Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-30@15:08:55 GMT

تولد و درگذشت چهره های مشهور ایرانی در 28 مرداد + عکس

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۰۸۵۶۹

به گزارش وانانیوز، 

امروز 28 مرداد همزمان با سالروز اتفاقات مهمی در تاریخ کشور ما است . در چنین روزی افراد زیادی در دنیا متولد شدند و درگذشتند و امروز یادآور اتفاقات تلخ و شیرین زیادی است.

امروز 28 مرداد همزمان با سالروز تولد و درگذشت چند تن از چهره های مشهور ایرانی است که در ادامه به معرفی بیوگرافی کوتاهی از آنها می پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این چهره های مشهور ایرانی متولد و درگذشته 28 مردادند

منوچهر هادی

منوچهر هادی کارگردان سینما و تلویزیون کشورمان 28 مرداد 1351 در تهران متولد شد.

منوچهر هادی کارگردان کشورمان متولد 28 مرداد است

منوچهر هادی همسر یکتا ناصر بازیگر کشورمان است و سریال هایی چون دختران حوا ، خداحاف بچه ، آمین ، دلدادگان و عاشقانه را کارگردانی کرده است.

رضا رضوی

رضا رضوی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان 28 مرداد 1343 در تهران متولد شد.

رضا رضوی بازیگر کشورمان متولد 28 مرداد است

رضا رضوی اولین بار با فیلم ترور در سال 74 به تلویزیون راه یافت و در سریال هایی چون دایره تردید ، یوسف پیامبر و مردان آنجلس ایفای نقش کرده است.

سیمین بهبهانی

سیمین بهبهانی نویسنده و غزلسرای کشورمان تیرماه سال 1306 متولد شد و 28 مرداد 1393 در تهران درگذشت.

سیمین بهبهانی شاعر کشورمان درگذشته 28 مرداد است

سیمین بهبهانی از اعضای کانون نویسندگان ایران بود و به دلیل سرودن غزل فارسی در وزن های بی سابقه به نیمای غزل معروف شد.

چهره های مشهور ایرانی متولد و درگذشته 28 مرداد + عکس

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۸۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهراب سپهری و سیمین دانشور مهمانان امسال نشر فیل در نمایشگاه کتاب

بر اساس اعلام کتاب‌های فیل، این نشر نوپا با ۱۳ عنوان کتاب به نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ می‌آید. آثار فیل مجموعه‌ای با عنوان «انسان‌های کوچک؛ آرزوهای بزرگ» است. عناوین این مجموعه عبارت‌اند از: «ناصر حجازی»، «توران میرهادی»، «مریم میرزاخانی»، «غلامرضا تختی»، «عباس کیارستمی»، «فروغ فرخزاد»، «محمد مصدق»، «استیو جابز»، «زاها حدید»، «محمدرضا شجریان»، «لیلیت تریان»، «سهراب سپهری» و «سیمین دانشور» است.

در این بین دو عنوان «سهراب سپهری» و «سیمین دانشور» چاپ اول هستند که مراسم رونمایی از این عناوین با حضور نویسندگان آن‌ها، از برنامه‌های نشر فیل طی برگزاری نمایشگاه کتاب امسال خواهد بود. همچنین بر اساس اعلام روابط عمومی این نشر، در روزهای برگزاری نمایشگاه، دیگر نویسندگان آثار فیل نیز در غرفه این نشر برای گفت‌وگو با مخاطبان حضور پیدا خواهند کرد که جزییات دقیق این رویدادها در صفحه نشر در شبکه‌های اجتماعی و سرویس کودک و نوجوان ایبنا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کتاب‌های فیل، بخش کودک و نوجوان انتشارات گهگاه است که از سال ۱۳۹۹ شروع به فعالیت کرده. این نشر، با تمرکز بر انتشار کتاب‌های زندگینامه برای کودکان و نوجوانان، اولین مجموعه خود را با ترجمه و تألیف کتاب‌های «انسان‌های کوچک؛ آرزوهای بزرگ» به بازار کتاب کشور عرضه کرده است. نشر فیل تلاش می‌کند کودکان را با زندگی پرفرازونشیب شخصیت‌های بزرگ و الهام‌بخش تاریخ معاصر ایران آشنا کند.

به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۱۷ نقطه از گلستان میزبان برنامه‌های دویست و نود و یکمین سالروز تولد مختومقلی فراغی است
  • سهراب سپهری و سیمین دانشور مهمانان امسال نشر فیل در نمایشگاه کتاب
  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر ایرانی قوم ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!
  • هدیه عجیبی که رونالدو از عربستانی‌ها گرفت
  • امیر جدیدی نقش تنیسور مشهور ایرانی را بازی می‌کند
  • ببینید | استوری مشکوک یکتا ناصر و منوچهر هادی؛ ماجرای چیست؟
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد