Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@18:55:12 GMT

با خواص جوز هندی آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۱۱۰۸۷

با خواص جوز هندی آشنا شوید

  جوز هندی دانه‌ای است که توسط درخت همیشه سبز میریستیکا فراگرانس تولید می‌شود، این درخت در نواحی گرمسیری دنیا به وفور یافت می‌شود. دانه‌های جوز هندی شاید کوچک باشند، اما مواد مغذی موجود در آن‌ها بسیار باارزش بوده و فواید زیادی برای سلامتی و زیبایی دارند.

این ادویه‌ی خوشایند و تا حدودی شیرین در آشپزی تمام دنیا کاربرد دارد و شما مجبور نیستید مقدار زیادی از آن استفاده کنید تا از طعم مطبوعش بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها کمی از آن کافیست تا بو و طعم غذا را خوشایندتر کند. جوز هندی هم به صورت کامل و هم به صورت پودر در آشپزی کاربرد دارد و به صورت عصاره نیز در سایر زمینه‌ها می‌تواند مورد استفاده باشد.

برخی از ترکیبات مفید موجود در جوز هندی شامل پتاسیم، آهن، منگنز، تیامین، فولات، منیزیم، مس و ویتامین‌هایی، چون B۱ و B۶ است. همچنین جوز هندی دارای خواص ضدمیکروبی، آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضدنفخ، محرک، ضداسپاسم، روان‌گردان و شهوت‌آور است. تمام این ویژگی‌ها باعث شده که این ادویه‌ی خوش‌عطر، لیستی از فواید را برای سلامتی داشته باشد.

فواید جوز هندی

۱. غلبه بر اضطراب و افسردگی
اگر دچار اختلال اضطراب هستید یا افسردگی دارید، جوز هندی می‌تواند برای‌تان بسیار عالی باشد. ترکیبات میریستیسین و اِلِمیسین موجود در جوز هندی، تا حدودی آرامشبخش و ضد اضطراب است، چون باعث ترشخ سروتونین و دوپامین در مغز می‌شود که به بدن در مبارزه با استرس هم کمک می‌کند. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ انجام شده برای اولین بار خواص بالقوه‌ی جوز هندی در درمان افسردگی را اعلام کرد. یافته‌ها نشان می‌دهد فعالیت شبه – ضدافسردگی جوز هندی ممکن است به دلیل تاثیر تعدیلگر آن بر مونوآمین‌های مرکزی باشد.

کمی پودر جوز هندی را با یک قاشق غذاخوری آب انگورفرنگی ترکیب کنید. این ترکیب را روزی دوبار درست کرده و بنوشید. از مصرف زیاد جوز هندی خودداری کنید، چون توهم‌زاست.

۲. افزایش قدرت مغز
جوز هندی در حفظ قدرت مغز بسیار مفید است. در روم باستان و تمدن‌های یونانی از جوز هندی به عنوان نوعی داروی تقویت کننده‌ی مغز استفاده می‌شده است.

ترکیب میریستیسین موجود در جوز هندی با تحریک اعصاب مغز، حافظه را تقویت می‌کند و قدرت تمرکز را بالا می‌برد. ضمنا جوز هندی آنزیم‌هایی را که عامل ابتلا به آلزایمر هستند مهار می‌کند.

کمی پودر جوز هندی را در یک لیوان آب ولرم حل کرده و روزی یک بار قبل از خواب بنوشید.

۳. غلبه بر بیخوابی
اگر برای خوابیدن مشکل دارید، جوز هندی می‌تواند به شما کمک کند تا از خوابی باکیفیت و عمیق لذت ببرید. خواص آرامشبخش جوز هندی به عنوان خواب‌آوری طبیعی عمل می‌کند. ضمنا این ادویه سرشار از منیزیم بوده که می‌تواند از تنش‌های عصبی‌تان کم کند. همچنین منیزیم، ترشح سروتونین را افزایش می‌دهد و از این جهت احساس ریلکسیشن ایجاد می‌کند.

هر شب قبل از خواب، یک فنجان شیر گرم ترکیب شده با کمی پودر جوز هندی بنوشید. همچنین می‌توانید دو قطره عصاره‌ی جوز هندی را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کرده و قبل از خواب پیشانی‌تان را با آن ماساز بدهید.

۴. تسکین درد مفاصل و عضلات
جوز هندی دارای روغن‌های ناپایدار زیادی است که خواص ضد التهابی دارند، مانند میریستیسین، اِلِمیسین و اوژنول و به همین علت برای تسکین درد مفاصل و عضلات مفید است.

در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۶ انجام شد، پژوهشگران به موش‌ها، روغن جوز هندی تزریق کردند تا خواص ضد التهابی و ضد درد آن را روی درد مزمن بررسی کنند. یافته‌ها نشان داد روغن جوز هندی می‌تواند التهاب مفاصل و درد ناشی از التهاب مزمن را کاهش بدهد.

کمی روغن جوز هندی را با روغنی دیگر مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون ترکیب کرده و چند بار در روز آن را به ناحیه‌ی مورد نظر بمالید. همچنین می‌توانید با افزودن کمی جوز هندی به غذایی که می‌پزید، از التهاب مفاصل‌تان و درد ناشی از آن بکاهید.

۵. درمان آکنه
از جوز هندی می‌توانید برای درمان آکنه که یکی از مهمترین مشکلات پوستی است استفاده کنید. طبیعت آنتی اکسیدانی جوز هندی به مبارزه با آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند که برای داشتن پوستی به دور از جوش و آکنه مهم است. همچنین جوز هندی می‌تواند از التهاب و تحریک پذیری پوست که در اثر ترکیدن آکنه بوجود می‌آید کم کند و ضمنا باعث محوتر شدن اسکار به جا مانده از آکنه و جوش شود.

مقدار مساوی از عسل خام و پودر جوز هندی را با هم ترکیب کرده و آن را به قسمت مورد نظر بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید. این کار را روزی یک بار انجام دهید. همچنین می‌توانید یک چهارم قاشق چایخوری پودر جوز هندی را با مقدار کافی شیر ترکیب کنید تا خمیری نرم و یکدست درست شود و آن را روی آکنه بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و بعد با آب ولرم بشویید. روزی یک بار این کار را انجام دهید.



۶. بهبود گوارش
جوز هندی برای سیستم گوارشی مفید است. ضمنا برای برطرف کردن حالت تهوع، استفراغ، بدهضمی، نفخ، گاستریت و اسهال هم می‌توانید از جوز هندی کمک بگیرید. جوز هندی برای کنترل علائم بیماری کرون نیز سودمند است. جوز هندی به افزایش ترشح انزیم‌های روده‌ای کمک می‌کند و از این رو برای سلامت هاضمه مفید است. همچنین روغن جوز هندی دارای اثر ضدنفخ است.

هر وقت مشکلی در گوارش‌تان دارید فقط کافیست کمی جوز هندی به سوپ یا غذای آبکی‌تان اضافه کنید.

۷. پیشگیری از پوسیدگی و کرم خوردگی دندان
جوز هندی برای سلامت دندان و دهان‌تان هم سودمند است. خواص ضدباکتریایی جوز هندی باعث شده بتواند باکتری‌های مضر دهان را به طور موثر نابود کند و به شما کمک کند تا از پوسیدگی دندان‌های‌تان پیشگیری کنید. جوز هندی برای جلوگیری و درمان بوی بد دهان هم مفید است. بوی بدن دهان معمولا از گسترش باکتری در دهان ناشی می‌شود.

کمی جوز هندی را آسیاب کرده و با کمی عصاره‌ی آویشن مخلوط کنید و چند بار در هفته، دندان‌های‌تان را با آن مسواک بزنید. برای درمان بوی بد دهان، چند قطره روغن جوز هندی را در لیوانی آب ولرم ترکیب کرده و مانند دهانشویه از آن استفاده کنید.



۸. تقویت سیستم ایمنی
جوز هندی می‌تواند سیستم ایمنی‌تان را تقویت کند، چون مواد معدنی و ویتامین‌هایی دارد که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کنند.

همچنین جوز هندی غنی از پتاسیم، کلسیم، آهن و منگنز است که نقشی کلیدی در بهبود سیستم ایمنی دارند. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شد نشان داد عصاره‌ی اتانول و استون گرفته شده از جوز هندی، در برابر گونه‌های باکتریایی گرَم مثبت ِ. باسیلوس ساب تیلیس و استافیلوکوکوس، فعالیت ضدباکتریایی از خود نشان می‌دهند.

هر روز کمی جوز هندی به شیر یا چای و یا سوپ‌تان اضافه کنید تا سیستم ایمنی‌تان قوی شود.

۹. کمک به سم زدایی بدن
سم زدایی از بدن برای سلامتی اهمیت دارد و جوز هندی از این جهت هم برای شما مفید است، چون با بهبود عملکرد کبد، به سم زدایی بدن کمک می‌کند. جوز هندی می‌تواند کبد و کلیه‌ها را از سموم پاکسازی کرده و عملکردشان را هم تقویت کند. خاصیت آنتی اکسیدانی قوی جوز هندی به فعالسازی آنزیم‌های کبد که مسئول دفع ترکیبات سمی هستند کمک می‌کند. همچنین منیزیم موجود در جوز هندی، برای سم زدایی سلول‌ها مفید است و ضمنا به دفع فلزات سمی از بدن کمک می‌کند.

۱۰. افزایش میل جنسی در مردان
جوز هندی می‌تواند نیروی جنسی را تقویت کند، چون رگ‌ها را گشاد کرده و آرام کننده‌ی عضلات است و اوژنول موجود در آن مسئول این ویژگی جوز هندیست. ضمنا منیزیم و پتاسیم موجود در جوز هندی می‌توانند مواد مغذی مورد نیاز برای تولید هورمون‌های جنسی مردانه را تامین کنند.

چند نکته
از دوز هندی در مقادیر زیاد استفاده نکنید، چون می‌تواند سمی بشود. هر روز بیشتر از یک دوم قاشق چایخوری دوز هندی استفاده نکنید. پریشان حالی، توهم، مسمومیت، حالت تهوع شدید، استفراغ، اسهال، تپش قلب، سرگیجه و خشکی دهان از عوارض استفاده‌ی زیاد از دوز هندی می‌تواند باشد. جوز هندی را در یک ظرف دربسته که هوا به ن. نفوذ نمی‌کند، به دور از رطوبت و گرما و تابش مستقیم خورشید نگهداری کنید تا بو و طعم آن از بین نرود.



منبع: bartarinha.ir

منبع: پارسینه

کلیدواژه: جوز هندی افزایش میل جنسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۱۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با تخلفات کنکوری و مجازات‌های آن آشنا شوید

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در روز‌های پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، و آزمون گروه آزمایشی هنر بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شوند.

هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط، لازم است اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد تراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن همراه داشته باشد.

داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، هرگونه دستگاه ارتباطی و الکترونیکی (از قبیل پیجر، تلفن همراه، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، هندزفری و ...)، کیف، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند. بدیهی است که همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند دارای تبعات زیر خواهد بود:

۱- به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با داوطلبان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری که بخشی از آن در بند «ث» همین اطلاعیه درج شده، رفتار خواهد شد.

۲- درصورت همراه داشتن وسایل ذکر شده و تحویل آنها به هنگام ورود به محل حوزه در صورت مفقود شدن وسایل، حوزه برگزاری هیچگونه مسؤولیتی در قبال آن نخواهد داشت.

۳- تأکید می‌شود همراه داشتن تلفن همراه حتی به صورت خاموش در جلسه آزمون، موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.

ث - مواردی از قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری

ماده ۵ - تخلفات و جرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:

الف - ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون شود یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی (حتی بصورت خاموش) و دستگاه‌های حافظه‌دار.

ب - ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل:

۱ - ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون.

۲ - تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سؤال برای تخلف در آزمون.

۳ - ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی.

ج - استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار.

د - کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون جهت پاسخ به سؤالات.

ه‍- دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیرمجاز از آنها؛ و - هرگونه تغییر غیرمجاز سؤالات، اوراق و پاسخنامه‌های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.

ز- افشای سؤالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو.

ح - خرید یا فروش سؤالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سؤالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.

ماده ۶ - هیأت‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازات‌های زیر را درباره متخلفان دارند:

الف - در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۵): اخطار کتبی با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذیربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال.

ب - در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (۵): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد.

تبصره - آراء هیأت‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۶) این قانون قابل تجدید نظرخواهی در هیأت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها است.

ماده ۷ - در مورد مشمولان بند‌های (د)، (هـ)، (و)، (ز) و (ح) ماده (۵) هیأت‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا یک میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می‌کند.

ماده ۸ - ارتکاب هر یک از اعمال موضوع ماده (۵) چنانچه در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه باشد موجب تشدید مجازات می‌شود و تشکیل دهنده و سرکرده گروه یا شبکه به حداکثر مجازات محکوم می‌شود. مجازات هر یک از اعضاء که در ارتکاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذکر شده برای مرتکب است.

ماده ۹ - رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیأت‌های انتظامی اعضای هیأت علمی یا کمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتکب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (۶) و (۷) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم می‌شود.

ماده ۱۰ - در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازات‌های مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (۶)، هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌کند. در این صورت موسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد کرد و چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی هستند.

ماده ۱۱ - چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اکتسابی داوطلب و سوابق تحصیلی وی مغایرت‌های غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تأیید هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از داوطلب در یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این داوطلب، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیأت بدوی است.

ماده ۱۲ - هر موسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی که برای افزایش آمادگی داوطلبان شرکت در آزمون‌های مورد بحث این قانون فعالیت می‌کند چنانچه در تخلفات ماده (۵) مشارکت داشته باشد مجوز تاسیس آن لغو می‌شود و مدیران مسؤول آنها علاوه بر محرومیت دائمی از تاسیس و اداره این گونه مراکز به مجازات‌های پیش‌بینی شده در این قانون و سایر قوانین محکوم می‌شوند و چنانچه موسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد مجازات مدیران مسوول آنها حداکثر مجازات مندرج در ماده (۶) است.

تبصره - در مورد آموزشگاه‌هایی که فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانونی ذیربط مدعی‌العموم نیز می‌تواند راساً نسبت به اعلام جرم و پیگیری تخلفات آنان اقدام کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید
  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • طرز پخت چلو مرغ توسط یک پدربزرگ‌ هندی (فیلم)
  • با تخلفات کنکوری و مجازات‌های آن آشنا شوید
  • با خسته‌ترین انسان کره زمین آشنا شوید (فیلم)
  • دیدار کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
  • شهردار لندن خواستار توقف کشتار در غزه شد
  • ۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید
  • صحنه بحث برانگیز در دیدار منچسترسیتی و چلسی که پنالتی و هندی از سوی داور و VAR اعلام نشد / فیلم