Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، سیدحسن میرباقری، رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا‌، با انتقاد به سیاست جدید دولت در واردات مقوا و کاغذ گلاسه از طریق سامانه نیما،‌ گفت: متاسفانه با وجود نیاز به مقوای پشت طوسی و کاغذ گلاسه مجوز واردات این کالاها هنوز صادر نشده است،‌ من در رابطه با کاهش مقوای پشت طوسی هشدار داده‌ام،‌ این منطقی نیست که ما همه توان را صرف کاغذ کنیم،  بسیاری از صنایع ما وابسته به مقوا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ امروز آنچه که بیش از هر چیز در حوزه کاغذ اهمیت دارد،‌ نگاه همه جانبه و کارشناسی است،‌ متاسفانه در هفته‌های اهیر به دلایل نامعلوم مجوز واردات گلاسه و مقوای پشت طوسی صادر نمی‌شود،‌ نامه‌نگاری‌هایی در این خصوص با وزارت صنعت انجام شده است،‌ اما آن‌ها قرارداد با مصرف‌کننده‌ها هستند،‌ در حالیکه مصرف‌کننده‌ای که پنج تن،‌ 10 تن و حتی دو تن مصرف دارد‌، حاضر نیست به شخصه اقدام به امضای قرارداد کند،‌ تا چند ماه بعد کاغذش را تحویل بگیرد. زمانی که مشخص نیست بازار کاغذ در چه وضعی است‌‌، همیشه این واردکننده بوده که این ریسک را پذیرفته است.
میرباقری تصریح کرد:‌ صنایع زیادی داریم که وابسته به مقوا هستند، ما در آینده نزدیک دچار کمبود شدید خواهیم شد، وزرات صمت با وارد‌کننده‌ها باید همکاری کند،‌ بحث من درباره رقم ارز نیست‌، اما بعد از مشخص شدن نرخ ارز ما همیشه دچار بحران می‌شویم. دولت باید بین احتکارکنندگان و کسانی که مصرف‌کننده واقعی هستند،  تفاوت قائل شود.
وی با اشاره به برخی از نظرات غیرکارشناسی در حوزه کاغذ گفت:‌ برخی از دوستان ایراد می‌گیرند که چرا فلان واردکننده کاغذش را نگه داشته است و نمی‌فروشد؟ در حالی که نوع کاغذ موجود‌، کاغذی است که برای فصل زمستان و چاپ سررسید و تقویم کاربرد دارد،‌ اکنون فصل کاغذ چاپ و تحریر است.
میرباقری همچنین با اشاره به اخباری مبنی بر واردات کاغذ 80 گرمی و تبدیل آن به آ4 گفت:  این اتفاق جدیدی نیست،‌ قبلا هم معمول بوده است،‌ واردکنندگان بسیاری کاغذ 80 گرمی می‌آورند و با دستگاه‌های برش اتوماتیک یا گیوتین کاغذها را برش می‌دهند.
رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا هم‌چنین با انتقاد از شیوه اقدامات دولت در برخورد با انبارهای کاغذ گفت:‌ متاسفانه رعب و وحشتی که در انبارها ایجاد کردند،‌ موجب عدم عرضه کالاها به بازار شده است،‌ متاسفانه کل کالاهای انبار توقیف می‌شود،‌ در حالی که امکان دارد، اصلا کالای مورد نظر احتکاری نباشد،‌ می‌گویند مدارک را به دادگاه بیاورید اگر درست بود می‌توانید کالاها را خارج کنید،‌ طی کردن این روند اداری چند روز طول می‌کشد‌، طبیعی است که کالا کمتر به بازار عرضه می‌شود.
وی با بیان این مطلب که قیمت کاغذ در هفته گذشته اندکی نزولی شد،‌ گفت:‌ اما توقیف کالای چند انبار بدون دلیل موجب رشد قیمت‌ها شد.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۸۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به‌دلیل زیان‌ده‌بودن، رایگان واگذار شود، سال پیش به سوددهی ۱۲ هزار میلیارد تومانی رسید

وزیر نفت درباره حجم سوددهی پالایشگاه آبادان و روند توسعه آن، همچنین افزایش تولیدات مجتمع‌های پتروشیمی به رئیس‌جمهوری و هیئت وزیران گزارش داد.

به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، جواد اوجی بعدازظهر امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت) در نشست هیئت دولت در گزارشی از فعالیت‌های پالایشگاه آبادان، با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۴ وزیر نفت وقت با اعلام زیان‌ده بودن این پالایشگاه گفته بود، دولت حاضر است آن را رایگان واگذار کند، گفت: با اقدام‌هایی که در دولت مردمی با تکیه بر توان سازندگان، متخصصان و پیمانکاران داخلی و به بهره‌برداری رساندن فاز دوم این پالایشگاه انجام شد، پالایشگاه آبادان امروز یکی از سودده‌ترین واحدهای تولیدی است که پارسال ۱۲ همت سودآوری داشته است.

وی با اشاره به رسیدن تولید بنزین در این پالایشگاه از روزانه ۸ میلیون لیتر در ابتدای دولت سیزدهم به ۱۵ میلیون لیتر در روز، تولید گازوئیل از روزانه ۱۵ میلیون لیتر به ۱۹ میلیون لیتر و کسب رتبه نخست صادرات در بورس کالا و انرژی در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: تا ۲ ماه آینده واحد هیدروکراکر این پالایشگاه نیز به بهره‌برداری می‌رسد و مابه‌ازای ارزی تولید گازوئیل یورو ۵ آن ۳ میلیون یورو دیگر افزایش خواهد یافت.

وزیر نفت همچنین با اشاره به افزایش ۲۱۰ هزار بشکه‌ای تولیدات و تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی تبریز، شازند، بندرامام، بوعلی و رازی، افزود: در طول فعالیت دولت سیزدهم، تعداد محصولات تولیدی این پالایشگاه از ۲۱ محصول در سال ۱۴۰۰ به ۳۴ محصول رسیده و با اقدام‌های انجام‌شده تنها در سال گذشته، ۱۳۰۰ فرصت شغلی ثابت و غیرثابت در این مجتمع ایجاد شد که امسال نیز ۶۰۰ نفر به نیروهای شاغل در پالایشگاه افزوده می‌شود و حداقل هزار نفر نیز در پیمانکاری‌های توسعه فاز ۳ آن مشغول فعالیت خواهند شد.

دیگر خبرها

  • پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به‌دلیل زیان‌ده‌بودن، رایگان واگذار شود، سال پیش به سوددهی ۱۲ هزار میلیارد تومانی رسید
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • اختلاف نرخ ارز، زخمی کهنه بر پیکر اقتصاد ایران؛ ضرورت تصمیم قاطع دولت برای تک نرخی کردن دلار
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم/ گزارش وزیر نفت از سود ۱۲ همتی پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به دلیل زیان‌ده بودن رایگان واگذار شود/ اعلام خبر کاهش نرخ رشد پول از ۳۳ به ۱۶ درصد از سوی رئیس بانک مرکزی
  • برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج اعلام شود
  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • آشنایی بانوان مهابادی با شیوه‌های جدید طبخ آبزیان
  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید
  • دولت بدون مماشات با سوداگران امنیت اقتصادی کشور مبارزه کند
  • ضرورت خرید حمایتی تخم مرغ در راستای کاهش زیان مرغداران