Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزاران نفر از مسلمانان روهینگیا با برپایی تظاهرات اعتراض آمیز در نخستین سالگرد سرکوب ارتش میانمار، خواستار اجرای عدالت شدند. ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه بیداری اسلامی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که عملیات سرکوب گرایانه ارتش میانمار از یک سال قبل تاکنون موجب فرار بیش از 700 هزار مسلمان روهینگیا و پناه آوردن آنها به مناطق مرزی بنگلادش شده است، هزاران روهینگیایی امروز شنبه با برپایی تظاهرات در یکی از اردوگاه های مرزی بنگلادش خواستار اجرای عدالت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزاران مسلمان روهینگیا با برپایی تظاهرات آرام و مسالمت آمیز شعارهایی سر می دادند و خواستار اجرای عدالت از سوی سازمان ملل شدند. مسلمانان روهینگیا همچنین خواستار حمایت سازمان ملل از جان و زندگی آوارگانی شدند که در اردوگاه های بنگلادش با خطرات زیادی روبرو هستند.

اردوگاه های آوارگان روهینگیا در بنگلادش بزرگترین اردوگاه آوارگان جهان در شرایط کنونی به شمار می رود.

دولت میانمار مدعی شده است که آماده بازگرداندن آوارگان روهینگیا به خانه و کاشانه انها است ولی شواهد نشان می دهد که موج ورود آوارگان روهینگیا به بنگلادش همچنان ادامه دارد.

آمریکا و سازمان ملل اقدامات وحشیانه ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا را نسل کشی و پاکسازی قومی دانسته اند.

میانمار این اتهامات را رد کرده و مدعی است که برای دفاع از شهروندانش در برابر شبه نظامیان روهینگیا این اقدامات را انجام داده است.

بنگلادش و میانمار توافقنامه ای را برای بازگرداندن آوارگان روهینگیا امضا کرده اند ولی مسلمانان روهینگیا حاضر به بازگشت بدون اخذ تضمین های امنیتی و حقوق بشری نیستند.

انتهای پیام/

R1036247/P36447/S8,87,1115/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۴۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌های اسرای صهیونیست خطاب به نتانیاهو: تاریخ تو را نمی‌بخشد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خانواده‌های اسرای صهیونیست در نامه‌ای خطاب به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کردند: زمان آن رسیده بدون توجه به فشارهای سیاسی به وظایف خود عمل کنی.

در این نامه خطاب به نتانیاهو تصریح شده است: اگر این فرصت (توافق با نیروهای مقاومت فلسطین) را برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی نابود کنی تاریخ هرگز تو را نخواهد بخشید.

هزاران نفر در تل آویو و دیگر مناطق اراضی اشغالی شب گذشته برای چندمین بار تظاهرات گسترده برگزار کردند و خواستار دستیابی سریع به توافق با غزه و برگزاری انتخابات زودهنگام در اراضی اشغالی شدند.

تظاهرات کنندگان خواستار برکناری نتانیاهو و تحقق سریع توافق مبادله اسرا شدند.

رسانه صهیونیستی هاآرتص نیز شب گذشته گزارش داد: تظاهراتی در حمایت از توافق بازگرداندن اسرا در حال برگزاری است. این تظاهرات در تقاطع کابلان در تل آویو و نیز میدان موزه تل آویو و نزدیکی الکرباه و نیز قیساریا، حیفا، قدس، تقاطع شعار هنیگف و مقابل منزل بنی گانتز، تقاطع کرکور و برخی شهرهای دیگر برگزار شد.

کد خبر 6097009

دیگر خبرها

  • گفت و شنود/ عین حقیقته!
  • ۳ دروغ بزرگ درباره تظاهرات دانشجویی در آمریکا
  • تلاش برای آزار روحی دانشجویان حامی فلسطین
  • به دانشجویان خیانت شد/ اعتراضات صلح‌آمیز را با باتوم سرکوب کردند
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست خطاب به نتانیاهو: تاریخ تو را نمی‌بخشد
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • روز ۲۱۲ طوفان‌الاقصی|بمباران رفح و ۳ اردوگاه آوارگان
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
  • بازگشت سنت اعتراض‌ به دانشگاه‌های آمریکا | دانشجویان: تعامل با رژیم اشغالگر متوقف شود / سرکوب می‌کنید؟ مقاومت می‌کنیم