Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@10:34:14 GMT

19 تعاونی برتر همدان تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۰۶۶۹۳

19 تعاونی برتر همدان تجلیل شدند

به گزارش ایرنا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان روز شنبه در آیین تجلیل از تعاونی های برتر استان، گفت: بهار 97 نرخ مشارکت اقتصادی در کشور 41.1 و در استان همدان 42.8 درصد بود.
سیداحمد توصیفیان با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان همدان در بهار امسال 8.2 اعلام شده است، افزود: همدان بعد از سمنان و اردبیل رتبه سوم را به لحاظ کمترین نرخ بیکاری در کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: تعهد اشتغال استان همدان در سال گذشته 19 هزار و 980 شغل بود که از ابتدای سال گذشته تا پایان تیر امسال 24 هزار و 549 شغل در این استان ثبت شد.
توصیفیان اضافه کرد: پنج هزار و 725 شغل نیز در بخش مسکن ایجاد شده که در مجموع 30 هزار و 274 نفر اشتغال در استان همدان ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: براساس آمار مرکز آمار ایران 33 هزار و 667 شغل جدید در همدان نسبت به سال گذشته اضافه شده است اما برخی دستگاه‌ها آمارهای اشتغال خود را ثبت نکرده‌اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه جهادکشاورزی، میراث فرهنگی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی بیشترین آمار ایجاد اشتغال استان را داشته‌اند، گفت: در همدان از ابتدای سال 96 تا پایان تیر امسال، 13 هزار و 310 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.
وی یادآور شد: تا پایان تیر 97 در مجموع 15 هزار و 477 نفر دوره، از آموزش‌های مهارت فنی‌وحرفه‌ای بهره‌مند شدند در حالیکه در سال گذشته 48 هزار و 872 نفر دوره از این آموزش‌ها برخوردار شدند.
توصیفیان با اشاره به اینکه استان همدان کمترین میزان پرداخت بیمه بیکاری را در کشور دارد، یادآور شد: سال گذشته 2 هزار و 335 نفر بیمه بیکاری می‌گرفتند که امسال این آمار به 2 هزار و 282 نفر رسیده است.
وی با اشاره به شناسایی اشتغال پنهان مقرری ‌بگیران بیمه بیکاری در استان، گفت: سال گذشته 386 مورد و در سالجاری 139 نفر که شاغل بوده و بیمه بیکاری دریافت می‌کردند، شناسایی شدند.
توصیفیان با اشاره به وجود یکهزار و 141 تعاونی که 12 هزار و 928 فرصت شغلی در استان ایجاد کرده است، بیان کرد: 270 تعاونی در بخش صنعت معادل 24 درصد تعاونی‌های استان، 236 تعاونی در بخش کشاورزی معادل 21 درصد تعاونی‌ها و 446 تعاونی در بخش خدمات معادل 39 درصد تعاونی‌های استان فعالیت دارند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان یادآوری کرد: همچنین 105 تعاونی در بخش مسکن و عمران و 14 اتحادیه شرکت تعاونی در استان همدان وجود دارد.
توصیفیان با بیان اینکه 6 درصد تعاونی‌های استان به روستا تعاون اختصاص دارد، افزود: تعهد استان تشکیل 52 روستا تعاون بود اما در حال حاضر 70 روستا تعاون در استان فعال شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان یادآور شد: سال گذشته باید 107 تعاونی در استان تشکیل می‌شد که توانستیم 126 تعاونی در همدان ایجاد کنیم.
7523/2090
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت بهزیستی کمیته امداد امام خمینی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مرکز آمار ایران مسکن رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۶۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین

مسعود آرامیده معاون تعاون روستایی استان قزوین با اعلام اینکه در سال گذشته ۴۷ هزار و ۲۷۸ تن آرد روستایی در بین روستائیان استان توزیع شده است، گفت: توزیع آرد در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل رشد چشمگیری داشته است و عمده شرکت‌های تعاونی روستایی عامل توزیع آرد روستائیان هستند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در تامین و توزیع آرد به روستا‌های قزوین هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد، افزود: آرد یکی از نیاز‌های ضروری و از مایحتاج روزانه مردم برای تامین غذا است، از این رو در این زمینه فعالیت‌ها به صورت دقیق و منظم رصد می‌شود.

وی بیان کرد: در صورت توجه به قابلیت‌ها و پتانسیل‌ها، شبکه تعاون روستایی می‌تواند نقش مؤثری در توسعه پایدار کشور به ویژه در جوامع روستایی ایفا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • ۵ نفر از کارگران نمونه البرز تجلیل شدند
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین
  • تجلیل از برترین های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • تجلیل از برترین‌های مسابقه بازیافت زباله در همدان