Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت کبدی خراسان‌رضوی گفت: بودجه کافی برای حمایت از کبدی خراسان رضوی وجود ندارد. ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، ورزش کبدی یکی از ورزش‌هایی است که به تازگی دارای مقام‌های بین‌المللی بسیاری شده است، این ورزش به رشد و تکامل بسیاری دست یافته و توانسته در دنیا مطرح شود، ورزشکاران با اشتیاق زیادی در حال فعالیت در این رشته ورزشی هستند و اخیراً نیز ورزشکاران این رشته در جاکارتا در دو بخش بانوان و آقایان خوش درخشیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن احمدیان؛ رئیس هیئت کبدی خراسان‌رضوی با حضور در تحریریه تسنیم در مورد شراط کبدی در خراسان‌رضوی و وضعیت ورزشکاران زیر پوشش هیئت ذکر مواردی را حائز اهمیت شمرد، همچنین در ارتباط با بودجه در دسترس هیئت کبدی توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح آن را در متن زیر می‌خوانید:

تسنیم: هیئت کبدی خراسان‌رضوی چه شهرستان‌هایی را زیر پوشش خود قرار داده است؟

احمدیان: هیئت کبدی خراسان‌رضوی از گذشته تاکنون در شهرستان‌های استان اقدامات مختلفی از جمله برگزاری استعدادیابی، تشکیل تیم‌ها و نظایر آن‌ها را انجام داده است، تاکنون 12 شهرستان در بخش کبدی فعال شدند و هیئت قصد بر تکمیل نیرو در 31 شهرستان استان دارد.

از تعداد مذکور برای برگزاری مسابقات مختلف هشت شهرستان اعلام آمادگی می‌کنند، در صورت افزایش تعداد استان‌های شرکت کننده می‌توان از آن‌ها ورزشکاران بهتری یافت و با در نظر گرفتن استعداد ورزشکاران، سطح استان را در این ورزش بالا برد و ورزشکاران بهتری را انتخاب کرد.

تسنیم: تاکنون برای ورود تمامی شهرستان‌ها به ورزش کبدی چه اقدامی انجام شده است؟

احمدیان: در نامه‌نگاری‌های متعدد با شهرستان‌ها، قرار بر معرفی چارت هیئت در شهرستان‌ها شده است، افراد بسیاری در شهرستان‌ها با این ورزش آشنا نیستند اما در صورت شناخت آن می‌توانند برای استان و کشور خود افتخارآفرین باشند، می‌توان با انجام استعدادیابی و معرفی این ورزش به سایرین، تعداد بسیاری از مستعدان کبدی را یافت.

تسنیم: کدام شهرستان‌ها میان 12 شهرستان زیر پوشش هیئت کبدی خراسان رضوی فعال‌تر هستند؟

احمدیان: تمامی 12 شهرستان موجود در ورزش کبدی فعال هستند اما در آنها تعدادی مانند سبزوار، چناران، قوچان، تربت جام و کاشمر حرف اول را می‌زنند، همچنین شهرستان‌های مشهد و کلات نیز جزو فعال‌ترین هیئت‌های این استان قرار دارند، گلبهار و فریمان نیز به نحو مطلوبی فعالیت می‌کنند و می‌توانند رتبه‌های درخوری در سطوح مختلف مسابقات کسب کنند.

تسنیم: در امر استعدادیابی چند نفر زیر نظر هیئت کبدی خراسان رضوی فعالیت می‌کنند؟

احمدیان: با توجه به این که هیئت کبدی خراسان رضوی اقدام استعدادیابی را کمی دیر آغاز کرد، این امر با همکاری متولیان مربوطه انجام شده و تاکنون 50 نفر از بخش بانوان و 30 نفر از آقایان به این رشته ورزشی جذب شده و آن را ادامه می‌دهند، بخش بانوان بسیار قوی عمل کرده و در جایگاهی قرار گرفتند که تمایز مان آنها دشوار است.

تسنیم: آیا فدراسیون کبدی و اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از هیئت کبدی استان حمایت می‌کنند؟

احمدیان: یکی از وظایف فدراسیون کبدی و اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، حمایت از هیئت کبدی استان است، آنها از نظر معنوی به خوبی حمایت می‌کنند اما بودجه آنها برای حمایت مالی چندان زیاد نیست، آنها قصد کم کاری ندارند اما هیئت‌های بسیاری وجود داشته که آنها نیز مانند هیئت کبدی به حمایت این ارگان‌ها احتیاج دارند.

تسنیم: آیا هیئت کبدی خراسان رضوی اسپانسری مطلوب برای حمایت از ورزشکاران دارد؟

احمدیان: هیئت کبدی خراسان رضوی باید به دنبال اسپانسرهای قدرتمند باشد که به دلیل ناشناخته بودن این رشته میان سایر ورزش‌ها، اسپانسرهای مطلوب از هیئت حمایت نمی‌کنند، اسپانسرها اغلب به سمت فوتبال، والیبال و نظایر این ورزش‌ها می‌روند، در حالی که رشته ورزشی کبدی به خراسان رضوی تعلق داشته است.

تسنیم: متولیان کبدی خراسان رضوی چه دغدغه‌هایی دارند؟

احمدیان: خراسان رضوی در ورزش کبدی مقام نخست را میان سایر استان‌های کشور قرار داشته که به تازگی استان‌های دیگر جای آن را می‌گیرند، این اتفاقات به دلیل اعتبارات ناکافی و عدم پشتوانه‌سازی رخ می‌دهد، این رشته با وجود اسپانسر می‌تواند در دنیا بیش از وضعیت کنونی مطرح شود.

خراسان رضوی در گذشته در ورزش کبدی مطرح بوده اما در حال حاضر سیستان و بلوچستان، گلستان، اصفهان و مانند آنها از این استان پیشی گرفته‌اند، اسپانسرها نباید تنها به ورزش‌های توپی توجه کنند و اجازه دهند تا کبدی به جایگاه اولیه خود در خراسان رضوی بازگردد.

تسنیم: چه برنامه‌هایی در پیش‌روی هیئت کبدی خراسان‌رضوی قرار دارد؟

احمدیان: هیئت کبدی خراسان‌رضوی در 5 شهریورماه به مسابقات کشوری اعزام شده و با کردستان، کرمانشاه و نظایر این استان‌ها به رقابت می‌پردازد، هزینه ایاب و ذهاب، تغذیه، لباس و نظایر آن باید توسط هیئت پرداخت شود، بسیاری از هیئت‌های ورزشی افراد زیر پوشش خود را با قطار و هواپیما اعزام نمی‌کنند اما این هیئت این امر را محقق می‌سازد.

تسنیم: هیئت کبدی خراسان‌رضوی مکان ورزشی اختصاصی برای فعالیت ورزشکاران خود در اختیار دارد؟

احمدیان: هیئت کبدی خراسان‌رضوی دفتری اختصاصی در مجموعه شهید بهشتی در اختیار دارد و خانه کبدی نیز در طبقه بالای دفتر مذکور وجود دارد، فعالیت‌های تیم کبدی خراسان‌رضوی در این محل شکل گرفته و ورزشکاران با تلاش و پشتکار کافی در این محل تمرینات خود را انجام می‌دهند.

تسنیم: آیا مکان ورزشی در دسترس ورزشکاران کبدی دارای تجهیزات کافی است؟

احمدیان: دفتر هیئت کبدی خراسان‌رضوی به طور کامل تجهیز است، تنها وسیله مورد نیاز برای انجام ورزش کبدی، تاتامی بوده که این مورد نیز در خانه کبدی وجود دارد، البته این وسیله کهنه شده و باید مجدداً آن را خریداری کرد اما غیر از این مورد هیچ وسیله‌ای مورد نیار هیئت و ورزشکاران نیست.

تسنیم: هیئت کبدی خراسان‌رضوی در مورد هزینه‌های ورزشکاران در بخش اعزام برنامه‌ای دارد؟

احمدیان: هیئت کبدی خراسان‌رضوی به هیچ عنوان از ورزشکاران برای اعزام به مسابقات مختلف پولی دریافت نمی‌کند، کمک و یا عدم کمک فدراسیون کبدی، اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و یا اسپانسرها در این مسئله تأثیری نداشته و الزام بر پرداخت امور مربوط به اعزام توسط هیئت است.

تسنیم: هیئت کبدی خراسان رضوی از ورزشکاران این رشته در استان تجلیل می‌کند؟

احمدیان: هیئت کبدی خراسان رضوی در تاریخ 21 خردادماه پس از برگزاری مجمع سالیانه انتخابی ریاست هیئت و برپایی مراسم افطاری از وزشکاران مدال‌آور و قهرمان در سطوح مختلف مانند کشوری و نظایر آن تجلیل کرد، به طور کلی در ارتباط با برگزاری مراسم تجلیل هیچ خللی وجود ندارد.

تسنیم: آیا جوایز و یا امکانات ویژه‌ای به ورزشکاران مدال‌آور و قهرمان کبدی تعلق می‌گیرد؟

احمدیان: هیئت کبدی خراسان رضوی برنامه مدونی برای انجام این امر نداشته اما قصد بر تحقق این امر دارد، به عنوان مثال یک نماینده خراسانی در تیم ملی بزرگسالان حضور داشت که 11 رده از 12 مرحله را با موفقیت عبور کرد، هیئت تاکنون چندین مرتبه بلیت رفت و برگشت وی را تهیه کرده اما هنوز این امر برنامه ریزی نشده است، باید این مسئله نیز مطرح شود.

انتهای پیام/ ز

R41347/P41362/S6,1188/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۶۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یسلیانی، سکان‌دار هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی اصفهان شد

مجمع انتخاباتی هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی استان اصفهان برگزار و محمود یسلیانی به عنوان رئیس هیئت انتخاب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در اصفهان، مجمع انتخاباتی هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی با حضور عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی، جواد محمدی؛ مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان اعضای مجمع در سرای ورزشکاران برگزار شد و محمود یسلیانی ریاست هیئت را بر عهده گرفت.

در این مجمع محمود یسلیانی و وجیهه مطهری برای ریاست هیئت کاندید شده بودند که مطهری پیش از شروع مجمع انصراف خودش را اعلام کرد در نهایت محمود یسلیانی با کسب 13 رای از 15 رای ماخوذه به ریاست هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی استان اصفهان انتخاب شد.

همچنین بر اساس قانون، یسلیانی برای پست‌های نائب رئیس، خزانه‌دار و هیئت رئیسه به ترتیب وجیهه مطهری، عبدالرضا اسفنانی، فرشته جلالی، عبدالرضا پسیانی و علیرضا بهزادیان‌فر را پیشنهاد داده بود که افراد پیشنهادی با کسب 14 رای توانستند اعتماد اعضای مجمع را جلب کنند.

پیست اسکی دیزین بازگشایی شدمسیر تردد پیست اسکی شیرباد بازگشایی شد

 

پیست فریدونشهر بین‌المللی شد

جواد محمدی در ابتدای مجمع ضمن تقدیر و تشکر از حاضران در جلسه گفت: خدا را شاکرم که شرایط برگزاری این مجمع نیز فراهم شد و امیدوارم که امروز طلیعه روزهای خیلی خوب، امیدوار کننده و افتخارآفرین برای رشته اسکی در سطح استان اصفهان باشد.

وی افزود: امیدوارم که در فصول بارندگی نیز شاهد بارش نزولات آسمانی به ویژه برف باشیم تا هم از خیرات این رحمت‌الهی بهره‌مند شویم و هم رشته جذاب اسکی را با قدرت و پرطمطراق در سطح استان ادامه دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه رشته اسکی طی چند سال اخیر هم در سطح کشور و هم در سطح استان شاهد اتفاقات خوبی بوده و با پیگیری د همکاری فدراسیون و هیئت استان، پست اسکی فریدونشهر بین‌المللی شد و گواهی بین‌المللی پیست را دریافت کردیم و خوشبختانه شرایط خدماتی و امکانات پیست فریدونشهر، بهبود چشم‌‌گیری داشته و امیدواریم که این روند ادامه پیدا کند.

وی افزود: روند توسعه اسکی با همدلی و هم‌افزایی جامعه اسکی ادامه خواهد داشت و باید در کنار توسعه اسکی روی برف، توسعه همه رشته‌های زیرمجموعه این هیئت به ویژه اسکی روی چمن را هم در دستور کار قرار دهیم؛ امسال اسکی روی یخ دختران اولین مقام بین‌المللی ورزش کشور را به دست آوردند و قطعا روزهای درخشانی در انتظار اسکی کشور است.

 

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • رفتار غیر حرفه ای شهربانو منصوریان/ مسئولان ووشو پاسخگو باشند
  • قهرمانان ورزشی پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی هستند
  • سومین تجلیل رئیس جمهور از ورزشکاران
  • یسلیانی، سکان‌دار هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی اصفهان شد
  • نوجوان خوشابی در مسابقات آسیای ازبکستان تاریخ ساز شد
  • وضعیت نابسامان نیروی کار در خراسان رضوی
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • حسینی آذرخوارانی سکان دار هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان اصفهان شد
  • نگاهی به وضعیت بارندگی‌ها و سیلاب در نقاط مختلف انابد + فیلم
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری