Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی خراسان‌رضوی ۶۰ برابر شده است. ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قوچان، مجتبی مزروعی ظهر امروز در جلسه دستاوردهای حوزه کشاورزی این شهرستان ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: هفته دولت فرصت مناسبی است تا دستاوردها و اقدامات انجام شده در طول عمر بابرکت انقلاب برای مردم بیان شود ؛ دستاوردهای بزرگی که زمینه پیشرفت و توسعه کشور را فراهم ساخته و امروز دشمنان انقلاب و نظام با تشکیل شبکه‌های معاند و شبکه‌های مجازی سعی در سیاه‌نمایی و تضییع این دستاوردها را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در 40‌سال پیش، بیش از 90‌درصد روستاهای ما فاقد آب و برق و راه مناسب بودند بیان داشت: یکی از دستاوردهای انقلاب در راستای خدمت‌رسانی، تشکیل جهاد کشاورزی بود که اقدامات خوبی در این حوزه به ثمر نشسته و امروز یکی از دستاوردهای مهم انقلاب، ارتقاء سطح دانش و هوشمندی جامعه و داشتن جوانان با دانش است. جنگ امروز، جنگ اقتصادی است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی با اشاره به دستاوردهای این حوزه بیان داشت: مشکل امروز حوزه کشاورزی و دامداری نه تنها تولید نیست بلکه مازاد تولید است و این بدان معنی است که ما در این مدت علاوه بر اینکه توانسته‌ایم کشور خودمان را در بسیاری از محصولات تولیدی خودکفا کنیم، مازاد تولید داشته و آمادگی صادرات به بیرون از مرزهای کشور را داریم.

مزروعی خاطرنشان کرد: امروز در  بحث تولید مرغ روزانه در استان خراسان رضوی در حدود187 تن مرغ تولید می‌شود و سالانه بیش از 100 هزار تن مرغ از این استان صادر می‌شود و اگر بخواهیم در عرض سه ماه می‌توانیم این مقدار تولید را دو برابر کنیم.

وی با بیان خشکسالی 18 ساله در خراسان رضوی اظهار داشت: ما 18 سال گذشته را درگیر خشکسالی بی‌سابقه و غیر‌قابل پیش بینی  در کشور بوده‌ایم و میانگین  بارندگی کشور از 260میلی لیتر به 160میلی لیتر کاهش یافته و میانگین برداشت آب از چاه‌های ما از 30 لیتر به 17 لیتر کاهش یافته اما با اقدامات انجام شده، تولید ما در بسیاری از محصولات افزایش یافته و محصولات تولیدی ما در بسیاری از نقاط جهان منحصر به فرد و تبدیل به برند شده‌اند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در حدود 21 هزار هکتار از  زمین‌های کشاورزی استان چغندر کاشت می‌شود که حدود یک سوم سطح زیر کشت سال‌های گذشته است اما با اقدامات انجام گرفته شده، تولید چغندر استان به بالغ بر 1800میلیون تن  افزایش یافته است.

مزروعی با اشاره به افزایش تولید گندم استان افزود: در سال‌های گذشته از 360 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم در حدود  390 هزار تن محصول برداشت داشتیم در حالی که در سال‌جاری به رغم مشکلات پیش آمده در استان، 140 هزار هکتار سطح کشت داشته‌ایم که 540 هزار تن محصول گندم  تولید شده و 390 هزار تن از آن را تاکنون خریداری کرده‌ایم.

وی با اشاره به اهمیت بحث مکانیزاسیون در این حوزه  تاکید کرد: شیوه‌ها و روش‌های کشاورزی در ایران نیازمند تغییر و تحول است و در بحث تولیدات ادوات کشاورزی محصولات ایرانی هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت در حد قابل قبولی قرار دارند؛ در حال حاضر 110 کارگاه تولیدی ادوات کشاورزی در استان داریم و مشکلی نیز در بحث تخصیص تسهیلات در این حوزه نداریم.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی در ادامه با اشاره به ضرورت کشت گلخانه‌ای خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود و کمبود منابع آبی کشت گلخانه‌ای باید مورد توجه خاص قرار گیرد؛ هم اکنون 380 هکتار کشت گلخانه‌ای در استان صورت می‌گیرد که البته کم است و کشت گلخانه‌ای استان با توجه به شرایط امروز باید به 10 هزار هکتار افزایش یابد.

مزوعی با اشاره و تایید مشکلات بخش کشاورزی بیان داشت: مشکلات در بخش کشاورزی وجود دارد که تنها  بخشی  از آنها مربوط به سوء مدیریت است و اغلب آن به خود کشاورزان بر می‌گردد؛ تا زمانی که تعاونی‌ها و اتحادیه‌های فعال نداشته باشیم؛ قطعا دچار این مشکلات خواهیم بود؛ متاسفانه مدیریت در تعاونی‌ها موروثی شده؛ باید به علم روز مجهز شد و از وجود جوانان با دانش و انگیزه در این بخش‌ها استفاده شود. 

وی خاطرنشان کرد: بانک‌ها نباید در شرایط کنونی به مردم فشار بیاورند؛ با همکاری خوب بانک‌ها پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون در استان خراسان رضوی 60 برابر پنچ سال گذشته افزایش یافته است.

انتهای پیام/  ز

R41347/P41362/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۴۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اشتغال و توانمندسازی کمیته امداد مانعی در برابر تولید فقر است و در این باب باید نگاه درست و واقع بینانه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا حسین نژاد در نشست با منتخب مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۴۴ هزار خانوار در اوج مناعت طبع و عزت شایسته تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل هستند که در این راستا تلاش می‌کنیم تا در بخشها و حوزه‌های مختلف در حد وسع و توان کمک حال و یاریگر این خانواده‌ها باشیم.

وی افزود: همه ساله بخشی از این مددجویان با تولید اشتغال و کار شایسته و دریافت تسهیلات بانکی از چرخه حمایت مستقیم خارج می‌شوند که در این راستا سال گذشته خودکفایی ۲۰۰۰ نفری مددجویان کمیته امداد استان را شاهد بودیم.

حسین نژاد بیان: کرد پرداخت تسهیلات بانکی برای مددجویان معرفی شده دارای طرح اشتغالزایی در قالب تبصره ۱۸ در حال پرداخت است که انتظار می‌رود بانک‌های عامل تا نیمه اول امسال به تمام تعهدات خود در حوزه پرداخت تسهیلات کم بهره همتی مضاعف داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: اشتغال تولید شده برای مددجویان کمیته امداد از جنس اشتغال مولد و پایدار است و با کمترین انحراف همه تسهیلات در مسیر اشتغال مددجویان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بحث اشتغال و توانمندسازی مددجویان ساخت مسکن با همت خیران و نهادهای حمایتی و انقلابی در حال انجام است تا هیچ مددجوی فاقد سرپناه در روستاها نداشته باشیم.

حسین نژاد از منتخب مردم مشگین شهر در مجلس به خاطر نگاه ویژه به رفع مشکلات و آسیب‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد قدردانی کرد و گفت: امیدواریم مجلس دوازدهم مجلس حامی محرومان و نیازمندان بوده و با قوانین کارآمد به رفع فقر در کشور بیش از گذشته کمک کند.

کد خبر 748132

دیگر خبرها

  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم