Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-01@06:54:27 GMT

مذاکرات ترامپ با کره شمالی هم به بن بست رسید

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۰۹۸۲۴

مذاکرات ترامپ با کره شمالی هم به بن بست رسید

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، دونالد ترامپ با انتقاد از کره‌شمالی و متهم کردن چین به تعلل در پیش‌برد گفتگوهای هسته‌ای، سفر آتی مایک پومپئو، وزیرخارجه به پیونگ‌یانگ را لغو کرد. قرار بود پومپئو برای پیگیری روند غیراتمی شدن کره‌شمالی به این کشور سفر کند.

 

این در حالی است که ترامپ بعد از دیدار تاریخی خود با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سنگاپور گفته بود پیونگ‌یانگ دیگر یک خطر اتمی محسوب نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با وجود این او روز جمعه (۲۴ اوت - دوم شهریور) در توییتی از نامناسب بودن روند غیراتمی شدن شبه جزیره کره انتقاد کرد و مدعی شد که چین فشار لازم بر پیونگ یانگ برای تسریع این روند نیاورده است.

 

به گزارش رادیو. فردا، روابط اقتصادی چین و آمریکا، در پی افزایش تعرفه‌های واردات چین و مقابله به مثل پکن، در حال حاضر با تنش‌هایی روبه‌رو شده‌است.

 

در ادامه ترامپ اضافه کرده است: «با این حال مایلم گرم‌ترین درودها و احترام خود را برای رئیس کیم بفرستم. من مشتاق دیدار او به زودی هستم!»

 

 

بسیاری از ناظران در ایام مذاکرات میان مقامات آمریکا و کره شمالی، نسبت به موفقیت دولت جدید آمریکا اظهار تردید کرده بودند اما ترامپ اصرار داشت که روسای جمهوری پیشین به خوبی وظایف خود را انجام نداده بودند و حالا اوست که باید "جور همه را بکشد" و این بحران جهانی را فیصله بخشد.

 

به گزارش دویچه وله، رهبر کره‌ شمالی در دیدار خود با رئیس‌جمهور آمریکا در سنگاپور "خلع سلاح اتمی کامل کره‌شمالی" را پذیرفت، اما جدول زمانی مشخصی برای این اقدام اعلام نشد. به همین دلیل نیز بسیاری از منتقدان دونالد ترامپ تقاهم‌نامه او با رهبر کره‌ شمالی برای خلع سلاح اتمی این کشور را مبهم توصیف کردند.

 

اختلاف میان کره شمالی و آمریکا بر سر سلاح‌های اتمی و موشک‌های بالستیک کره شمالی در حال حاضر از خطرناک‌ترین بحران‌های جهانی به حساب می‌آید. سال‌هاست که جامعه جهانی می‌کوشد کره شمالی را از تولید سلاح‌های هسته‌ای باز دارد.

 

خبر لغو سفر آتی مایک پومپئو به کره‌شمالی در حالی روز جمعه منتشر شد که تنها ساعاتی پیش از آن پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، استیون بایگان، از مدیران ارشد شرکت خودروسازی فورد آمریکا را به عنوان نماینده ویژه این کشور در امور کره‌شمالی معرفی کرد.

 

عکس/ مایک پومپئو

 

وزیر خارجه آمریکا در مراسم معرفی بایگان گفت "او سیاست ایالات متحده در مورد کره‌شمالی را اداره خواهد کرد و هدایت فعالیت‌های ما برای دستیابی به هدف رئیس‌جمهوری شامل غیراتمی کردن کامل و قابل راستی‌آزمایی کره‌شمالی را که مورد موافقت کیم جون-اون قرار گرفته برعهده خواهد داشت."

 

به گزارش بی بی سی، اسیتون بایگان ٥٥ سال دارد و با انتصاب به سمت جدید، از مقام خود به عنوان معاون مدیرعامل شرکت خودروسازی فورد در امور ارتباط بین المللی با دولت‌ها کناره‌گیری کرده است.

 

او پیش از این هم در سمت‌های دولتی خدمت کرده و در زمان ریاست‌جمهوری جورج دبلیو بوش دبیر اجرایی شورای امنیت ملی بود. او سمت مشاور امور بین الملل شماری از سیاستمداران آمریکایی را نیز برعهده داشته است.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا جام نیوز عکس کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۰۹۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو

دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطینروز 207 طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف