Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، محمد حسنی، مدیرعامل انتشارات کتاب مسجد مقدس جمکران در گفت‌وگو با خبرنگارایکنا؛ با بیان اینکه تغییراتی در بخش‌های مختلف داشتیم، گفت: مرکز پژوهش جمکران که پیش از این به صورت مجزا فعالیت می‌کرد، اکنون به انتشارات ملحق شده است و هم اکنون مرکزی پژوهشی انتشاراتی هستیم. وی با بیان این مطلب افزود: ضمن گفت‌وگو با تولیت آستان مقدس جمکران،‌ در حال گمانه‌زنی در این رابطه هستیم که بخش هنری و رسانه‌ای را به حوزه مربوط به انتشارات بیفزاییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اصل ما با این اقدام به سازمانی فرهنگی هنری در ابعاد کوچکتر و جهادی تبدیل می‌شویم.
حسنی با اظهار اینکه فعالیت انتشارات با قدرت در حال انجام است، افزود: کارها به صورت عمیق‌تر و گسترده‌تر به پیش می‌رود. ماموریت این انتشارات در حوزه تولید متون با محوریت مهدویت است که دایره‌ای معنایی را با اراده محکم‌ به پیش می‌برد.
مدیرعامل انتشارات مسجد مقدس جمکران همچنین یادآور شد: درصدی از تولید علم در عرصه دانش زمانه‌شناسی و مهدویت را انجام می‌دهیم که همین موضوع سبب شده است که در عرصه تولید محتوا با قدرت بیشتری فعالیت کنیم.
وی ادامه داد: بخش ادبیات کودک و نوجوان را نیز مجزا کرده‌ایم. حوزه ادبیات داستانی ما با بحث تولید محتوای مهدوی در یک بخش انجام می‌شود. بخش ادبیات داستانی را نیز تفکیک کردیم و دفتر این بخش شکل واقعی‌تری به خود گرفته است که دو نفر از کارشناسان این حوزه نیز در این عرصه در حال فعالیت هستند.
حسنی از انجام فعالیت‌های جدید در این مرکز یاد و اظهار کرد: در دفتر جدید ما امکان برگزاری نشست، نقد کتاب، رونمایی و برپایی کارگاه در دست آماده‌سازی است. درخواست‌هایی در این زمینه داریم و از پیش نیز برنامه‌هایی داشته‌ایم که در حوزه ادبیات داستانی و گفتارهایی که به مباحث پژوهشی ما مربوط می‌شود، کارهایی انجام دهیم.
وی در پایان گفت: کارگاه‌ها نیز در حوزه داستان برپا می‌شود و حلقه داستان آینده نیز شکل گرفته است و جمعی از داستان‌نویسان قشر طلبه به صورت خودجوش در این بخش فعالیت می‌کنند. همچنین درصدد هستیم که ادبیات داستانی را به این سمت و سو ببریم که نگاهی به آینده و توصیفات آن دوران داشته باشد.
ا

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۰۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ درصد کارهای اجرایی کارخانه کاغذ زاگرس انجام شده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، درباره برگزاری نمایشگاه‌های مشترک با کشورهای دیگر، در جمع خبرنگاران گفت: این کار به صورت جدی در حال برگزاری است؛ مدتی پیش به صورت مشترک در هندوستان، عمان، ترکیه، عراق و سالانه در نمایشگاه‌های متعددی همکاران من شرکت می‌کنند.

وی افزود: متقابلاً ۲۵ کشور در نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور دارند و هر سال یک مهمان ویژه هم داریم که امسال کشور یمن مهمان است.

اسماعیلی درباره تغییر مهمان این دوره از نمایشگاه از هند به یمن، گفت: در چنین رویدادهایی تا آخرین لحظه چنین تغییراتی محتمل است.

وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنانش درباره افتتاح کارخانه کاغذ زاگرس در کشور گفت: الحمدلله کارهای اجرایی این کارخانه تا نزدیک ۹۰ درصد انجام شده و دولت در کنار بخش خصوصی ایستاده است. این کارخانه بسیار معظم است که هم رییس جمهور و هم شخصاً از آن بازدید داشتیم و دو هفته پیش آقای احمدوند از این کارخانه بازدید داشت. الحمدلله کار به خوبی جلو می‌رود و ما تلاش می‌کنیم در یکی دو ماه آینده، به افتتاح برسد.

اسماعیلی درباره افتتاح بزرگترین کتابخانه منطقه در شهر اراک، گفت: حدود ۲۰ درصد از کار اجرایی مربوط به این کتابخانه مانده و تلاش می‌کنیم با تزریق بودجه تا نیمه دوم سال آن را افتتاح کنیم.

وزیر ارشاد درباره توجه به حوزه کودک و نوجوان نیز گفت: حوزه کودک بخش بسیار مهمی است چون هم نیاز امروز ماست و هم بیشترین فروش کتاب را هر سال در حوزه کودک و نوجوان داریم، شاید گاه تا ۲۵ یا ۳۰ درصد فروش ناشران در حوزه کودک و نوجوان است بنابراین جای کار جدی دارد

وی افزود: کارهای تألیفی در این بخش به شدت مورد حمایت ماست. به دلیل گرانی کاغذ ویژه کتاب‌های کودک و نوجوان با کاهش تولید ادبیات در این حوزه مواجه‌ایم اما بنای ما در حمایت جدی است و جشنواره ویژه کتاب کودک و نوجوان را به زودی برگزار می‌کنیم.

کد خبر 6100766 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • رویکرد ما در حوزه ادبیات کودک و نوجوان حمایت جدی از «تألیف» است
  • ۹۰ درصد کارهای اجرایی کارخانه کاغذ زاگرس انجام شده است
  • تولید ادبیات کودک و نوجوان با مشکل روبروست
  • دانشگاه شیراز میزبان نهمین همایش ملی ادبیات کودک شد
  • ضرورت راه‌اندازی نظام سنجش تاثیر پژوهش/ اقتصاد تحت تاثیر پژوهش
  • حضور فارابی با ۱۶ عنوان جدید در نمایشگاه کتاب
  • حضور پررنگ بنیاد سینمایی فارابی در نمایشگاه کتاب
  • ‌دانشگاه شیراز میزبان نهمین همایش ملی ادبیات کودک می‌شود
  • حضور انتشارات بنیاد سینمایی فارابی با ۱۶ اثر جدید در نمایشگاه کتاب
  • بنیاد سینمایی فارابی، ۱۶ عنوان کتاب جدید را در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می‌کند