Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور عراق و معاون وی درباره تشکیل جلسه پارلمان جدید و تشکیل فراکسیون اکثریت گفت‌وگو کردند. ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های عراقی، فؤاد معصوم رئیس‌جمهور عراق و نوری المالکی معاون وی امروز شنبه دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این دیدار بر ضرورت تشکیل جلسه پارلمان جدید در بازه زمانی مشخص شده در قانون اساسی تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معصوم و مالکی همچنین درباره تلاش‌ها برای تشکیل فراکسیون اکثریت که نامزد خود را به تشکیل دولت آینده مکلف خواهد کرد، بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار همچنین درباره تازه‌ترین تحولات سیاسی در داخل و منطقه بحث و گفت‌وگو شد.

انتخابات پارلمانی عراق روز شنبه 12 می 2018 برابر با 22 اردیبهشت 97 برگزار شد که طی آن ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر، ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری و ائتلاف النصر به رهبری حیدر العبادی در رده‌های اول تا سوم طرف‌های پیروز قرار گرفتند.

با توجه به تایید نتایج نهایی انتخابات از سوی دادگاه فدرال احزاب پیروز بر اساس قانون اساسی، 90 روز برای تشکیل دولت فرصت دارند.

هلاکت 10 داعشی در عملیات نیروهای عراقی

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای این کشور امروز شنبه با انجام عملیاتی امنیتی یکی از مخفیگاه‌های داعش در منطقه "المغر" از توابع ناحیه "الشوره" در شهر موصل واقع در شمال این کشور را هدف قرار دادند.

در این بیانیه آمده است که در پی این عملیات پیش‌دستانه 10 تروریست داعشی به هلاکت رسیدند.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر و فرمانده نیروهای کل مسلح عراق نوزدهم آذرماه سال 1396، رسما آزادی کامل خاک این کشور از دست داعش و تحقق پیروزی بزرگ را اعلام کرد.در همان روز، الحشد العشبی از پایان عملیات نظامی در الجزیره و البادیه در غرب عراق و سیطره کامل بر مرزهای مشترک با سوریه خبر داد.

نیروهای عراقی همچنان به عملیات پاکسازی کامل مناطق این کشور از لوث بقایای گروه تروریستی داعش در این کشور ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

R36348/P36446/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۰۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، محسن نذیری اصل، نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند. 

اولیانوف در خصوص این دیدار در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: با نماینده ایران در آستانه سفر برنامه ریزی شده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران دیدار کردم.

پیشتر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اوایل هفته آینده به منظور شرکت در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند. 

کمالوندی همچنین اعلام کرد که قرار است در این سفر گروسی در خصوص مسائل هسته‌ای ایران با برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی داشته باشد. 

اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای روز 17 الی 19 اردیبهشت ماه در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • دیدار و رایزنی گروسی با امیرعبداللهیان در تهران
  • افزایش تلفات عملیات ضدصهیونیستی کرم ابوسالم
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی