Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@08:19:25 GMT

رونمایی از بمب اتم سنگرشکن آمریکایی

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۱۱۶۸۲

در حالی که تحرکات نظامی آمریکا با تشکیل «نیروی فضایی» این کشور به عنوان یکی از شاخه‌های نیروهای شکل جدیدی به خود گرفته است، خبرها حاکی است که نیروی هوایی واشنگتن اخیرا یک آزمایش اتمی تازه انجام داده است.

به نوشته «واریر مِیون»(Warrior Maven) نیروی هوایی آمریکا با استفاده از بمب‌افکن رادار گریز بی-۵۲ یک بمب اتمی ارتقا یافته سنگرشکن را آزمایش کرد تا دقت و توانایی تخریب این بمب را ارزیابی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش، نیروی هوایی آمریکا بمب اتمی بی ۶۱-۱۲ (B۶۱-۱۲) را ارتقا داده و آن را قادر برای استفاده در عملیات‌های نفوذ در عمق زمین و تخریب سنگرشکن‌ها کرده است.

مدیر «پروژه اطلاعات اتمی» مدعی است ارتقای این بمب اتمی، هدف قرار دادن اهداف قابل رویت و همچنین اهداف مخفی و زیرزمینی را میسر کرده است.

«هانس کریستینسن» در این باره گفت: «مزیت اصلی بی ۶۱-۱۲ آن است که همه توانمندی‌های بمب‌های (اتمی) جاذبه‌ای در زدن سناریوهای مورد هدف را در یک بمب جمع کرده است. این بمب ارتقا یافته می‌تواند علیه یک هدف "ساده و تر و تمیز" تا اهداف زیرزمینی و "کثیف" مورد استفاده قرار گیرد».

وی افزود: «یک سلاح اتمی که بعد از نفوذ و رسوخ به زمین منفجر شود، به طور موثری انرژی انفجاری خودش را به درون زمین منتقل می‌کند و در نتیجه بمبی موثر و کارآمد برای از بین بردن اهداف مستقر در زیر زمین است».

رسانه‌ها اشاره‌ای به مکان آزمایش این بمب اتمی ارتقایافته و سنگرشکن نکرده‌اند اما پیش از این، برخی خبرها درباره آزمایش دو بمب اتمی بی ۶۱-۱۲ در تاریخ نهم ژوئن در «نوادا» مخابره شده بود.

در گزارش‌های قبلی اعلام شده بود که آزمایش این بمب‌های اتمی را مشترکا «اداره امنیت ملی اتمی» وزارت انرژی و نیروی هوایی این کشور انجام دادند.

ارتقای بمب‌های اتمی آمریکا در حالی صورت گرفته که طبق قوانین بین‌المللی از قبیل معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی(ان‌پی‌تی) دارندگان سلاح‌های اتمی باید به سمت کاهش و امحای بمب‌ اتمی حرکت کنند.

تحرکات نظامی آمریکا نه تنها در زمین، هوا و دریا بلکه در عرصه فضا هم تشدید شده است.

«دونالد ترامپ» ۲۸ خردادماه سال جاری فرمان تشکیل «نیروی فضایی» به عنوان یکی از شاخه‌های نیروی مسلح آمریکا را صادر کرد تا «نیروی فضایی» به عنوان ششمین شاخه نیروهای مسلح در کنار ارتش، نیروی هوایی، نیروی دریایی، تفنگداران دریایی و گارد ساحلی قرار گیرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: واشنگتن زمین زمین انرژی امنیت ملی انرژی نیروهای مسلح امنیت ملی نیروهای مسلح واشنگتن بمب اتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۱۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی روز پنجشنبه با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد و اظهار داشت: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم‌افزایی ارتش، وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

وی، با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‍افرا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می کنم.

امیر سرلشکر موسوی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

وی، عملیات وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع دانست و از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسالت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلمی از برافراشته شدن بادبـان خورشیدی ناسا در فضا | علم تا کجا پیش می‌رود؟
  • ببینید| برافراشته شدن بادبان خورشیدی ناسا در فضا
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • رونمایی از سند ۵ ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، فضاها و نیروی انسانی سیستان و بلوچستان
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش