Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه شهریورماه کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان مجسمه‌های کاغذی به منتخبی از کتاب‌های پاپ‌آپ (متحرک و سه‌بعدی) فارسی و غیرفارسی اختصاص یافته است.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، در این نمایشگاه ۴۰ عنوان کتاب به نمایش گذاشته شده که از این میان ۲۷ عنوان کتاب غیرفارسی و ۱۳ عنوان آن فارسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش «لوبیای سحرآمیز»، «آموزش مصور الفبای فارسی»، «سفرهای دارا و سارا در ایران»، «پرچم ایران ما از آغاز تا امروز»، «GUNGLE BEASTSL»، «B Is for Box»، «Yellow Square» و... از جمله کتاب‌های به نمایش درآمده در نمایشگاه مجسمه‌های کاغذی کتابخانه مرجع کانون است.

این نمایشگاه از اول تا پایان شهریور ۱۳۹۷ روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ میزبان علاقه‌مندان است.

کتابخانه‌ مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان شهید بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، پلاک ۲۴ واقع است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۶۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عروسک بومی «بیگک» در کانون تولید می‌شود

عروسک بومی «بیگک» به‌زودی از سوی اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، عروسک‌های بومی ایران عزیز، نه تنها اسباب‌بازی‌های ساده‌ای برای سرگرمی کودکان هستند، بلکه حاملان فرهنگ، تاریخ و هویت اقوام مختلف ایرانی نیز هستند.

این عروسک‌ها که در هر منطقه از ایران با ظرافت و دقت خاصی ساخته می‌شوند، نمادی از آداب و رسوم، باور‌ها و داستان‌های مردم آن منطقه هستند. بی‌شک با تولید این عروسک‌ها، گامی برای آشنایی کودکان و نوجوانان این مرز و بوم با هویت و اصالت ایرانی و اسلامی خود برداشته می‌شود و با ایجاد حس افتخار در آنان، اعتماد به نفس ملی افزایش می‌یابد.

در همین زمینه، عروسک‌های بومی «بیگک» که ریشه تاریخی آن به چندین استان منطقه زاگرس جنوبی برمی‌گردد، در اولویت تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دارد و برنامه‌ریزی برای عرضه آن در بهار سال ۱۴۰۳ صورت گرفته است.  

«بیگک» با لباس و ظاهر محلی خود عصاره‌ای از گویش و آداب و رسوم این منطقه است که در سال ۱۳۹۹ در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت ملی رسیده است.

«بیگک» از کلمه بیگ گرفته شده که در این منطقه به عروس اطلاق می‌شود، در اسکلت این عروسک از شاخه‌های نخل که درخت بومی منطقه است استفاده می‌شود. همچنین پوشش مِینا (سرپوشی از جنس تور) و جومَه (پیراهنی با چین خوردگی خاص) دارد.

از آنجا که احیای عروسک‌های بومی ایران، یک ضرورت فرهنگی است. بازطراحی و تولید این عروسک‌ها می‌تواند به حفظ گنجینه‌های ارزشمند فرهنگی و هویت ایرانی اسلامی کشور عزیزمان کمک کند.

افزون بر این، کتاب عروسک بیگک با عنوان «بی‌بی بیگک» در اداره کل نظارت بر انتشارات کانون در مرحله تصویرگری است و در سال ۱۴۰۳ این عروسک روانه بازار خواهد شد

دیگر خبرها

  • تجهیز مراکز کانون به بیش از هزار جلد کتاب
  • بازگشت منوچهر نیستانی به کتابفروشی‌ها
  • از عرضه بازی موبایلی «بچه زرنگ» تا پویش بهار جانان | کشوری که قصه عمونوروز دارد نیازی به بابانوئل ندارد
  • برگزاری مسابقه عکاسی «کودکان شجاع مقاومت» در گیلان
  • فعالیت ۱۳۹ پایگاه قرآنی در مساجد استان اردبیل
  • تقویت پایگاه‌های قرآنی مساجد در استان اردبیل
  • پایگاه‌های قرآنی مساجد استان اردبیل در ماه مبارک رمضان تقویت می‌شود
  • پایگاه‌های قرآنی مساجد اردبیل در ماه رمضان تقویت می‌شود
  • عروسک بومی «بیگک» در کانون تولید می‌شود
  • پیوست رسانه‌ای رویداد‌های کانون پرورش فکری مازندران