Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-19@11:33:06 GMT

همکاری دانشگاه علوم اسلامی رضوی با دانشگاه‌های تونس

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۰۴۷۱۱

همکاری دانشگاه علوم اسلامی رضوی با دانشگاه‌های تونس

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ حجت‌الاسلام سیدحسن وحدتی، رئیس دانشگاه رضوی مشهد در محل این دانشگاه با حجت‌الاسلام محمد اسدی‌موحد، وابسته فرهنگی کشورمان در تونس دیدار و گفت‌وگو كرد.

در این دیدار رایزن فرهنگی كشورمان گزارشی از وضعیت فرهنگی و دینی تونس ارائه داد و در ادامه به وجود ظرفیت‌های علمی و ایجاد تبادل فعالیت‌های علمی بین دانشگاه‌های تونس و دانشگاه رضوی مشهد اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه دانش‌آموختگان دانشگاه رضوی به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسه آشنا هستند و از طرفی از سطح علمی خوبی نیز برخوردارند، می‌توان برنامه‌های مشترکی را بین این دانشگاه و دانشگاه‌های تونس پیش‌بینی و برنامه‌ریزی كرد.

اسدی‌موحد در ادامه به نگاه علمی، بین‌المللی و تخصصی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مراکز علمی اشاره کرد و گفت: ابوذر ابراهیمی‌تركمان، رئیس این سازمان نسبت به بحث هم‌افزایی با مراکز علمی و فرهنگی کشور اهتمام ویژه دارد و همواره رایزنان فرهنگی را به این امر تشویق می‌کند، بر این اساس پیشنهاد می‌شود که تلاش‌های بیشتری در زمینه انجام برنامه‌های مشترک بین دانشگاه رضوی و سازمان صورت پذیرد.

وی تأكید كرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان سیاستگذار و مجری فعالیت‌های فرهنگی و دینی در خارج از کشور می‌تواند از ظرفیت‌های دانشگاه رضوی در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی و علمی نظام مقدس اسلامی ایران استفاده كند.

سپس حجت‌الاسالام وحدتی، رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی طی سخنانی گفت: یکی از افتخارات دانشگاه رضوی، تربیت نیروهای مسلط به علوم اسلامی و زبان‌های خارجی است که ثمرات آن را در عرصه‌های مختلف شاهد هستیم.

وی افزود: به برکت فضای معنوی حرم امام رضا(ع) زمینه‌ها و فرصت‌های زیادی در عرصه بین‌الملل وجود دارد و این دانشگاه با نگاه جدید به عرصه بین‌الملل آمادگی دارد که با مراکز بین‌المللی به ویژه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همکاری كند.

وحدتی اظهار امیدواری کرد که دانشگاه رضوی بتواند از ظرفیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در برقراری ارتباط با دانشگاه‌های كشورهای مختلف به ویژه تونس، استفاده کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن بین الملل ایکنا دانشگاه رضوی همکاری تونس قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۴۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک بین اوقاف با دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری تهران و بنیاد تعاون ارتش

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، به منظور احیای موقوفه حاج اسماعیل جراح تهرانی که در جنوب شهر تهران واقع شده است، امروز تفاهم نامه هایی بین سازمان اوقاف و امور خیریه با دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری تهران و بنیاد تعاون ارتش با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه،   حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، سیدمهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران و شیخ رضایی، تولیت موقوفه جراح تهرانی به منظور احداث داروخانه، پارک علم و فناوری و ساخت مسکن منعقد شد.

سهیل بیگدلی، مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور در این باره گفت: موقوفه حاج اسماعیل جراح تهرانی با ظرفیت بالایی که دارد در جنوب شهر تهران واقع شده و درآمدی که در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ داشته به طور متوسط در سال ۱۰ میلیارد تومان بوده است. در این زمینه  با توجه به هدفگذاری که ریاست محترم سازمان اوقاف برای حمایت از پروژه های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری ترسیم کرده اند، یکی از تفاهم نامه هایی که امروز امضا شد بحث همکاری با دانشگاه علوم پزشکی تهران، متولی موقوفه حاج اسماعیل جراح تهرانی و شهرداری تهران برای احیای این موقوفه بود.

وی اظهار کرد: بر این اساس مقرر شد این موقوفه حدود ۷ هکتار زمین در اختیار دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهرداری قرار دهد و مجوزهای لازم برای ایجاد یک پارک فناوری برای حمایت و خدمت رسانی به مردم جنوب تهران و کشور اتفاق بیافتد.

بیگدلی عنوان کرد: همچنین با توجه به محرومیت‌ها و محدودیت‌هایی که در در جنوب شرق تهران وجود دارد و عموما مردم این منطقه از تهران با مشکل تهیه دارو مواجه هستند، تفاهم نامه ای به منظور اختصاص فضایی برای احداث داروخانه ۱۳ آبان بین سازمان اوقاف و دانشگاه علوم پزشکی تهران منعقد شد و در اسرع وقت عملیات اجرایی آن آغاز می شود. 

وی افزود: در راستای شعار و تعهد دولت نسبت به تامین و تولید مسکن و با توجه به‌ ظرفیتی که در سازمان اوقاف برای تحقق این تعهد وجود دارد بر اساس تفاهم نامه که بین سازمان اوقاف با شهرداری و بنیاد تعاون ارتش منعقد شد، مقرر شد از ظرفیت موقوفه حاج اسماعیل جراح تهرانی که زمین ۱۹ هکتاری دارد و فاقد درآمد هست برای ساخت مسکن استفاده شود. 

بیگدلی تصریح کرد: در این زمینه، سازمان نوسازی شهر تهران در حوزه ایجاد منطقه با در نظر گرفتن تمامی کاربری های لازم و صدور پروانه متناسب با آورده در پروژه همکاری می کند و بنیاد تعاون ارتش مسئولیت ساخت مجموعه را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار مشاور وزیر اقتصاد با رئیس دانشگاه رضوی
  • تفاهم نامه همکاری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با دانشگاه کشاورزی روسیه
  • «سرپرست مدیریت امور اجتماعی» دانشگاه علامه منصوب شد
  • امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک بین اوقاف با دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری تهران و بنیاد تعاون ارتش
  • سرپرست مدیریت امور اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی منصوب شد
  • افزایش همکاری‌های علمی ایران و افغانستان
  • سازمان کتابخانه های آستان قدس رضوی و کتابخانه دانشگاه توکیو تفاهم نامه همکاری امضا کردند
  • فیلم| بازدید هیئت علمی مطالعات آسیایی دانشگاه توکیو ژاپن از کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی و امضاء تفاهم نامه همکاری
  • تلاش می‌کنیم چهره مشهد را به چهره‌ای قدسی تبدیل کنیم
  • افزایش همکاری دانشگاه‌های ایران با دانشگاه پروان