Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@09:32:01 GMT

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با آیت الله مدرسی دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۰۷۰۰۲

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با آیت الله مدرسی دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی که به دعوت دانشگاه های عراق به این کشور سفر کرده در ادامه دیدارهای خود با مراجع، علما و شخصیت های دینی و دانشگاهی عراق با آیت الله محمدتقی مدرسی در کربلا دیدار کرد.

در این دیدار ابتدا مختاری گزارشی از فعالیت های دانشگاه مذاهب اسلامی و فعالیت های انجام شده به ویژه در حوزه بین الملل و جذب دانشجویان از ملیت های مختلف در دوره مدیریت جدید ارائه نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی همچنین اهداف و رسالت های این دانشگاه را که به دستور رهبرمعظم انقلاب اسلامی با هدف تقریب میان مذاهب اسلامی تشریح کرد.

مختاری به یکی از ویژگیهای بارز دانشگاه مذاهب اشاره کرد و گفت: در این دانشگاه به موضوع تقریب در یک فضای علمی و آکادمیک با حضور پیروان مذاهب مختلف اسلامی از ملیت های مختلف پرداخته می شود و دانشجویان از مذاهب مختلف با اساتید و علمای مذهب خود فقه مذهبشان را می آموزند و این نمونه عملی و بارز همزیستی مسالمت آمیز است که در این دانشگاه محقق می شود.

در ادامه این دیدار آیت الله محمدتقی مدرسی نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، بیان داشت: در تاریخ، مدارس شیعه و سنی مشترک بوده. و حتی در بعداد شیعه و سنی با هم درس می خواندند و این همزیستی مسالمت آمیز و برادری وجود داشته است و حتی هدف از تاسیس الازهر در مصر نیز گفتمان بین مذاهب بود.

 ایشان یاد آور شد: باید از فرصت ها خوب استفاده کرد. مثلا از فرصت جدید پساوهابیت یا پسا داعش بعد از این که ضربه و شکست خورده باید برای ایجاد گفتگو بین مذاهبی استفاده کرد.

آیت الله مدرسی تاسیس شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی در شهر مقدس قم را اقدام مبارکی توصیف کرد و گفت: ما در دانشگاه ها به استاد اخلاق نیاز داریم و درس های اخلاق باید جدی گرفته شود.

وی در پایان برای ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی و مسوولان دانشگاه آرزوی موفقیت کرد.

کد خبر 4384264 سارا فرجی

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه مذاهب اسلامی مردم علیه احتکار معرفی کتاب فعالیت های قرآنی فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قرآن تازه های نشر حج تمتع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نشست هم اندیشی دعای عرفه جامعه شناسی دین اسلام کنفرانس بین المللی اخلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۷۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد مردم ‎محور در دستورکار نظام شورایی کشور است

رئیس شورای استان خراسان رضوی گفت: رویکرد مردم‌‎محور در دستورکار نظام شورایی کشور است تا این ارتباط تنگاتنگ بیش از پیش تقویت شود و  به طور خاص، ساختارهای مختلف شورای اسلامی استان در خدمت مردم باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط عمومی شورای استان، در بیست‌ودومین جلسه شورای اسلامی استان، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو ضمن تبریک فرارسیدن سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هفته کار و کارگر، اظهار کرد: گروه‌های مختلف جامعه شایسته خدمت صادقانه هستند و نظام شورایی در کشور را با حضور نمایندگانی از گروه‌های مختلف مردم، می‌توان چکیده جامعه دانست.

وی افزود: رویکرد مردم‌‎محور در دستورکار نظام شورایی کشور است تا این ارتباط تنگاتنگ بیش از پیش تقویت شود و به طور خاص، ساختارهای مختلف شورای اسلامی استان در خدمت مردم باشند.

رئیس شورای استان گفت: همکاری نزدیک و تعامل مستقیم شورای اسلامی استان با شوراهای اداری، کمیته امور زیربنایی و هیئت‌های حل اختلاف استان توانسته است دستاوردهای ملموسی در شکل‎گیری یک پایگاه اجتماعی برای مصوبات شورای استان داشته باشد و به همین دلیل است که همه باید خود را مسئول پاسخگویی به مردم بدانیم تا مطالبات عمومی، روح حاکم بر مصوبات شورای استان باشد.

کد خبر 747385

دیگر خبرها

  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • رویکرد مردم ‎محور در دستورکار نظام شورایی کشور است
  • دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند
  • دیدار رئیسی با رئیس مجلس ملی پاکستان
  • دیدار آیت‌الله رئیسی و رئیس‌ سنای پاکستان
  • توجه ویژه صنعت هسته‌ای به فناوری‌های روز دنیا
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد