Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از همدان، محمد خدادوست، مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، شنبه، 3 شهریور ماه در اولین جشنواره ملی طب سینوی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت طب سنتی یک رویکرد جهانی است.
وی با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت، در سال 1987، طب سنتی را به حوزه سلامت وارد کرد افزود: از آنجا که طب سنتی متکی به دانش بومی و ریشه در باور‌های مردم دارد می‌تواند به اقتصاد سلامت آن کشور کمک کند لذا باید از این پتانسیل به نحو احسن بهره‌مند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خدادوست ضمن تأکید بر قدمت چند هزار ساله طب سنتی در ایران اضافه کرد: رشته تخصصی طب سنتی از سال 1386، وارد نظام دانشگاهی کشور ما شد اما تاکنون در نظام سلامت کشور ادغام نشده است.
مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت با بیان اینکه نه تنها طب سنتی بلکه دانشمندان و کتب ما در جهان معروف است ادامه داد: نقطه قابل توجه در نظام پزشکی ما، حکمت است و متأسفانه خلأ موجود در این حوزه نیز همان حکمت است گفتنی است تفاوت بارز طب سنتی با طب رایج دنیا، بخش حکمی آن است.
وی با اشاره به اینکه یکی از قابلیت‌های طب ایرانی، تفاوت‌های فردی یا مزاجی است عنوان کرد: جشنواره سینوی فرصتی مناسب برای ایجاد انگیزه در دانشجویان جهت توسعه علمی و آکادمیک رشته طب ایرانی و فعالیت‌های انجام گرفته در این حوزه در 10 سال گذشته است.
خدادوست اضافه کرد: همانگونه که سالانه جشنواره رازی، ابوریحان، خوارزمی و ... در کشور برای معرفی آثار، دستاورد‌ها و برنامه‌های نو انجام می‌شود جشنواره سینوی نیز می‌تواند مبنایی برای توسعه علمی و آکادمیک رشته طب سنتی در کشور باشد.
وی بیان کرد: هر ساله این جشنواره در تجلیل از چهره‌های فعال در حوزه طب سنتی و محور‌های مختلف آموزش، پژوهش، درمان، ثبت اختراع برگزار خواهد شد، برگزیده بخش آموزش جایزه استاد محمد مهدی اصفهانی و برگزیده بخش پژوهش، جایزه استاد جلال مصطفوی را دریافت خواهد کرد.
مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت ضمن نحوه ارسال آثار به اولین جشنواره سینوی یادآور شد: برگزیده بخش درمان جایزه استاد عبدالله احمدیه و برگزیده بخش ثبت اختراع جایزه حکیم مومن تنکابنی را دریافت خواهد کرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان روز پزشک بوعلی سینا طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۶۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، عیسی زارع پور در دیدار با «لوکیا ایسانگا ناکاداما» با اشاره به روابط دو کشور و سفر ریاست جمهوری به اوگاندا و اهتمام جمهوری اسلامی ایران برای پیگیری دیپلماسی اقتصادی در قاره آفریقا و تلاش برای گسترش روابط اقتصادی با کشور‌های آفریقایی در این دولت، تاکید کرد: شرکت‌های فنی و مهندسی ایرانی در کشور‌های مختلف آفریقایی و غیرآفریقایی طرح های مهم زیرساختی را انجام دادند و این آمادگی وجود دارد تا طرح های مشابه در حوزه‌های ارتباطات و اطلاعات نیز در این کشور (اوگاندا) اجرایی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، بر لزوم توسعه همکاری‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات بین دو کشور تاکید کرد و با معرفی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، زمینه‌های کاری مختلف این وزارتخانه از پست، فضایی و زیرساخت تا دولت الکترونیک و ... را معرفی کرد.

زارع پور به سفر هفته آینده معاون فناوری و نوآوری این وزارتخانه به اوگاندا اشاره کرد و گفت: این سفر با همراهی شرکت ها، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران حوزه فناوری اطلاعات انجام می‌شود و امیدوارم که این رفت و آمد‌ها باعث گسترش روابط در این حوزه شود.
وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان بسیاری در حوزه‌های مختلف از جمله شرکت‌های فناوری ارتباطات که زیرساخت دولت الکترونیک در ایران را با توانمندی‌های داخلی راه اندازی کرده اند، افزود : این شرکت‌ها علاقه‌مند و آماده حضور جدی در اوگاندا و کمک به رفع نیاز‌های این کشور در حوزه‌های مختلف و همچنین آماده انتقال دانش و تجربه به همتایان اوگاندایی خود هستند.
وزیر ارتباطات در این دیدار برای میزبانی وزیر تکنولوژی و فناوری اوگاندا اعلام آمادگی کرد و گفت: هیاتی ایرانی در آینده نزدیک با هدف مذاکرات تخصصی برای توسعه همکاری‌های فیمابین به اوگاندا سفرخواهد کرد.
معاون نخست وزیر اوگاندار نیز با اعلام خرسندی از حضور در ایران و بازدید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این کشور در حوزه‌های مختلف، برای استفاده از این ظرفیت‌ها در جهت توسعه ارتباطات اعلام آمادگی کرد.

وی ضمن تاکید بر لزوم آموزش نیروی انسانی اوگاندایی ، از دوستان ایرانی در زمینه کارورزی دانش آموختگان در حوزه‌ آی سی تی و تربیت عملی و مهارتی نیرو‌های اوگاندایی ، درخواست کمک کرد .

پیگیری تفاهمات انجام شده در سفر ریاست جمهوری به اوگاندا، از جمله ارئه خدمات مشاوره فنی و مهندسی در خصوص گسترش نسل چهارم و پنجم تلفن همراه و نیز معرفی شرکت‌های توانمند ایرانی برای پیاده سازی این فناوری، مساعدت در تامین و تولید تجهیزات اصلی حوزه ارتباطات و مخابرات؛ کمک به ارتقای تکنولوژی‌های مخابراتی و ارتباطاتی و انجام بررسی‌های لازم بمنظور ایجاد بستر‌های تحقق اقتصاد دیجیتال، برخی از محور‌های دیدار وزیر ارتباطات با معاون نخست وزیر اوگاندا بود.
دو طرف ابراز امیدواری کردند با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده، امکان تبادل هیئت‌های سطح بالا فراهم شود. تفاهم سیاسی و زمینه‌های همکاری بین طرفین در همه حوزه‌های مورد اشاره می‌تواند منجر به قرارداد یا تفاهمنامه همکاری گردد.

دیگر خبرها

  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود
  • ما به دنبال تبدیل مجلس سنتی به مجلس نوین هستیم
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • اعطای بسته حمایتی یک میلیارد تومانی به ۱۰۰ استاد منتخب شاگردپرور
  • جایزه یک میلیارد تومانی شیخ مفید به ۱۰۰ استاد منتخب شاگردپرور اعطا شد
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات