Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@06:55:18 GMT

آخرین وضعیت فلزات اساسی در بازارهای جهانی

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۰۵۸۸۴

آخرین وضعیت فلزات اساسی در بازارهای جهانی

بر اساس آخرین تغییرات قیمتی بازار‌های بورس لندن، قیمت فلز آلومینیوم در یک ماه گذشته با نوسانات زیادی همراه بوده است. قیمت این فلز پرکاربرد در صنایع به ویژه هواپیمایی ۲۴ جولای ۲۰۸۰ دلار در هر تن بود که در ۹ آگوست به بیشترین قیمت ماه جاری یعنی ۲۱۱۷ دلار معامله شد.

قیمت این فلز مسیر پرنوسان خود را طی کرد و در آخرین قیمتی که در LME ثبت شده ۲۰۶۱ دلار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت فولاد هم روند کاملاً کاهشی را در یک ماه گذشته طی کرده است. قیمت این فلز از ۵۴۰ دلار در ۲۴ جولای به ۵۱۷ دلار در ۲۴ آگوست رسیده و کاهش ۲۳ دلاری را در یک ماه تجربه کرده است.

دو فلز فولاد و آلومینیوم تحت تأثیر جنگ تجاری است که آمریکا آغازگر آن بود. آمریکا روی واردات فولاد و آلومینیوم به ترتیب تعرفه ۲۵ و ۱۰ درصد اعمال کرد و توازن معاملات جهانی این دو فلز را بر هم زد. اعمال تعرفه بیشتر باعث کاهش تقاضا و کاهش قیمت در بازار‌های جهانی شده است.

آمریکا اعمال تعرفه را بیشتر با هدف کاهش واردات از چین انجام داد که درواقع رقیب اصلی خود در اقتصاد جهانی می‌داند. حدود ۹۰ درصد فولاد جهان در چین تولید می‌شود.

*کاهش قیمت مس در بازار‌های بورس لندن

قیمت فلز مس به عنوان پیشران قیمت فلزات اساسی در بازار LME هم در یک ماه گذشته روند پرنوسان و کاهشی را طی کرده است. قیمت این فلز در یک ماه گذشته ۶۱۶۶.۵ دلار در هر تن بود که امروز به ۶۰۰۰ دلار معامله شد.

*خیر قیمت فلز روی در بازار‌های جهانی پس از ۲۰ روز روند کاهشی

فلز روی هم در آخرین تغییرات قیمتی LME از حدود ۱۰ روز گذشته روند افزایشی به خود گرفته است. اگرچه قیمت این فلز نسبت به یک ماه گذشته کاهش یافته، اما پس از آنکه قیمت این فلز در ۱۴ آگوست به کمترین میزان در یک ماه گذشته یعنی ۲۳۲۴ دلار در هر تن رسید، روند افزایشی خود را ادامه داده و به ۲۵۰۷.۵ دلار به فروش رفته است.

فلز نیکل هم در یک ماه گذشته اگرچه کاهشی بود، اما کاملاً پرنوسان بود و بیشترین قیمت در ۹ آگوست با ۱۴۵۵ دلار در هر تن معامله شد و روز گذشته قیمت ۱۳ هزار و ۳۰۵ دلار در هر تن برای این فلز رقم خورد.

*منحنی قیمت سرب و قلع هم رو به بالا شد

سرب در بازار بورس فلزات لندن از روز گذشته صعودی شده است و هر تن ۲۰۷۷ دلار به فروش رفته است. فلز قلع هم بر اساس آمار‌های LME در یک ماه گذشته مسیر پرنوسان کاهشی را طی کرده، اما از ۱۶ آگوست نقطه عطف منحنی کاملاً صعودی شده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فلزات اساسی بازارهای جهانی فولاد قیمت فلزات گرانبها جنگ تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۵۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه

به گزارش قدس آنلاین، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (پنجشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته افت ۱۳۰ هزار تومانی داشت و به ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۱۳۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی دیروز، ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با کاهش ۱۸۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، ۲۴ میلیون و۸۰۰ هزار تومان و ربع سکه با افت ۱۴۰ هزار تومانی ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی به نرخ ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دادوستد شد که نسبت به روز گذشته ۸۳ هزار تومان کاهش را ثبت کرد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۵۳۰ هزار و ۹۰۰ تومان فروخته شد که نسبت به قیمت پایانی دیروز ۱۶ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز به ۲ هزار و ۳۲۲ دلار رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟