Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- هزاران تن از آوارگان روهينگيا ميانمار که به بنگلادش پناه برده اند، روز شنبه با برپايي تظاهرات اجراي عدالت را در حق اين اقليت مسلمان خواستار شدند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ هزاران تن از آوارگان روهينگيا ميانمار که به بنگلادش پناه برده اند، روز شنبه با برپايي تظاهرات اجراي عدالت را در حق اين اقليت مسلمان خواستار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين تظاهرات در اولين سالگرد فرار دسته جمعي مسلمانان ميانمار از بيم سرکوبهاي ارتش اين کشور به بنگلادش برگزار شد.
آوارگان مسلمان ميانماري حاضر در اين تظاهرات با تجمع در اردوگاه کوتوپالونگ از سازمان ملل متحد خواستند عدالت را درباره آنها به اجرا گذارد. بر روي پارچه نوشته بزرگي که تظاهرکنندگان ميانماري با خود حمل مي کردند نوشته شده بود:" روز يادبود قربانيان نسل‌کشي روهينگيا، بيست و نهم اوت 2018".
نزديک به هفتصد هزار تن از آوارگان مسلمان ميانماري عضو اقليت روهينگيا از بيم جان خود به بنگلادش فرار کرده و در اردوگاههاي بزرگ منطقه کاکس بازار در جنوب شرقي بنگلادش مستقر شده اند.
در اردوگاه کوتوپالونگ صدها آواره ميانماري پارچه هايي به سر خود بسته بودند که روي آنها نوشته شده بود "روهينگيا را نجات دهيد".
تظاهرات و راهپيماييهاي مشابه ديگري نيز در اين منطقه از بنگلادش که به بزرگ ترين اردوگاه آوارگان در جهان تبديل شده است، برگزار شد.
محمد حسين آواره مسلمان چهل ساله ميانماري حاضر در اين تظاهرات گفت:" ما در اينجا جمع شده ايم تا ياد و خاطره هموطنان خود را گرامي داريم و برقراري عدالت را خواستار شويم. ما خواستار آن هستيم که ما را به عنوان روهينگيا به رسميت بشناسند. از اين که نمي توانيم در سرزمين مادريمان زندگي کنيم، ناراحت هستيم و همه خواستار عدالتيم."
يک آواره مسلمان ديگر ميانماري به نام نور کمال مي گويد:" سال گذشته در بيست و پنجم اوت، ما با يک نسل کشي واقعي در ميانمار روبرو شديم. ما خواستار تحقق عدالت هستيم."
بيست و پنجم اوت سال گذشته حملات حمله برخي گروههاي افراط گرا به پاسگاههاي پليس ميانمار بهانه اي به دست ارتش اين کشور داد تا عمليات سرکوبگرانه شديدي را بر ضد اقليت مسلمان روهينگيا به اجرا گذارد که از نظر شدت و گستردگي بي سابقه بود.
تجاوز، آزار و اذيت، اعدامهاي فراقضايي، تخريب و آتش زدن روستاهاي مسلمان نشين از جمله جناياتي است که ارتش ميانمار بر ضد مسلمانان اين کشور مرتکب شد به طوري که سازمان ملل متحد آن را پاکسازي نژادي توصيف کرده است.
اما مقامات رانگون اتهام پاکسازي نژادي را در خصوص عمليات ارتش بر ضد روهينگيا رد مي کنند و اعدامهاي خودسرانه مسلمانان را به گردن نمي گيرند. دولت ميانمار مدعي است که هدف از عمليات ارتش از بين بردن افراط گرايان روهينگيا بوده که سال دو هزار و شانزده به برخي مواضع و اهداف دولتي حمله کردند.
سازمان ملل متحد ­جامعه مسلمانان روهينگيا را اقليت محرومي مي داند که در جهان بيشتر از همه اقليت ها مورد ظلم و ستم قرار دارند و حتي از حقوق اوليه خود نيز محروم هستند.
پس از فرار صدها هزار روهينگيايي به بنگلادش ، دولت ميانمار براي بازگشت آوارگان اين کشور از بنگلادش اعلام آمادگي کرد و ژانويه گذشته نيز در همين راستا با دولت بنگلادش توافق نامه امضا کرد اما در حالي که نزديک به هشت ماه از اين تاريخ مي گذرد اين توافق نامه به اجرا گذاشته نشده و کمتر از دويست روهينگيايي از بنگلادش به کشورشان بازگشته اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آوارگان بنگلادش عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۷۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند.

وی گفت: موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست.

وی ادامه داد: اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

دیگر خبرها

  • مدیران موفق استان بوشهر در اجرای قوانین تشویق شوند
  • ۱۸۲ کارمند آنروا در غزه کشته شدند
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • کارگران مازندران خواستار اجرای بیشتر عدالت اجتماعی
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود
  • لازارینی: امیدوارم اسرائیل مانع سفر یکشنبه من به غزه نشود
  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • تداوم تظاهرات هزاران صهیونیست ضد نتانیاهو در تل‌آویو
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس