Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: غربیها به دلیل آثار اجتماعی فرش، آن را تحریم کردند و آنها می‌دانند که حدود 2 و نیم میلیون نفر در این حوزه اشتغال دارند و با تحریم آن اثرات اجتماعی بر جای خواهند گذاشت . آفتاب‌‌نیوز : محمد شریعتمداری امروز در مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران گفت:  در سال  71 برای  اولین بار صحبت از برگزاری این نمایشگاه شد و این نمایشگاه تاکنون ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این صنعت و هنر با دستان مردم شریف این کشور در نقاط مختلف اداره می‌شود و بدون هر گونه ریا و با تواضع به دستان آنها بوسه می‌زنیم. 
وی اظهار داشت: در کشور ما در حوزه صنایع خلاق به این نکته می‌رسیم که ما خلاق‌ترین صنعت یعنی فرش را در اختیار داریم. 
شریعتمداری با اشاره به تحریم فرش ایران از سوی آمریکا گفت: آنها به دلیل آثار اجتماعی فرش، آن را مورد تحریم قرار دادند و آنها می‌دانند که حدود 2 و نیم میلیون نفر در این حوزه اشتغال دارند و با تحریم آن اثرات اجتماعی بر جای خواهند گذاشت. 
به گزارش خبرگزاری فارس،وی افزود: این در حای است که فرش رقم چندانی در حوزه صادرات نداشته و در سال 89 حدود ۵۷۰ میلیون دلار صادرات فرش دستباف داشتیم. 
شریعتمداری اظهار داشت:  هفته قبل شورای عالی فرش تشکیل و اولین جلسه آن برگزار شد. 

کد خبر: ۵۴۱۸۵۰ تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فرش دستباف اشتغال وزیر صنعت محمد شریعتمداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۳۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

مسعود ایرانی اظهار کرد: نوروز ۱۴۰۳ با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و از سوی دیگر اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بود و بر همین اساس اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت نیز برنامه‌هایی در راستای تنظیم بازار با کنترل قیمت‌ها در کنار توزیع کالا‌های اساسی به نرخ مصوب در دستور کار قرار داد.

او با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه از ۱۵ اسفند تا ۲۵ فروردین افزود: کارشناسان مربوطه در کنار تامین و توزیع یک هزار و ۵۲۵ تن گوشت و مرغ منجمد، برنج، شکر، سیب و پرتقال به منظور تامین کالا و تنظیم بازار، نسبت به انجام سه هزار و ۱۶۳ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی تولیدی، توزیعی و عرضه‌کننده خدمات رفاهی در استان اردبیل اقدام کردند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: همچنین یک هزار و ۱۶۶ مورد گشت مشترک با حضور نمایندگان سایر دستگاه‌های مربوطه مانند فرمانداری، تعزیرات حکومتی، میراث فرهنگی، بهداشت، اماکن عمومی، پلیس امنیت اقتصادی، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، غذا و دارو در این مدت به اجرا درآمد.

ایرانی تشکیل ۹۸۲ فقره پرونده با ارزش حدود ۷۰ میلیارد ریال برای تخلف‌های شناسایی شده از واحد‌های صنفی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این بازرسی‌ها در قالب طرح عید تا عید وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد که بر اساس ارزیابی صورت گرفته، اردبیل در بین ۳۱ استان رتبه دوم را کسب کرد.

او با اشاره به استمرار نظارت‌های ۲ ماه گذشته، اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده مواردی مانند گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، صادر ننمودن فاکتور، احتکار و فروش اجباری کالا یا سایر تخلف‌های اقتصادی می‌توانند موضوع را با سامانه ارتباطی ۱۲۴ درمیان بگذارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • ببینید | بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از نمایشگاه محصولات نظامی روسیه
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل