Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان‌شمالی از حمایت همه‌جانبه استانداری از طرح‌های جهاد دانشکاهی در خراسان‌شمالی خبر داد و گفت: روند ساخت مرکز «درمان ناباروری» در استان تسریع پیدا می‌کند. ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳ استانها خراسان شمالی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ به‌نقل از روابط‌عمومی استانداری خراسان‌شمالی، محمدرضا خباز در بازدید از ساختمان جهاد دانشگاهی در مرکز استان، از عملیاتی شدن تفاهم نامه بین استانداری و جهاد دانشگاهی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با ایفای تعهدات مندرج در تفاهم نامه، راه‌اندازی برخی واحدها و طرح ها مثل مرکز درمان ناباروری را شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از نهادهای مولود انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: این مجموعه می‌تواند بازوی فکری نظام اجرایی باشد چون هم بر کارهای پژوهشی متمرکز است و هم روحیه جهادی بر آن حکم فرماست.

استاندار خراسان‌شمالی هم چنین لزوم بهره گیری از ظرفیت جهاد دانشگاهی برای ارائه آموزش‌های ترویجی با محوریت بازار کار، راه اندازی کسب و کارهای جدید و توسعه مشاغل خانگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: استانداری از ایفای نقش جهاد دانشگاهی در این عرصه ها به طور کامل حمایت می‌کند.

خباز همچنین با اشاره به کارگاه تولیدی و آموزشی پرورش قارچ جهاددانشگاهی اظهار کرد: کار تولید قارچ در این نهاد کار بسیار خوبی بود که از هیچ به محصول رسیده اند و انشاالله این نمونه در سطح استان و کشور ترویج بشود.

وی با اشاره به طرح مشاغل خانگی دولت اظهار کرد: این کار در گارگروه اشتغال به جهاددانشگاهی سپرده خواهد شد تا این الگوی نمونه در روستاها ترویج شود.

دکتر رضا شاهین‌فر، رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی نیز در این بازدید به ارائه دستاوردهای این نهاد در حوزه های مختلف پرداخت و با اشاره به طرح راه اندازی مرکز ناباروی اظهار کرد: طی همکاری جهاددانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی، فضا، تجهیزات و نیروی انسانی این مرکز تامین شده و با تزریق اعتبار از سوی استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین عملیاتی شدن تفاهم نامه منعقده میان استانداری و جهاددانشگاهی را گامی موثر برای توسعه استان خراسان شمالی و کمک به خدمت به مردم دانست.

انتهای پیام/ ز 

R7719/P41362/S6,55/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۵۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده مکرر از روغن سرخ کردنی روند آسیب مغزی را تسریع می کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، مصرف روغن‌های سرخ کردنی با فشار اکسیداتیو و التهاب که از عوامل خطر بیماری‌های عصبی و سایر بیماری‌های مزمن هستند، مرتبط است.

یک مطالعه جدید بر روی موش‌ها نشان می‌دهد که ارتباط بالقوه ای بین مصرف طولانی مدت روغن‌های پخت و پز چندین بار گرم شده و افزایش تخریب عصبی وجود دارد.

به نظر می‌رسد محور روده-مغز-کبد در حفظ سلامت عصبی بسیار مهم است و مصرف روغن‌های چندین بار استفاده شده ممکن است این تعادل را مختل کند.

متخصصان مصرف رژیم‌های غذایی غنی از آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب امگا ۳ را توصیه می‌کنند و در مورد مصرف مکرر غذاهای سرخ شده هشدار می‌دهند.

مطالعه جدید نشان داد موش‌هایی که از رژیم‌های غذایی با روغن‌های آشپزی چندین بار گرم شده تغذیه می‌شوند، در مقایسه با موش‌هایی که رژیم غذایی استاندارد مصرف می‌کنند، به طور قابل‌توجهی با سطوح تخریب عصبی روبرو هستند.

این تحقیق نشان می‌دهد که روغن دوباره گرم شده ممکن است با ایجاد اختلال در محور کبد-روده-مغز که برای حفظ تعادل فیزیولوژیکی بسیار مهم است و با اختلالات عصبی مرتبط است، تخریب عصبی را افزایش دهد.

مطالعات مصرف غذاهای سرخ شده را با مشکلات قلبی متابولیک و برخی سرطان‌ها مرتبط دانسته اند.

تیم مطالعه، موش‌های ماده را به پنج گروه رژیم غذایی تقسیم کردند: یک رژیم غذایی معمولی (گروه شاهد)، یک رژیم غذایی معمولی مکمل با روغن کنجد گرم نشده، روغن آفتابگردان گرم نشده، روغن کنجد گرم شده یا روغن آفتابگردان گرم شده روزانه به مدت ۳۰ روز.

در مقایسه با همتایان خود در رژیم‌های غذایی مختلف، موش‌هایی که با رژیم‌های غذایی با روغن‌های گرم شده مجدد تغذیه شدند، فشار اکسیداتیو و التهاب شدید در بافت‌های کبدی را نشان دادند.

علاوه بر این، آسیب روده‌ای قابل توجهی در این موش‌ها مشاهده شد که منجر به تغییر سطوح اندوتوکسین ها و لیپوپلی ساکاریدها شد که نشان دهنده وجود سموم تولید شده توسط سویه های باکتریایی خاص است.

دکتر «کاتیرسان شانموگام»، محقق ارشد از دانشگاه تامیل نادو هند، توضیح داد: «در نتیجه، ما مشاهده کردیم متابولیسم لیپید کبد به طور قابل توجهی تغییر کرد و انتقال اسید چرب امگا ۳ مهم مغز DHA کاهش یافت. این به نوبه خود منجر به تخریب عصبی شد که در بافت شناسی مغز موش‌هایی که روغن گرم شده را دوباره گرم کرده بودند مشاهده شد.»

این مطالعه نشان داد که رژیم‌های غذایی حاوی روغن‌های گرم شده مجدد منجر به افزایش سطوح کلسترول، کلسترول بد LDL، تری گلیسیرید، AST و ALT و نشانگرهای التهابی، در کنار آسیب قابل‌توجه به ساختارهای کبد و روده بزرگ می‌شود که به آسیب‌های قلبی متابولیک و اندام‌ها اشاره می‌کند.

مصرف روغن‌های چندبار گرم شده منجر به آسیب مغزی خاص، به‌ویژه در نواحی حیاتی برای بازسازی می‌شود، که خطر عصبی مصرف روغن گرم‌شده را برجسته می‌کند.

در مقابل، موش‌هایی که با روغن‌های گرم نشده تغذیه می‌شوند، نشانگرهای بهتری برای سلامت مغز در مقایسه با موش‌های گروه‌های روغن گرم شده نشان دادند.

حرارت دادن روغن‌ها در دمای بالا به طور قابل توجهی ساختار شیمیایی طبیعی آنها را تغییر می‌دهد و آنتی اکسیدان های مفید آنها را کاهش می‌دهد و ترکیبات مضری مانند چربی‌های ترانس، آکریل آمید و آلدئیدها را تشکیل می‌دهد.

گرم کردن مجدد روغن‌ها، مخصوصاً برای سرخ کردن عمیق، این فرآیند را تشدید می‌کند زیرا روغن به طور فزاینده ای ناپایدار می‌شود و فواید سلامتی را از دست می‌دهد و با هر بار استفاده سموم بیشتری تولید می‌کند.

کد خبر 6063215

دیگر خبرها

  • لنزی که درمان زخم چشم را تسریع می‌کند
  • مروری بر اقدامات جهاد دانشگاهی در نمایشگاه قرآن کریم
  • تصمیمات نهادهای حاکمیتی به اطلاع مردم برسد
  • ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان شمالی
  • اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام با بهره‌گیری از توان خراسان رضوی
  • ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان‌شمالی
  • استفاده مکرر از روغن سرخ کردنی روند آسیب مغزی را تسریع می کند
  • مفقودی‌ها سیل «گرمه» توسط امدادگران جمعیت هلال احمر پیدا شدند
  • ضرورت بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های خراسان رضوی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام
  • مشارکت مردم در اقتصاد باعث کاهش وابستگی به نفت می‌شود