Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-03-29@02:14:08 GMT

ادغام سه شرکت اصلی پتروشیمی معطل امضای 2 وزیر

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۰۴۱۳۳

ادغام سه شرکت اصلی پتروشیمی معطل امضای 2 وزیر

لطفی با بیان اینکه صادرات شستا امسال قریب دو میلیارد دلار خواهد بود، گفت: پیش‌نویس تفاهم نامه ادغام سه شرکت سرمایه گذاری تهیه شده که امید می‌رود به زودی سرپرست وزارت کار و وزیر نفت آن را امضا کنند.

به گزارش بازارنیوز مرتضی لطفی مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی(شستا) در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری فارس گفت: ادغام  شرکت‌های شستا، هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سرمایه‌گذاری غدیر هم اکنون کلید خورده و در انتظار امضای وزرای نفت و کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی میان شستا و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس برای تسهیل در فرایند ادغام این سه مجموعه سرمایه‌گذاری سخن گفت و افزود: تقریباً پیش نویس تفاهم نامه‌ای پیرامون این موضوع تهیه شده که امید می‌رود، محسنی بندپی ، سرپرست وزارت تعاون و کار و بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت به زودی آن را امضا کنند.

لطفی در مورد تمایل صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها برای خرید سهام شرکت‌های پتروشیمی وابسته به سرمایه‌گذاری غدیر و گسترش نفت و گاز پارسیان تصریح کرد: مقرر شده تمام کسانی که در حوزه پتروشیمی حصور دارند، در این فرایند مشارکت داشته باشند، منتهی بررسی بر سر تعامل صندوق بازنشستگی و سرمایه‌گذاری غدیر ادامه دارد.

این مقام مسئول در برابر این پرسش که شستا تا کنون به چه میزانی توانسته ارز حاصل از صادرات خود را در سامانه نیما عرضه کند، پاسخ داد: بر اساس آمار بانک مرکزی تمامی آنچه که به عنوان ارز صادراتی شستا و شرکت‌های وابسته به آن  بوده به سامانه نیما واریز شده است.

به گفته لطفی، صادرات شستا پارسال معادل با یک میلیارد و 200 میلیون دلار بود و امسال پیش بینی‌ها قریب به حجم دو میلیارد دلار است که در این روزها همه درآمدهای ارزی کسب شده در بازار توافقی ارز عرضه شده است.

برچسب ها: پتروشیمی ، شستا ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: پتروشیمی شستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۴۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرارداد میان طالبان و شرکت گاما

معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرای طالبان با نشر خبرنامه‌ای از امضای قرارداد ساخت مرحله دوم قطعه چهارم خط آهن هرات خواف با شرکت روسی خبر داد و گفت این قرارداد روز پنج‌شنبه، ۹ حمل میان اداره راه آهن این گروه و یک شرکت روسی به‌نام «گاما» امضا شده است.

طبق این خبرنامه، پروژه قطعه چهارم مرحله دوم خط آهن خواف-هرات ۴۷ کیلومتر طول دارد که مجموع هزینه آن ۳۵ میلیون دالر است و تا دو سال دیگر کار آن به‌صورت معیاری پایان خواهد یافت.

به گفته معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزاری طالبان، این آخرین قسمت پروژه راه آهن خواف-هرات است که از رباط پریان شروع می‌شود و به میدان هوایی هرات و شهرک صنعتی می‌رسد.

این در حالی است که در ماه میزان سال گذشته نیز اداره خط آهن طالبان قرارداد استفاده از قطعه سوم خط آهن خواف-هرات را با ایران امضا شد.

طالبان در حالی از افتتاح رسمی این خط آهن خبر می‌دهند که پیش از تسلط بر افغانستان، مانع تطبیق کار این نوع پروژه‌ها بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • امضای قرارداد میان طالبان و شرکت گاما
  • ضرورت یکپارچگی پتروشیمی‌ها دراجرای راهبرد جهش تولید بامشارکت مردم
  • ضرورت همکاری و یکپارچگی پتروشیمی‌ها در اجرای راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • مایکروسافت تیم‌های ویندوز و سرفیس خود را تحت یک رهبری ادغام می‌کند
  • صعود ۳۰ درصدی سهام رسانه‌های اجتماعی ترامپ
  • سهام شرکت شبکه اجتماعی ترامپ ۳۰ درصد صعود کرد
  • پروژه پتروشیمی نهاوند منتظر تأیید کمیسیون امور زیربنایی است
  • انگلیس بازدارندگی هسته ای را تقویت می کند
  • تحقق حدود ۱۰۰ درصدی برنامه تولید پتروشیمی بندر امام
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو