Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین فرمانده انتظامی مازندران از دستگیری ۲ کلاهبردار حرفه‌ای که با راه‌اندازی سایت شرط‌بندی، ۲۵۷ میلیارد‌ریال از افراد مختلف کلاهبرداری کردند، خبر داد. ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴ استانها مازندران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به‌نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی اظهار داشت: در پی گزارش قضایی از دادستانی کل کشور مبنی بر فعالیت سایت‌های شرط‌بندی و کلاهبرداری در فضای مجازی، موضوع در دستور کار پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات این فرماندهی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌های همه‌جانبه و اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی یکی از این سایت‌ها در شهرستان ساری شدند.

مفخمی شهرستانی، خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های قضایی گردانندگان این سایت که 2 نفر هستند در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند و در بازرسی از درگاه بانکی آنان مشخص شد، این افراد از طریق این سایت، تاکنون بیش از 257 میلیارد ریال کلاهبرداری کردند.

وی گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.

مفخمی افزود: کلاهبرداری‌‌های اینترنتی، نسبتی مستقیم با افزایش شمار سایت‌‌هایی دارد که موضوعاتشان درباره شرط‌بندی، قرعه‌کشی و نظرسنجی از مردم است و این نوع سایت‌‌ها، ابزاری مناسب برای سوءاستفاده‌‌های خطرناک در فضای مجازی توسط شیادان هستند.

انتهای پیام/ ز

R41358/P41362/S6,74/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۷۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال مازندرانی ها از طرح « نور» مطلوب است/ دستگیری تعداد اندک

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن مفخمی صبح چهارشنبه در گفت گو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح نور فراجا برای مقابله با ناهنجاری‌ها اظهار کرد: شهرداری‌ها برای اجرای طرح باید پای کار بیایند.

وی افزود: همانگونه که مجتمع‌های تجاری و پاساژها و مردم پای کار آمدند شهرداری‌ها نیز در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها باید برای اجرای طرح همکاری داشته باشند.

وی بابیان این که فرمانداران به عنوان رئیس شورای تأمین نیز دارای وظایفی هستند، درباره همکاری مجتمع‌های تجاری و پاساژها در زمینه اجرای طرح مطلوب بوده است، افزود: با هر اصنافی که رعایت نکنند قاطعانه برخورد می‌شود.

سردار مفخمی با اظهار این که همراهی مجتمع‌های بزرگ و رفاهی نیز در اجرای طرح رعایت عفاف و حجاب مطلوب است، افزود: دنبال آن نیستیم که شمار دستگیری‌ها را افزایش دهیم بلکه در پی آن هستیم که حتی تذکر نیز نداشته باشیم.

فرمانده انتظامی مازندران شرایط استان مازندران را نسبت به سایر مناطق کشور به دلیل مسافرخیزی متفاوت دانست و گفت: پلیس فعال در استان نیز ادبیات تعامل و همکاری با مردم و گردشگران را به خوبی می‌داند.

وی با عنوان این که تعداد پرونده‌های تشکیل شده برای متخلفان و هنجارشکنان در طرح نور بسیار اندک و معدود بوده است، گفت: کمتر از ۱۰ درصد منجر به تشکیل پرونده قضائی شده است.

سردار مفخمی هدف اجرای طرح نور را حضور فیزیکی همکاران در معابر، خیابان‌ها و تفرجگاه‌ها و دیگر مناطق بوده است، گفت: در مازندران شاهد اقبال عمومی و استقبال از سوی مردم برای اجرای طرح بودیم.

فرمانده انتظامی مازندران با تاکید بر این که اجرای طرح نور مطالبه مردمی به شمار می‌رود، گفت: این مسأله افتخاری است که مردم مازندران آن رو مطالبه و دنبال می‌کنند.

وی یادآور شد: بانوان مکشفه در خودروها نیز در راستای این طرح شناسایی و برخورد قانونی با آنان صورت می‌گیرد.

کد خبر 6087237

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • استقبال مازندرانی ها از طرح « نور» مطلوب است/ دستگیری تعداد اندک
  • پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت «وام فرزندآوری» ترفند جدید کلاهبرداران سایبری
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!