Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حوزه‌های علمیه کشور از جمع‌‌آوری بیش از یک هزار طرح و ایده از سوی اساتید و کارشناسان حوزوی از سراسر کشور برای تدوین یک بانک نرم‌افزاری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، آیت‌الله علیرضا اعرافی صبح امروز در جمع مسئولان، اساتید و کادر مدارس حوزه علمیه استان اردبیل با تاکید بر اینکه پایگاه اصلی روحانیت و حوزه جامعه و مردم هستند، اظهار داشت: روحانیت جز از مردم از پایگاهی کمک  نمی‌گیرد و باید قدردان مردم در مشارکت در امور حوزه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شرایط امروز، روحانیت با وضعی مواجه شده که در طول تاریخ بی‌سابقه است، امروز شاهد هستیم که دشمن به دنبال پیدا کردن نقاط ضعف از حوزه‌ها برای ضربه زدن به کشور و اسلام است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد:  امروزه در اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌ها تحقیقات دقیقی درباره ایران اسلامی و حتی شهر مقدس قم و حوزه علمیه آن انجام می‌شود تا بتوانند راهکاری برای ضربه به نظام پیدا کنند و حتی در برخی مراکز علمی و دانشگاهی کشورهای اروپایی اطلاعاتی گاهی دقیق‌تر از ما از تشیع، انقلاب و حوزه دارند و در این زمینه فعالیت می‌کنند.

اعرافی ادامه داد: در شرایط حساس و سخت امروز، طلاب و فضلا و اساتید حوزه به عنوان سنگربانان دین رسالتی عظیم بر دوش دارند و باید در عرصه‌های نوین فکر و ایده تولید کنند.

وی خاطر نشان کرد: بیش از یک هزار طرح و ایده از سوی اساتید و کارشناسان حوزوی از سراسر کشور برای تدوین یک بانک نرم‌افزاری جمع آوری شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اضافه کرد: 20 سند و منشور جامع و چشم‌انداز نیز در حوزه تدوین شده و بیش از 500 برنامه و طرح مدون و زنجیره‌ای در حال آماده شدن است که با وجود کاهش منابع مالی و اعتبارات تلاش می‌کنیم تا زمینه برای عملیاتی شدن آنها فراهم شود.

وی با اشاره به اهمیت تجهیز حوزه در زمینه های نرم افزاری و سخت افزاری، بیان داشت: در حال حاضر حوزه باید به روز و زمان‌شناس و دارای دغدغه باشد تا بتوانیم در راستای تامین نیازهای کشور و نظام اسلامی حرکت کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تاکید کرد: در شرایط کنونی گره زدن میراث عظیم حوزه با شرایط و اقتضائات دنیای امروز هنر بزرگی است و بایدبا تمام توان علمی و پژوهشی وارد فضای مجازی شده و اندیشه ناب تشیع و انقلاب اسلامی و گفتمان امام و رهبری  را منتقل و شبهات را برطرف کرد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه ما مدیون شهدا به ویژه علما و طلاب و فضلای شهید اردبیل و عالمان بزرگ این منطقه هستیم، تصریح کرد: بزرگانی چون مقدس اردبیلی و مرحوم آیت‌الله مشکینی و آیت‌الله موسوی اردبیلی خدمات بزرگی ارائه داده‌اند که امروز فضلا و طلاب ادامه‌دهنده راه این بزرگان هستند.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اهمیت استان اردبیل در مسائل ملی و بین‌المللی و نقش تاثیرگذار آن در این مسائل بیان کرد: موقعیت مرزی استان اردبیل با جمهوری آذربایجان موقعیت ویژه‌ای بوده و این امر سبب تاثیر اردبیل در مناسبات آذربایجان شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۴۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با توجه به شرایط حال حاضر دنیای امروز گفت که نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وی امروز یکشنبه در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض تاکید کرد: ما باید به یک دنیای جدید عادت کنیم. ما باید نسبت به امنیت خودمان بیشتر مسئول باشیم. اروپایی‌ها باید متحدتر باشند زیرا آنها خیلی کوچک هستند که از یک جهان با قدرت‌های بزرگ نجات پیدا کنند.

بورل همچنین امروز در دیدار با سامح شکری وزیر خارجه مصر به طور فشرده در مورد وضعیت منطقه غرب آسیا گفتگو کرد.

وی در حساب ایکس خود نوشت که با شکری در مورد لزوم پایان جنگ غزه، تضمین دسترسی کامل کمک بشردوستانه و اقدام‌های جدی به سمت اجرای راه حل دو دولتی توافق کرده است.

بورل: درگیری‌ها در نوار غزه راه حل نظامی ندارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهید مطهری از اساتید حوزه تربیت بود
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد
  • بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی