Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-07@11:48:15 GMT

رضا علیپور: یوزپلنگ آسیا، سریع‌ترین صخره‌نورد دنیا

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۰۴۴۱۶

رضا علیپور: یوزپلنگ آسیا، سریع‌ترین صخره‌نورد دنیا

رضا علیپور ملقب به یوزپلنگ آسیا در اولین دوره‌ی حضور صخره‌نوردی مردان در بازی‌های آسیایی مدال طلای این رشته را به خود اختصاص داد. 

به گزارش ورزش سه، صخره‌نوردی امسال برای اولین بار به بازی‌های آسیایی اضافه شده و دو سال دیگر نیز برای اولین بار رقابتهای این رشته در بازی‌های المپیک توکیو برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیپور 24ساله که رکوردار دنیا است و لقب یوزپلنگ آسیا را یدک می‌کشد در مراحل مقدماتی مثل باد و برق از دیوار بالا رفت تا به فینال برسد و در فینال به دلیل شروع اشتباه حریف چینی خود، ژونگ کیشین مدال طلا را به خود اختصاص داد. 


علیپور گفت از کسب مدال طلا بسیار خوشحال است ولی به خاطر اتفاقی که برای ژونگ افتاده متاسف است. علیپور حریف خود در فینال را به عنوان صخره‌نوردی قوی و یک دوست خوب توصیف کرد. 


در بخش مردان، مدال برنز نیز به اندونزی رسید. اما در فینال زنان، کشور میزبان حاکم بلامنازع بود.  

 

علیپور ماه آوریل امسال در شهر نانجینگ چین رکورد جهانی را 0.12 ثانیه بهبود بخشید و با ثبت زمان 5.48 ثانیه از دیوار 15 متری بالا رفت. علیپور در حال حاضر لقب سریعترین صخره‌نورد دنیا را یدک می‌کشد. 


علیپور می‌گوید از 10سالگی عاشق این ورزش شده و شکستن رکورد جهانی همیشه رویای او بوده. علیپور تا امروز با اولین مربی خود تمرین می‌کند و می‌گوید نبود تخصص سطح بالای صخره‌نوردی در ایران برای او چاره‌ی دیگری باقی نگذاشته. علیپور بعد از کسب مدال طلا به آسوشیتدپرس گفت:" من نه دکتر دارم و نه مربی". علیپور در ضمن به این اشاره می‌کند که به دلیل قد کوتاه یک متر و 67 سانتی‌متری‌اش باید نسبت به حریفان خود از تکنیک متفاوتی استفاده کند. 

 

علیپور هر روز 10 ساعت تمرین می‌کند و حالا مزد و حاصل زحمتهای خود را می‌چیند. علیپور با اینحال با نیم‌نگاهی به المپیک 2020 توکیو که صخره‌نوردی سریع در آن در ترکیب با دو ماده‌ی دیگر این ورزش برگزار خواهد شد سعی می‌کند از بار انتظارات که متوجه او شده است بکاهد. علیپور در این باره گفت:" من نمی‌توانم از المپیک 2020 انتظار مدال داشته باشم. ولی امیدوارم در بازی‌های 2024 صخره‌نوردی سریع به عنوان یک رشته‌ی مجزا برگزار شود".

 

منبع چنل نیوز آسیا

رضا علیپور سنگ نوردی - کوهنوردی بازی های آسیایی جاکارتا 2018

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: رضا علیپور سنگ نوردی کوهنوردی بازی های آسیایی جاکارتا 2018

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۴۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ناظر ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، دیدار دو تیم فوتبال بانوان اوراوا ردز ژاپن و هیوندای استیل کره جنوبی از فینال رقابت‌های جام باشگاههای فوتبال بانوان آسیا ۲۰۲۳ در حالی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه در شهر سایتاما ژاپن برگزار می‌شود که معصومه شکوری از ایران به عنوان ناظر داوری در این مسابقه حضور دارد.

داورانی از کشور چین قضاوت این بازی را برعهده دارند.

کد خبر 6096877

دیگر خبرها

  • بوکس ایران با زدن ازبک در فینال، طلا گرفت!
  • رضا اطری مسئول ورزش و جوانان رودبست شد
  • نظارت داور ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • چهارمین مدال دوره جدید والیبال ایران از جنس طلا
  • صحن شورای شهر اصفهان به صحنه‌ تقدیر و تجلیل از معلمان و قهرمان ورزشی تبدیل شد
  • نظارت شکوری در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • حضور ناظر ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • مرد سال آسیا: شادی مردم ایران برایم از همه چیز مهم‌تر بود
  • علیپور در بازی 6 امتیازی بیرون رفت
  • ۳ برنز امیدهای بوکس ایران در قهرمانی آسیا