Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@03:51:24 GMT

آمریکا جدیدترین ورژن از بمب هسته‌ای خود را آزمایش کرد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۰۵۸۸۶

آمریکا جدیدترین ورژن از بمب هسته‌ای خود را آزمایش کرد

پایگاه آمریکایی نشنال اینترست گزارش کرد یک بمب‌افن رادار گریز مدل B-۲ نیروی هوایی آمریکا اقدام به پرتاب آزمایشی یک نوع ارتقا یافته از بمب هسته‌ای مدل B۶۱ کرده است.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از پایگاه نشنال اینترست در این مدل از بمب هسته‌ای B۶۱ با کارکرد چندگانه دقت ارتقا پیدا کرده و چندین گزینه حمله در یک بمب واحد ادغام شده و در عین حال دورنمای راهبردی مربوط به امکانات ماموریتی سلاح‌های هسته‌ای در آن دچار تغییراتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بمب هسته‌ای B۶۱ مهم‌ترین و رایج‌ترین سلاح هسته‌ای در زرادخانه هسته‌ای آمریکا است. آزمایش این بمب بدون بارگیری آن با مواد هسته‌ای بوده و تنها قابلیت‌های نرم‌افزاری و هدف یابی بمب با برخی مسائل فنی غیر هسته‌ای آن تست شده است.

هوپ کرونین سخنگوی نیروی هوایی آمریکا به واریورن میون گفت: اوایل تابستان جاری نیروی هوایی آمریکا بمب هسته‌ای B۶۱-۱۲ را با استفاده از یک بمب‌افکن B-۲ در پایگاه هوایی نلیس به شکل آزمایشی پرتاب کرد که در پرتاب جدید بمب ۱۲-B۶۱ بعد از ارتقا و طی کردن یک مرحله توسعه پروازی جدید مورد آزمایش قرار گرفت.

کرانین گفت: در این سلاح به روزرسانی شده امنیت، ایمنی و اعتمادپذیری ارتقا پیدا کرده است.

در این گزارش تصریح شده که بمب B۶۱-۱۲ سطح جدیدی از هدف‌گیری دقیق را به دست آورده و در آن انواع متفاوتی از حمله یک سلاح واحد تثبیت شده است.

همچنین به جای احتیاج به ورژن‌های مختلف، این سلاح کارکرد‌های متفاوت را پوشش می‌دهد که از جمله آن حمله به عمق زمین، حملات با دامنه نابودی کاهش یافته، حملات با دامنه نابودی سطح بالا، انفجار بر فراز سطح زمین و گزینه‌های سنگرشکنی است.

جدیدترین ورژن بمب هسته‌ای B۶۱ که تاریخ ساخت اولیه آن به ۱۹۶۰ برمی‌گردد، به نوعی به عنوان یک سلاح هسته‌ای تاکتیکی و راهبردی با قدرت انفجار متوسط و مهندسی شده، شناخته می‌شود.

همچنین گفته شده این مدل به عنوان یک مدل دو مرحله‌ای توسعه داده شده است.

هانس کریستنسن، مدیر پروژه اطلاعات هسته‌ای در فدراسیون دانشمندان آمریکا به واریومیمن گفت: مزیت اصلی مدل B۶۱-۱۲ این است که همه قابلیت‌های یک بمب هسته‌ای را برای هدف‌گیری اهداف مختلف دارا می‌باشد.

منبع: فردا

کلیدواژه: آمریکا بمب هسته ای آزمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۵۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو در کنگره

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از الجزیره، برخی نمایندگان کنگره آمریکا خواستار اعمال محدودیت در کمک واشنگتن به تل آویو شدند.

در همین ارتباط گزارش شده است که حداقل ۸۸ نماینده کنگره در نامه‌ای به «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا از او خواسته‌اند تا سیاست ممنوعیت فروش تسلیحات به کسانی که مانع کمک آمریکا به غزه می‌شوند، در مورد اسرائیل اعمال شود.

این ۸۸ عضو کنگره در نامه خود به بایدن، محدودیت‌های رژیم صهیونیستی در کمک به غزه را باعث ایجاد یک فاجعه انسانی بی سابقه در غزه عنوان کرده‌اند.

از طرف دیگر اعضای هیئت علمی کالج هنر و علوم دانشگاه اموری آمریکا در جورجیا خواستار اخراج رئیس دانشگاه شدند و در جلسه‌ای دانشگاهی به رئیس دانشگاه رأی عدم اعتماد دادند.

رأی عدم اعتماد بخشی از اعضای هیئت علمی دانشگاه اموری به رئیس این دانشگاه در حالی صورت گرفته است که او پیشتر طی هفته گذشته از نیروهای پلیس جهت اقدام علیه دانشجویان معترض در دانشگاه دعوت کرده بود.

در واقع به نظر می‌رسد درخواست برای برکنار رئیس دانشگاه اموری مرتبط با همکاری او با نیروهای امنیتی آمریکا جهت سرکوب و بازداشت دانشجویان معترض صورت گرفته است.

این در حالی است که حمایت جهانی جنبش‌های دانشجویی و دانشگاهی از فلسطین ادامه دارد و در تازه‌ترین رویداد از این دست، بیش از ۱۲۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه نیویورک در اعتراض به دومین بازداشت شدید دانشجویان توسط نظامیان دست به اعتصاب زدند.

از سوی دیگر، دانشگاه‌های ترکیه نیز همگام با دانشگاه‌های آمریکا به حمایت از غزه برخواستند.

همچنین حمایت دانشجویان آلمانی و فرانسوی از مردم غزه همچنان دارد. گفته شده است که دانشجویان دانشگاه هومبولت در آلمان در حمایت از غزه و محکومیت نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی مقابل این دانشگاه تحصن کردند. همچنین دانشجویان دانشگاه لئون در فرانسه با سردادن شعار «همه ما غزه هستیم»، با ملت فلسطین اعلام همبستگی کردند.

براساس گزارش‌ها، پلیس برلین برای متفرق کردن تظاهرات حمایت از غزه در دانشگاه هومبولت به خشونت متوسل شده است.

این تحولات در حالی است که «ایهود اولمرت»، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در سخنانی به شدت علیه نتانیاهو و جنگ غزه نتیجه گیری کرده است.

اولمرت در این ارتباط گفت: «ما از این جنگ پیروز خارج نخواهیم شد و باید خیابان‌ها را از تظاهرات کنندگان علیه نتانیاهو و همپیمانانش پر کنیم.»

ماه گذشته نیز نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی خواستار توقف فوری جنگ در غزه و بازگرداندن اسرای اسرائیلی بازداشت شده در غزه شد و تاکید کرد که در این صورت دستاورد اسرائیل بسیار بیشتر از ادامه این جنگ خواهد بود.

وی تاکید کرد که نتانیاهو برای نجات اسرای اسرائیلی جنگ را ادامه نمی‌دهد، بلکه می‌خواهد خودش را نجات دهد.

اولمرت پیش از این نیز خواستار توقف جنگ غزه شده و تاکید کرده بود که این جنگ نمی‌تواند اهداف مشخص شده توسط بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل را محقق کند.

گفتنی است با تداوم جنگ علیه نوار غزه و عدم کسب هرگونه دستاورد نظامی از سوی رژیم صهیونیستی انتقادها در سرزمین‌های اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم و کابینه وی شدت گرفته است. مخالفان نتانیاهو وی را به خریدن وقت برای باقی‌ماندن در قدرت جهت فرار از محاکمه در پرونده‌های قضائی اقامه‌شده علیه او متهم می‌کنند. علاوه بر این خانواده‌های اسیران صهیونیست خواهان آن هستند که رژیم صهیونیستی بدون اتلاف وقت و به هر قیمتی اسیران صهیونیست نزد مقاومت را در جریان توافق با مقاومت فلسطین آزاد کند و از ادامه حمله‌های بی فایده به نوار غزه که علاوه بر کشتار فلسطینیان کشتار این اسیران را نیز در پی دارد دست بردارد.

دیگر خبرها

  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • درخواست ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو در کنگره
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند