Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین گفت: شخصیت‌های برجسته کشور نمونه های بازر فرهنگ و تمدن ملت هستند که افکار و اندیشه آنها در هدایت جامعه موثر است. ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰ استانها قزوین نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، عبدالمحمد زاهدی ظهر امروز در مراسم آیت الله روح افزا که به مناسبت آغاز هفته فرهنگی قزوین و بزرگداشت آیت‌الله محمدی تاکندی در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، اظهارداشت: سرمایه‌های انسانی مهم‌ترین ثروت هر جامعه هستند که بدون این عوامل باارزش، جامعه کارکرد و دستاوردی ندارد و شخصیت‌های برجسته نیز سرمایه به شمار رفته و به صورت نمادین در فرهنگ و جامعه موثر واقع می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نمونه های بازر فرهنگ، تمدن و سرمایه انسانی یک ملت همین شخصیت‌ها هستند که باید در صیانت از آنها کوشید چرا که حفظ معنوی جایگاه عالمان دینی و اساتید دانشگاهی و حوزوی که نمونه کامل اخلاق‌مداری و ساده زیستی هستند، در هدایت جامعه تاثیرگذار است.

استاندار قزوین عنوان کرد: تفکرات و اندیشه‌های این شخصیت‌ها موجب تمدن‌سازی شده چراکه افکاری با پایه‌ و ‌زیربنای قوی دارند و می‌توانند مسیر موفقیت را برای نسل‌های بعد هموار سازند.

وی تصریح کرد: ساده زیستی، مردم‌دار بودن ، سلامت نفس، ایمان و تقوا، حکومت در دلها و ارتباط عاطفی از ویژگی‌هایی است که باید یک عالم روحانی در خود پرورش دهد تا ارتباطی قدرتمند با مردم برقرار کند و آیت‌الله تاکندی با بهره‌مندی از این خصایص نیک خود را در دل‌های مردم جا داده و ملجایی برای پناه آنها واقع شدند. 

زاهدی خاطرنشان کرد: امروزه باید در شناساندن شخصیت‌های کامل به مردم تلاش کرد چراکه شناسایی این بزرگان و رسالت‌های اخلاقی و علم از گذشته تاریخی انسان در هدایت دینی ملت و همچنین تکامل فرهنگ یک جامعه و آینده آن تاثیر بخش است.

انتهای پیام/ش

R41364/P1377/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۸۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ذوالفقار جبرائیلی ظهر یک شنبه در جمع کارکنان و خانواده‌های یگان پدافند شمالغرب کشور در تبریز اظهار کرد: حجاب و عفاف نماد ارزشمند دین مبین اسلام و یک فرهنگ ارزشی و ملی در جامعه ایرانی است.

وی با بیان اینکه دشمنانِ ارزش‌های الهی و دینی با رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه به دنبال آسیب به بنیان خانواده هستند افزود: فرهنگ عفاف و حجاب علاوه بر یک مقوله ارزشی و اجتماعی از ملزومات قانونی کشور است که رعایت آن برای تک تک اقشار جامعه ضروری و لازم الاجراست.

حجت الاسلام جبرائیلی با تاکید بر لزوم پاسداشت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی، گفت: حجاب و عفاف نماد اسلامیت جامعه، تکریم مقام زن، نشانه حرمت و ارزش انسانیت و بلوغ عقلانی شهروندان جامعه اسلامی است.

وی تصریح کرد: یکی از پایه‌ها و اساس جامعه ایرانی نهاد خانواده است که دشمنان با ابزار و ساز و کارهای گوناگون می‌خواهند این بنیان مستحکم را کم رنگ و از بین ببرند.

کد خبر 6091059

دیگر خبرها

  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • آن ها که در ایران می مانند و می خواهند آن را بسازند این مقاله را بخوانند / ۱۰۰۰ سال حکومت ایلیاتی و ۸۰۰ سال تعطیلی عقل و اندیشه و علم
  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار خانواده خود تجربه کند
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند