Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، علی اکبر صفی پور، مدیرعامل بنیاد رودکی در پاسخ به این پرسش که «چگونه می توان جلوی موازی کاری در فعالیت نهادهای فعال در حوزه دفاع مقدس را گرفت؟» به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: تولیدات ما در حوزه فرهنگ آن قدر کم است که هر چه نهادها، سازمان ها و موسسات مختلف وارد گود شوند و در زمینه های مختلف همچون انقلاب و دفاع مقدس اثر تولید کنند، باز هم جا برای تولیدات بیشتر وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی افزود: در عین حال در حوزه موسیقی و خصوصا موسیقی ارکسترال تنها جایی که توانسته است به صورت تخصصی کار را مدیریت کند بنیاد فرهنگی و هنری رودکی است. به طور مثال سال گذشته چند اثر را با همکاری دستگاه های مختلف و با همراهی نوازندگان و رهبران موسیقی در تالار وحدت اجرا کردیم که با استقبال زیادی هم مواجه شد.
 
مدیرعامل بنیاد رودکی در پاسخ به این پرسش که «چه مشوق ها و بسترهایی فراهم شده تا هنرمندان توانمند در زمینه دفاع مقدس هم اثر تولید کنند؟»، گفت: این اتفاق همین الآن در جریان است. ما در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نهادهای مختلفی داریم که فعال هستند، بخش های فرهنگی و هنری دارند و خوشبختانه به سمتی رفتند که آثار تخصصی و منحصر به فرد تولید کنند؛ آثاری که از نظر جایگاه هنری دارای جایگاه خاص هستند.
 
وی همچنین تاکید کرد: «سمفونی پیروزی» را امسال به مجید انتظامی و احمد پژمان سفارش دادیم. همینطور سمفونی «روح الله» را به سفارش بنیاد حفظ و نشر آثار امام و همکاری اساتید موسیقی ساختیم. بنابراین وقتی جهت گیری مثبت است، این امیدواری وجود دارد که قطعاتی شاخص و ماندگار تولید شوند.

 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۸۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جمعی از دانش آموزان مدرسه ابتدایی پسرانه فارابی ارومیه آثار نقاشی خود را از ۱۶ اردیبهشت سال جاری در نگارخانه حوزه هنری آذربایجان غربی به نمایش گذاشتند .

در این نمایشگاه که به مدت دو روز برگزار می‌شود تعداد ۱۵۰ اثر نقاشی با موضوع‌های مختلف در تکنیک‌های آبرنگ و مداد رنگی از هنرمندان دبستانی در معرض دید عموم قرار گرفته است .

کشف و پرورش استعدادهای هنری ،آشنایی با محیط نگارخانه و ارائه آثار هنری در آن، تشویق خانواده‌ها جهت حمایت از دانش آموزان مستعد هنری در کنار اهمیت دادن به آثار هنری خلق شده توسط کودکان و تشویق آنها به یادگیری فنون هنری از اهداف اصلی اجرای این نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری آذربایجان غربی است .

دیگر خبرها

  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • دفاع مقدس ما امروز در جنگ نرم است
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • پیکر آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت
  • جایگاه میرنوروز از نگاه ملی مغفول مانده است
  • شعر میرنوروز آمیخته با مضامین قرآنی است