Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@22:49:53 GMT

مرکز آسیب‌دیدگان اجتماعی در شهر صدرا افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۰۵۳۲۲

مرکز آسیب‌دیدگان اجتماعی در شهر صدرا افتتاح شد

در نخستین روز از هفته دولت مرکز آسیب‌دیدگان اجتماعی با اعتبار بیش از ۶.۶ میلیارد تومان در شهر صدرا افتتاح شد. ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، اسماعیل تبادار پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز آسیب‌دیدگان اجتماعی با بیان اینکه هفته دولت فرصتی برای ارتباط بهتر میان مردم و دولتمردان و فرصتی برای بیان خدمات نظام جمهوری اسلامی به مردم است، اظهار داشت: با توجه به افتتاح چندین طرح عمرانی، شهری، فرهنگی در شهر صدرا میزان رضایت‌مندی مردم از شهرداری این شهر بیشتر از گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه زمانی که تفاهم‌ ‌و ‌همراهی میان مردم و مسئولان وجود داشته باشد امکان توسعه فعالیت‌ها فراهم می‌شود و مردم از برکات این فعالیت‌ها بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: شهر صدرا مراکز مختلف بهداشتی و درمانی را در خود جای داده و می‌تواند به مکانی برای جذب افراد برای ارائه خدمات بهتر تبدیل شود.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه وضعیت آرامستان شهر صدرا باید هرچه سریع‌تر مشخص شود و باید به دفع فاضلاب و تاسیس تصفیه‌خانه در این شهر نگاه ویژه شود، تصریح کرد: کارهای زیرساختی هزینه‌بر است البته شهرداری صدرا باید در کنار فعالیت‌های زیرساختی و عمرانی به فعالیت‌های فرهنگی نیز توجه داشته باشد.  

افتتاح 25 پروژه با اعتبار 22 میلیارد تومان تا پایان نیمه اول امسال

شهردار صدرا نیز در این مراسم با بیان اینکه با محقق شدن بودجه‌های عمرانی شهرداری صدرا تا پایان نیمه‌اول امسال 25 پروژه با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: شهرداری صدرا نه تنها به فراهم کردن زیرساخت‌ها بلکه به سایر فعالیت‌های عمرانی نیز توجه ویژه‌ای دارد.

عباس ملک‌زاده عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که مردم شهر صدرا با آن درگیر هستند نبود فضای آموزشی مناسب است که باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن تدبیری برای این‌ موضوع اندیشیده شود.

احداث آرامستان خواسته‌های ساکنان صدرا

امام‌جمعه شهر صدرا  نیز در این مراسم با بیان اینکه مردم صدرا دو خواسته مهم‌ دارند که یکی از آنها ایجاد مسیر دسترسی صدرا به شیراز از طریق محور‌ قره‌پیری و ‌دیگری نیز حل مشکل زمین مربوط آرامستان شهر صدرا است، اظهار داشت: شهر صدرا ظرفیت‌های مختلفی دارد اما بسیاری از مدیران استان هیچ‌ آگاهی نسبت به این شهر ندارند و هنوز برخی شهر صدرا را شهرک صدرا می‌نامند.

حجت الاسلام حسین نژادیان با بیان اینکه هنوز آمار رسمی از جوانان بیکار در این شهر وجود ندارد، افزود: یکی از مطالبات عمومی مردم شهر صدرا ایجاد شهرک صنعتی در این شهر است که از این طریق از ظرفیت نیروهای متخصص و تحصیل کرده این شهر به خوبی بهره برد.

ایجاد مرکز جامع آسیب‌دیدگان اجتماعی با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان

مدیرکل بهزیستی استان فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه مرکز جامع آسیب‌دیدگان اجتماعی استان فارس با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 670 میلیون تومان و در زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع به بهره‌برداری رسیده است، گفت: این طرح از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان بود که تاکنون اجرایی نشده بود این مرکز دارای  200 تخت بوده و نه تنها به شهر صدرا بلکه به شیراز و سایر استان‌های همجوار نیز خدمت‌رسانی خواهد کرد.

سید مرتضی موسوی با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه شهر‌های بالای 220 هزار‌ نفر مکلف به داشتن اورژانس اجتماعی شده‌اند و 220 مرکز برای کل کشور در نظر گرفته شده که سهم فارس 15 مرکز است، افزود:  22 شهرستان استان دارای اورژانس اجتماعی است.

وی آسیب‌دیدگان اجتماعی را یکی از معضلات جامعه عنوان‌کرد که باید با برنامه‌ریزی صحیح این افراد را حمایت و توانمندسازی کرد.

انتهای پیام/ن

R41382/P1361/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۵۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند

رئیس جمهور با اشاره به این‌که «مشخص شدن نسبت دستگاه‌ها با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی موثر است»، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

به گزارش ایسنا،  سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اجتماعی، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوط خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به هنگام یاری کنند.

وی دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که «تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است»، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

وی با اشاره به این‌که «مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی موثر است»، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رئیس جمهور گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آیین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همدردی باشگاه هوادار با آسیب دیدگان حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران به دست هایپراستار
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه