ندارد ارز ۴۲۰۰ را به عرصه فولاد یا پتروشیمی بیاورد این ارز فقط برای کالای اساسی و خوراکی باید در نظر گرفته شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت بورس کالا گفت: مطابق شنیده‌ها جلساتی بین مدیران بورس و بانک مرکزی در حال برگزاری است تا هرچه زودتر این بورس راه اندازی شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۳۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین

به گزارش خبرگزاری مهر، مجیدرضا حریری رئیس اتاق مشترک ایران و چین، گفت: به طور کلی و در سال‌های گذشته بیش از ۳۳ درصد صادرات غیرنفتی به چین داشتیم، بزرگترین بازار کالای صادراتی ما چین است البته ترکیب صادراتی ما به همه کشورها بر اساس آمار گمرک بیش از ۸۰ درصد کالا بر اساس مواد نفتی و معدنی و خام فروشی است؛ به غیر از صادرات ما به به عراق و افغانستان که تولیدی بوده است.

رئیس اتاق مشترک ایران و چین در یک گفت‌وگوی رادیویی، تاکید کرد: ۹۱ درصد کالای صادراتی ما به چین از فراورده‌های نفتی است که اصولاً در ترکیب صادرات مشکل داریم. در بازارهای بین‌المللی کیفیت و قیمت اهمیت دارد؛ پسته و زعفران ما از نظر کیفی رقیب ندارد که بازار دست ایران است.

وی با بیان اینکه ۱۸ سال پیش با برگزاری سمینار فرصت‌ها و چالش‌های صادرات به چین را بررسی کردیم، خاطرنشان کرد: حدود ۵ سال پیش بر کالاهای ساخته شده با رفع موانع و اشکالات صادرات به چین کارهایی انجام شد تا با گرفتن مجوزها میگو و ماهی، انجیر، سیب و مرکبات، فرش و صنایع دستی، سفال همدان، لبنیات، پای مرغ و زعفران به عنوان کالای غذایی صادرات انجام شد.

این مسؤول افزود: میزان صادرات کشورمان به چین در طول یکسال اخیر ۹۰ درصد محصولات خام پتروشیمی و معدنی بوده که در سال‌های اخیر با پیدا کردن بازارهای متنوع در این کشور به سمت صادرات غیرنفتی پیش رفتیم.

حریری لیست کالای صادراتی ایران به چین را بسیار متنوع دانست و بیان کرد: سال گذشته ماشین آلات الیاف نانو و هایتک به چین صادر کردیم و درصدد پیدا کردن بازاری برای اقلام جدیدی مثل آبمیوه‌ها، کفش دست سوز و شیرینی و شکلات، در حوزه ظروف آشپزخانه پلیمری که تولیدات به روزی هم داریم، فروش پوشاک مردانه با برندهای معتبر متمرکز شدیم.

رئیس اتاق مشترک ایران و چین در پایان تصریح کرد: همه کالاهای تولید کشور که در فرایند تولید میزان ارز آن کمتر از ۲۵ درصد هزینه کالا را داشته باشد و میزان رقابت بزرگی در بازار خواهد داشت را برای صادرات آماده کنیم.

کد خبر 6097279 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • صف خرید فورس ۶ تن در بورس کالا
  • عدم همخوانی میزان کشفیات با ارزش بازار قاچاق پوشاک
  • شاخص های لازم در زمان خرید لوله داربستی ؛ اصولی خرید کنید!
  • فولاد مبارکه؛ دارنده کامل‌ترین زنجیره تولید ورق‌های فولادی
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟