Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی میدل ایست مانیتور در گزارشی نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به خبرنگارانی که او را در سفر به لیتوانی همراهی می‌کنند، گفته است به دنبال آن است که جبهه اتحادیه اروپا را دچار شکاف کند و از شکل گیری اجماع در اروپا در قبال مسائل مرتبط با ایران و فلسطین جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتانیاهو پیش از ترک اسرائیل برای سفر منطقه‌ای به چند کشور بالتیک گفت: مایل است روابط میان اتحادیه اروپا و اسرائیل را که همیشه دوستانه هستند، متوازن کند تا برخورد صادقانه تری از اروپا داشته باشد.

نتانیاهو گفت: «من این کار را از طریق برقراری تماس‌هایی با جبهه‌های درون اتحادیه اروپا از جمله جبهه کشور‌های بالتیک و البته دیگر کشور‌های اروپایی انجام می‌دهم.»

هاآرتص روز جمعه گزارش داد نتانیاهو به دنبال تلاش نظام‌مند برای تقویت روابط میان اسرائیل و کشور‌های اروپایی تحت حاکمیت احزاب ملی گرای افراطی در اروپای شرقی و مرکزی به منظور سنگ اندازی در اجماع مورد نظر بیست و هشت عضو اتحادیه اروپاست. 

دولت دست راستی افراطی حاکم بر مجارستان به ریاست ویکتور اوربان از جمله کشور‌هایی است که می‌توانند به نتانیاهو در دست‌یابی به اهدافش کمک کنند.

البته به گفته هاآرتص این رویکرد بدون هزینه هم نخواهد بود چرا که نتانیاهو عملا در حال توطئه علیه کشور‌های لیبرال اروپای غربی از جمله آلمان و فرانسه است که دوست اسرائیل محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/

تلاش نتانیاهو برای ممانعت از شکل‌گیری اجماع در اروپا در قبال مسائل مرتبط با ایران و فلسطین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی خاورمیانه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۹۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأیید کرد انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • میدل ایست آی: اسرائیل قصد دارد مانع خروج مردان از رفح شود
  • رئیس کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به رفح کاملا غیرقابل قبول است
  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند