Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، مسابقه تلویزیونی «برنده باش» با مجری گری «محمد رضا گلزار» دو هفته ای است که از آنتن شبکه سوم سیما پخش می گردد.

 

اهدای جوایز میلیونی به شرکت کنندگان این مسابقه یکی از انتقاداتی است که پس از گذشت چند قسمت از آن توسط فعالان رسانه ای مطرح می گردد.

 

برای مثال در برنامه پنجشنبه شب منوچهر هادی و یکتا ناصر دو تن از سینماگران مطرح کشورمان در این مسابقه شرکت کرده و در نهایت مبلغ 100 میلیون تومان به عنوان جایزه برنده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همین موضوع باعث شد که موج انتقادات از این برنامه بالا بگیرد و بسیاری نسبت به اهدای این مبالغ سنگین به سلبریتی ها انتقاد کردند.

 

این موضوع باعث شد تا به بازخوانی اظهارات رهبر معظم انقلاب در آذر ماه سال 83 بپردازیم. ایشان در دیدار مسئولان سازمان صدا و سیما‌‌ در 11 آذر سال 83 بیان کردند:

« از جمله‌ی سرگرمیها، مسابقات است. مسابقات، خوب است؛ منتها باید مراقب بدآموزیهای قولی و عملی در آنها بود. گاهی در زبان، گاهی اصلاً در کیفیت رفتار، گاهی هم در خنده‌های بیخودی، سبکی دیده میشود؛ و البته گاهی اوقات هم این چیزها نیست.

یکی از مسابقه‌ها، مسابقه‌ی تلفنی است. شخصی تماس میگیرد و به‌خاطر هیچی، به او جایزه میدهند! یک روز من دیدم در یک برنامه‌ی تلویزیونی پنج میلیون تومان به یک نفر جایزه دادند؛ برای این‌که به چند سؤال جواب داد! این سرگرمىِ خیلی جالبی نیست. پنج میلیون تومان، تقریباً حقوق دو سه سال یک کارمند متوسط است.

 ممکن است بگویند این‌کار ترویج علم است. ترویج علم را از یک راهِ بهتر بکنید؛ این راه ضرر دارد. عده‌یی که این‌گونه مسابقات را نگاه میکنند، بیمنطقی به ذهن‌شان می‌آید و از این بیمنطقی سوءاستفاده میکنند. این کار منطقی ندارد که مثلاً بنده بدانم انجیل عربی است یا یونانی است یا لاتینی است؛ بعد بگویند حالا که شما دانستید، این پانصدهزار تومان یا فلان مبلغ مال شما! این کار معنی ندارد.

 بنابراین، مقوله‌ی سرگرمی و تفریح، لزومش یک مسأله است؛ با برنامه‌ریزی بودن آن یک مسأله است؛ بامحتوا بودنش یک مسأله است؛ پرهیز از جهات منفی هم در آن یک مسأله است. »

 

به نظر می رسد مسئولان صداوسیما برای جذب مخاطب و پخش برنامه های جذاب روش های دیگری را در پیش گرفته و از کپی کاری سیاست های گذشته خود دست بکشند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: رهبرانقلاب صداوسیما محمدرضا گلزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۰۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «مهمان سرزده» نوشته آنتیه دام به‌تازگی با ترجمه شیرین هدایی توسط انتشارات فاطمی منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب یکی از عناوین مجموعه «کتاب‌های طوطی» (واحد کودک و نوجوان انتشارات فاطمی) است.

آنتیه دام نویسنده و تصویرگر این‌کتاب متولد ۱۹۶۵ در ویسبادن آلمان است. او در رشته معمار در دانشگاه‌های دارمشتات و فلورانس تحصیل کرده و تاکنون چند کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشته و تصویرگری کرده که «مهمان سرزده» یکی از آن‌هاست. این‌کتاب سال ۲۰۱۵ منتشر و منتخب راهنمای کتابخوانی Leselotse، برنده جایزه سالانه نمایشگاه لایپزیگ و بنیاد لیزن، برنده جایزه کتاب تصویری نیمرلند شد. سال ۲۰۱۷ نیز برنده جایزه دوم کتاب تصویری تروسدورف و در سال ۲۰۱۸ برنده جایزه بهترین کتاب کودک تصویری نیویورک تایمز کتابخانه عمومی نیویورک شده است.

داستان «مهمان سرزده» درباره زنی به اسم الیزه است که شب را در خانه تنهاست و از همه‌چیز می‌ترسد. او صبح تا شب در خانه می‌ماند و از صداهای بیرون می‌ترسد. یک‌روز موشکی کاغذی از پنجره وارد خانه‌اش می‌شود و روز بعد هم یک‌مهمان که یک‌پسربچه کوچک باشد، از راه می‌رسد...

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

از بس ترسیده بود، اصلا خواب به چشمش نیامد.

صبح روز بعد، صدای در بلند شد: تق تق!

اما هیچ‌وقت کسی درِ خانه او را نمی‌زد. اصلا کی ممکن بود درِ خانه او را بزند؟

الیزه اول اصلا نمی‌خواست در را باز کند، اما صدای در قطع نمی‌شد: تق‌تق، تق‌تق...

آخرش در را باز کرد و حسابی جا خورد.

پسر کوچولو پرسید:

«موشک من کجاست؟»

الیزه زیر لب گفت: «اوممم...»

این‌کتاب با ۳۶ صفحه مصور رنگی، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۱۲۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 6081178 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • تذکر مهم به برخی مسئولان بخاطر کارهای بی قاعده در حوزه حجاب
  • برخی مسئولین به دلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفته‌اند
  • ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان
  • تصویر زن فلسطینی برنده جایزه عکس سال شد
  • توجه به هویت ملی رمز موفقیت صداوسیما
  • توجه به هویت ملی، رمز موفقیت صداوسیما
  • این فیلم برنده جایزه فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای شد
  • اولین پیام رهبر انقلاب بعد از حمله ایران به اسرائیل
  • تبریک رهبر انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی
  • رییس مرکز پژوهش های مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها، خلاف قانون و منویات رهبری است