Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ امینی با اشاره به ساماندهی کودکان معلول استان مرکزی به دو  گروه گفت: گروه نخست کودکانی دارای معلولیت جسمی و حرکتی و گروه دوم کودکانی دارای کم‌توانی ذهنی هستند که طیف اوتیسم، اختلالات نافذ رشد و سایر کودکانی که مشکلات ذهنی دارند را شامل می‌‌شوند.

وی با اشاره به واگذاری مراکز خدمت‌رسان به خانواده‌های دارای فرزند معلول در استان مرکزی به بخش خصوصی افزود: مقرر شد که این مراکز را از جهت خدمات‌دهی به شکل غیردولتی به افرادی که خود جزو خیران بوده و یا هیئت مدیره‌هایی توانمند دارند و می‌توانند در بحث فعالیت‌های توان بخشی به این کودکان کمک کنند واگذار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل بهزیستی استان مرکزی: ادامه داد: این مراکز ذهنی در سطح استان هم روزانه و هم شبانه‌روزی هستند، مراکز روزانه مراکزی هستند که بیشتر خدمات آموزشی و توان بخشی ارائه می‌دهند و مراکز نگهداری شبانه‌روزی ما بیشتر خدمات مراقبتی و  حمایتی را ارائه می‌دهند.

امینی افزود: در بحث بچه‌های معلول فعالیت‌های ورزشی، آموزشی، توان بخشی، کاردرمانی، فیزیوتراپی و سایر خدمات توان بخشی در سایر مراکز که معلول جسمی و حرکتی دارند در حال انجام است و به این کودکان خدمات ارائه می‌دهند.

او گفت: این کودکان همه دارای پرونده‌هایی هستند که در بانک اطلاعاتی بهزیستی ثبت شده، تعدادی از این کودکان در روستاها زندگی می‌کنند که در طرح CBR یا همان توان بخشی مبتنی بر جامعه مورد حمایت قرار می‌گیرند.

 مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: به این کودکان خدمات آموزشی و مراقبتی و نگهداری و حتی آموزشی والدین در منزل ارائه می‌شود،در نهایت از مجموعه فعالیت‌هایی که برای کودکان معلول در سطح استان مرکزی انجام می‌شود بالغ بر نیمی از این خدمات در غالب آموزش و توان بخشی است .

امینی افزود: نیمی دیگر از این خدمات حمایتی به صورت کمک‌های موردی، هزینه‌های درمان، هزینه‌های دندان پزشکی و سایر موارد که مربوط به کودکان معلول است، این حمایت‌ها برای خانواده‌های نیازمند رایگان و برای خانواده‌هایی که استطاعت مالی دارند و بر اساس نظریه مددکاری و پرونده‌ای که برای این فرد در حوزه توان بخشی تشکیل شده، اگر خانواده قادر به پرداخت هزینه و شهریه باشد یک درصدی از هزینه‌های نگهداری را به مراکز غیر دولتی پرداخت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ساماندهی کودکان معلول بانک اطلاعاتی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۵۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ کودکان همچنان در بانک اهداف بمباران‌های غزه

با نگاهی به اخبار جدید از کشته شدگان در تازه ترین بمباران غزه باز هم به اسامی کودکان برمی خوریم.

دریافت 11 MB

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • رئیس پلیس پایتخت به مجرمان هشدار داد
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • آیا می توان چراغ خطی را در کف نصب کرد؟
  • فیلم/ کودکان همچنان در بانک اهداف بمباران‌های غزه
  • ریه‌های محلات نفس تازه می‌کنند؟
  • افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی