Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فرشاد مقیمی معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با حضور در برنامه تیتر امشب درباره توسعه صنایع کوچک و حمایت های دولت از صنعت مبلمان گفت: تسهیلات در حوزه مبلمان به مصوبه مجلس مبنی بر توسعه کسب و کارها در مناطق روستایی برمی گردد و بر اساس مصوبه قانون و هیئت وزیران همه صنایعی که شرایط را داشته باشند می توانند از تسهیلات استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در مناطق مرزی این تسهیلات با نرخ 4 درصد و در حریم شهرها و روستاها با نرخ 6 درصد ارائه می شود و شهرهای زیر 300 هزار نفر می توانند با نرخ 10 درصد از تسهیلات استفاده کنند.


مقمی افزود: اما کسانی که در شهرهای بالای ده هزار نفر هستند می توانند از تسهیلات فراگیر استفاده کنند و سازمان با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توافق کرده که کمک های فنی اعتباری ارائه شود. در سال 97 با استفاده از تائیدیه بانک مرکزی می توانیم تسهیلات را به صنعتگران اعطا کنیم.

مقمی افزود: صنعت مبلمان صنعتی است که اشتغالزاست و در دنیا نیز یکی از مدل های صنعت خوشه ای اش در صنعت مبلمان قرار دارد. استفاده مردم از مبلمان در کشورهای توسعه یافته در 15 سال از 14 دلار به 223 دلار رسیده است و متوسط برای کل دنیا نیز پیش بینی شده است به 90 دلار در سال 2030 برسد بنابراین توسعه در صنعت مبلمان یکی از الزامات اساسی برای کشورهایی است که مزیت وجود دارد.

مقیمی در ادامه درباره برنامه های مدون برای رونق صنعت مبلمان گفت: مجموعه ما فقط حمایت های مالی و تسهیلات را ندیده است بلکه استفاده از امکانات وزارت صنعت و حمایت های بانکی دیده شده است. در این زمینه یکی از موضوعات حمایتی ما از صنایع مختلف ارائه مدلی برای توسعه صنعت است که در صنعت مبلمان یکی از مدل های اصلی که در دنیا نیز استفاده شده مدل خوشه ای است، در کشور 15 خوشه شناسایی شده است که در همدان، قم، مشهد و سایر استان ها این توسعه دیده شده است.

او افزود: یکی از معزلات و حلقه های مفقوده بحث طراحی در صنعت مبلمان بوده است. بیش از 95 درصد واحدهای تولید کننده در حوزه صنف هستند و بخش بزرگی را شامل نمی شوند. تعریف خوشه این است که یکسری مجموعه هایی که در حوزه جغرافیایی مشغول فعالیت هستئد به صورت خوشه ای فعالیت دارند مثلا وقتی یک خانواده از نقطه صفر تا پایان را خودش به تنهایی دنبال می کند این خانواده ها شناسایی می شوند و برای ورود به کشورهای مختلف به دلیل اینکه باید با استاندارهای همان کشور فعالیت داشته باشیم باید هماهنگ باشند.

مقیمی درباره حمایت ها نیز گفت: بعد از شناسایی خوشه ها به برندها می رسیم. واحدها با تشکیل کنسرسیوم در بازارهای عمان و سایر کشورها از حمایت های دولت استفاده کرده اند. بعد دیگر حمایت ها آموزش افراد است و با تشکیل شرکت های مدیریت صادرات توانمندی های صنعتگران را در نمایشگاه ها به نمایش می گذاریم. با این کار سعی داریم بافت مبلمان را از حالت سنتی به سمت صنعتی پیشرفته ببریم.

او افزود: یکی از چالش ها در حوزه مبلمان خشک شدن درست چوب است تا با قابلیت درست در این صنعت استفاده شود. ما با کمک به صنعت گران و تشکیل تعاونی خشک کردن چوب در فضای خلاء را آموزش داده ایم تا سرمایه در گردش برای نگهداری چوب تا مرحله تولید را کاهش دهیم و تعداد دفعات استفاده از سرمایه را بالا ببریم.

مقیمی درباره مواد اولیه صنعت مبلمان نیز گفت: چوب با توجه به قانون ممنوعیت برش چوب درختان با محدودیت به واحدهای مورد نیاز ارائه می شود و این کار تا ده سال ادامه خواهد داشت. یکی از برنامه های اصلی دولت نیز که در بودجه و برنامه ششم توسعه تاکید شده است راهکارهایی برای بازسازی و نوسازی صنعت مبلمان است. موضوع فوم نیز در برخی استان ها تولید می شود همچنین با توجه به وضعیت اقتصادی موجود در کشور با همکاری کره به ساخت کارخانه اقدام شود اما در مورد واردات مشکلی نداریم.

او گفت: با توجه به نامگذاری سال 97 بر اساس حمایت از کالای ایرانی این امر را در دستور کار قرار می دهیم و در نوسازی و بازسازی ها و ساخت کارخانه از تولیدکنندگان داخل حمایت لازم را انجام می دهیم.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران درباره پارچه رومبلی نیز گفت: بزرگترین کارخانه تولید پارچه رومبلی در قرچک راه اندازی شده که با حمایت های دولت قابلیت صادرات را نیز دارد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران دیگر مهمان برنامه از اهمیت استفاده از مبل و لوازم چوبی در منازل گفت و افزود: مبل، لازمه زندگی امروز است، وجود مبل در همه منازل و ادارات امری ضروری است.

تسهیلات یک و نیم میلیارد دلاری به صنعتگران

علیرضا عباسی به اشتغال 8 و نیم درصدی شاغلین کشور در صنعت مبل اشاره کرد و افزود: پرداخت تسهیلات بانکی به صنعت مبل به رونق این صنعت کمک خواهد کرد.

او گفت: در حال حاضر صنعت مبل کشور 5 درصد بازار مبل داخلی را به خود اختصاص داده است و حمایت های انجام شده از صنعت مبل باعث شده آمار واردات پایین بیاید.

عباسی به بازار 400 میلیونی بازار مبل در منطقه (خاورمیانه)اشاره کرد و افزود: با وجود داشتن تمام زیر ساخت های صنعت مبل کشور و توان تولید و صادرات اما از بازار صادرات به کشورهای منطقه بهره چندانی نمی بریم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان گفت: کارگاه های صنعتی کشور، نیروی خلاق و آماده کار توان تولید مبل را دارد اما به لحاظ کمبود مواد اولیه این صنعت در معرض خطر است. او مبل داخلی را گران ارزیابی کرد و گفت: مواد اولیه ای که به دست ما می رسد گران تمام می شود.

عباسی از ارتباط صنعت مبل به بازار مسکن سخن گفت و افزود: بسیاری از صنایع داخلی مانند صنعت مبل به بازار مسکن و گرانی مسکن وابسته است، کسی که توان خرید مسکن ندارد به دنبال خرید مبل نیست. زمانی صنعت مبل داخلی رشد می کند که قیمت مسکن معقول باشد.

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان با تاکید بر اینکه مبل ایران به خاطر نداشتن مواد اولیه رو به تعطیلی است، افزود: با وجود مشکلات تامین مواد اولیه، این صنعت می تواند نبض بازار مبل منطقه را در دست گیرد.

علیرضا عباسی افزود: صنعت مبل به صنایع دیگر از جمله صنعت نساجی وابسته است. با وجود داشتن رشته های تحصیلی و آموزشی، اتحادیه ها و مراکز دولتی برای حمایت از صنعت مبل و حتی موزه مبل؛ صنعت مبل کشور قدرت رقابت با دیگر کشورها را از دست داده است.

منبع:شبکه خبر

انتهای پیام/

اشتغال 8 و نیم درصدی شاغلین کشور در صنعت مبل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشکلات اقتصادی وام اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۱۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته نیازهای شهری در حوزه زیباسازی ایجاد شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم علیپور صبح پنحشنبه در جلسه کمیسیون زیباسازی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: آنچه در تشریح عملکرد مناطق شهرداری در حوزه زیباسازی شنیدیم محدود به ابتدایی‌ترین نیازهای شهری از جمله رنگ آمیزی جداول و نرده‌ها و روشنایی معابر بود، در صورتی که فضای شهری می‌توان مدرن‌تر و به صورت پیشرفته‌تر زیباسازی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بارها به تدوین طرح ساماندهی مبلمان شهری تاکید کردیم و خوشبختانه بعد از پیگیری‌های مستمر امروز به مرحله فراخوان رسیده است؛ افزود: حوزه مبلمان شهری به دو دسته تقسیم می‌شود یا ضروری است یا تزئینی و متأسفانه آنچه امروز در شهرداری انجام می‌شود تمام طرح‌ها جنبه تزئینی داشته و برای ضروریات اقدامی انجام نمی‌شود.

عضو شورای شهر اردبیل ادامه داد: قطعاً نیازهای مبلمان شهری منطقه یک به دلیل اینکه هسته مرکزی شهر است با دیگر منطقه شهرداری متفاوت خواهد بود و شاید نصب نیمکت در منطقه یک نسبت به سایر مناطق در اولویت باشد.

علیپور در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: در بحث ساماندهی مبلمان شهری نیازمند همت و همکاری مدیران شهری هستیم چرا که هردو کمان اجرایی و تدوین باید همسو باشد تا طرحی با موفقیت اجرا شود.

وی با تاکید بر ضرورت تشکیل و ایجاد کمیته تشخیص نیازهای شهر در حوزه زیباسازی و تشکیل کمیته رنگ برای فضای شهر بیان کرد: بیش از ۱۰ هزار قطعه زمین بایر در سطح شهر وجود دارد که تبدیل به مکان‌هایی عاری از بهداشت و تجمع ناآلودگی‌ها شده و نیاز است با حصار کشی و دیوارکشی قدمی به زیباسازی شهر برداریم.

کد خبر 6101157

دیگر خبرها

  • کمیته نیازهای شهری در حوزه زیباسازی ایجاد شود
  • حمایت صندوق نوآوری از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی
  • توسعه آبزی‌پروری خرد معیشتی در سواحل روستایی بوشهر
  • نشست معاونان عمرانی ادوار وزارت کشور برگزار شد
  • اعتبارات شهرستان‌ها کفاف تکمیل پروژه‌ها را نمی‌دهد
  • برگزاری نشست ۴۵سال خدمت ماندگار با حضور معاونین عمرانی ادوار وزارت کشور
  • فراخوان ایرانسل برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاهی
  • صرف ۸ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه سیستم‌های روشنایی در شهرکرد
  • تبریز میزبان نشست ملی هم اندیشی رؤسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی
  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری