Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@07:36:19 GMT

راه های افزایش سلامت قلب زنان را بشناسید

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۱۲۳۸۹

راه های افزایش سلامت قلب زنان را بشناسید

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه های هاروارد و ایندیانا آمریکا به بررسی فاکتورهای سلامت که سلامت قلب را افزایش می دهند پرداخته اند. آنها گزارش ۲۰ ساله ۸۹ هزار زن در رده سنی ۲۷ تا ۴۴ سال را که در مطالعه سلامت شرکت کرده بودند بررسی کردند. پژوهشگران دریافتند ۶ عادت در زندگی موجب داشتن یک سبک زندگی سالم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱- سیگار نکشیدن.

۲- داشتن شاخص توده بدنی نرمال.

۳- تحرک فیزیکی ۲.۵ ساعت یا بیشتر در هفته.

۴- تماشای ۷ ساعت یا کمتر تلویزیون در هفته.

۵- پیروی از یک رژیم غذایی مبتنی بر دستورالعمل های رژیمی که از بیماری های جدی پیشگیری کند. این رژیم غذایی می تواند به صورت زیر باشد:

خوردن روزانه:

- ۵ وعده یا بیشتر سبزیجات؛

- ۴ وعده یا بیشتر میوه کامل؛

 - ۵ وعده یا ۷۵ گرم غلات کامل؛

- یک وعده مغزیجات آجیلی و حبوبات.

و خوردن موارد زیر به طور کلی:

- مصرف ۴ وعده ماهی، بخصوص ماهی های چرب، در هفته.

- جایگزینی چربی های اشباع با چربی های پلی اشباع نشده.

- مصرف کمتر از یک وعده گوشت قرمز یا فرآوری شده در ماه.

- حذف نوشیدنی های حاوی قند و آبمیوه ها.

- مصرف کم نمک.

۶- عدم مصرف مشروبات الکلی.

به گفته محققان، این سبک زندگی به پیشگیری از دیابت، فشارخون بالا و کلسترول بالا هم کمک می کند.

کد خبر 4384508

منبع: مهر

کلیدواژه: بیماری های قلبی و عروقی زنان ورزش مردم علیه احتکار وزارت بهداشت دارو سازمان غذا و دارو کمیسیون بهداشت و درمان پرستار سرطان دیابت سید حسن قاضی زاده هاشمی داروسازی میوه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سید حسن هاشمی سبزیجات اپتومتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۲۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند

بررسی جدید پژوهشگران آمریکایی نشان داد بدن زنان، توانایی بیش‌تری در تحمل سرما نسبت به مردان دارد.

به گزارش ایسنا، مدت‌ها تصور می‌شد که زنان بیشتر از مردان سرما را احساس می‌کنند، اما یک پژوهش جدید با این ایده مخالفت کرده و نشان داده است که مکانیسم‌های حفظ گرما در بدن خانم‌ها در مقایسه با همسالان مرد آن‌ها در دمای پایین‌تری کار می‌کنند.

پژوهشگران «مؤسسه ملی سلامت آمریکا» ۲۸ داوطلب جوان، سالم و لاغر را برای پژوهش خود انتخاب کردند که از این تعداد، ۱۶ نفر زن و ۱۲ نفر مرد بودند.

در حالی که شرکت‌کنندگان در معرض دمای بین ۱۷ تا ۳۱ درجه سلسیوس قرار داشتند، اقدامات گسترده‌ای روی آن‌ها انجام شد. به عنوان بخشی از این پژوهش، دمای بحرانی پایین هر شخص نیز محاسبه شد. دمای بحرانی پایین، حداقل دمایی است که یک شخص پیش از واکنش نشان دادن بدن برای گرم ماندن می‌تواند تحمل کند.

تحلیل‌ها نشان دادند که مردان مصرف انرژی را برای گرم نگه داشتن خود در حدود ۲۳ درجه سلسیوس آغاز کردند، اما این واکنش در زنان نزدیک به ۲۲ درجه سلسیوس رخ داد. همچنین، پژوهشگران دریافتند که زنان با خنک‌تر شدن محیط، بهتر می‌توانند دمای بدن خود را حفظ کنند و عایق بهتری در برابر سرما دارند.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که زنان ممکن است محافظت بیشتری در برابر سرما داشته باشند، زیرا چربی بدن آن‌ها بیشتر از مردان است. آن‌ها گفتند: به طور متعارف احساس می‌شود که زنان سرما را بیشتر از مردان احساس می‌کنند، اما مقایسه‌های کنترل‌شده کمیاب هستند. ما متوجه شدیم زنان دمای بحرانی پایین‌تری دارند که عمدتا ناشی از چربی بدن بیشتر در مقایسه با مردان بود.

با وجود این نتایج، تفاوت معنی‌داری بین سردترین دمای قابل تحمل گزارش‌شده برای مردان و زنان این پژوهش وجود نداشت. تفاوت معنی‌داری نیز در میزان لرز یا آسایش گرمایی گزارش‌شده با کاهش دما مشاهده نشد.

این پژوهش در مجله «PNAS» به چاپ رسید.

دیگر خبرها

  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌
  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است