Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - محمدجواد حجتی کرمانی در یادداشتی در روزنامه اطلاعات با اشاره به حوادث اخیر قم نوشت:گردهم‌آیی پاره‌ای از عمامه به سرهای جوان با شعارهای هنجارشکن و پوپولیستی این قلم را برآن داشت که با حضرت استاد مصباح یزدی حرفهای نگفته‌ام راتقدیم دارم.

در کانون علم و مبارزه‌ـ مدرسه فیضیه قم‌ـ که واکنش سریع و تند و مخالفت صریح بزرگان حوزه علمیه قم را برانگیخت، آیت الله مصباح اظهاراتی دائر بر لزوم عذرخواهی دولت در رابطه با «برجام» فرمودند که گونه‌ای همنوایی با تظاهرکنندگان جوان عمامه به سر، از آن استشمام می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم از اینرو و هم به خاطر بسیاری از ناگفته‌های متراکم این نگارندة حقیر با استاد بزرگوار، ۱۸سال پس از مناظره ما از تلویزیون  اعلام می کنم که همچنان مناظره مزبور را ناقص و ابتر می‌دانم و برآنم که در آن ایام به خاطر ملاحظاتی و نیز به خاطر شرایط دیگر، حق گفتگو ادا نشد. برآنم که اگر استاد بزرگوار آمادگی برای «تجدید گفتگو»  داشته باشند، حقیر با وصف همه ناتوانی‌ها و مشکلات و ناراحتی‌های جسمی و روحی ، حاضرم در محضر ایشان در هر جا که صلاح بدانند به گفتگو بنشینم. و رسانه‌ها اعم از جراید یا صدا و سیما در جریان قرار گیرند و هرگونه که بهتر می‌دانند، در راه تنویر افکار عمومی و نیز به جریان انداختن اختلافات حاد سیاسی در یک کانال منطقی و آرام و مستدل و معتدل مردم را در جریان مذاکرات قرار دهند. تا به ‌جای هیاهو و بلوا و شعار و تهدید به مرگ و توهین و جنجال و اوباش‌گری، فضای جامعه با گفتگویی محترمانه و براساس حسن‌نیت و حسن‌نظر و احترام متقابل و دور از نیّت‌خوانی‌های مغرضانه و شقاق و درگیری و تندی و خشونت کلامی و قلمی (و احیاناً‌ فیزیکی)، مواجه ‌گردد و مباحث مورد اختلاف حاد سیاسی اعم از داخلی و خارجی و نیز مقولات اخلاقی و فرهنگی و علمی و اقتصادی، در یک مواجهه و گفتگوی آرام و منطقی و محترمانه و براساس «تحرّی حقیقت» و کنکاش برای نزدیکی ایده‌ها و عقیده‌ها و نه به قصد مقابله و محاجه مغرضانه و برتری‌‌جویانه مورد بررسی و بحث و انتقاد و تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

این سخن را از آن رو گفتم و این پیشنهاد را از آن رو مطرح کردم که متأسفانه انگشت اتهام کسانی، در هیاهوهای عمامه به سرهای جوان و تصرف‌کنندگان «فیضیه فیاض» به «امارة» همزمانی اظهارات استاد مصباح با ناروایی‌های کلامی و شعاری نامبرده، به‌سوی جناب ایشان و نیز جبهه موسوم به پایداری متوجه است.

 

17302

کلید واژه‌ها : استان قم - حوزه علمیه - محمد تقی مصباح یزدی - روحانیت ، روحانیون ، طلاب -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قم حوزه علمیه روحانیت روحانیون طلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۲۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب/نجات جان دو انسان توسط امدادگران

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۵ اردیبهشت در روزی که بر اثر سیلاب و جاری شدن رودخانه‌های فصلی تمامی جاده‌های روستایی مسدود شده بود، امدادگران پایگاه چاهداشی شهرستان گزارشی مبنی بر گرفتار شدن آمبولانس حامل مادر باردار پشت رودخانه فصلی روستای میغان دریافت کردند.

خودروی آمبولانس که برای انتقال مادر باردار از روستای بصیران به شهرستان نهبندان راهی این روستا شده بود، پشت رودخانه فصلی روستای میغان گیر افتاد و با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر خراسان جنوبی تماس گرفت و درخواست کمک کرد.

بلافاصله پس از دریافت گزارش خودروی آمبولانس هلال احمر پایگاه چاهداشی شهرستان نهبندان به روستای بصیران اعزام و مادر باردار را به سلامت به بیمارستان رساند.

نوزاد این مادر باردار به محض رسیدن به بیمارستان به سلامت به دنیا آمد و گرمابخش خانواده ۵ نفره شد.

دختر تازه متولد شده این مادر در سلامتی کامل می‌باشد.

کد خبر 6096413

دیگر خبرها

  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب/نجات جان دو انسان توسط امدادگران
  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب نهبندان
  • سه جریان مخالف استاد مطهری
  • از پیشرفت در مذاکراه تا ضرب‌الاجل اسرائیل/ گفتگو در مرز خوش‌‎بینی و بدبینی جریان دارد
  • جنجال خانواده متوفی برای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی
  • دبی باز هم همه را انگشت به دهان کرد!
  • شوخی توماس مولر با لهجه جیمی کرگر: خوشحالم که متوجه سوالت شدم! / زیرنویس فارسی
  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت
  • کرمانی‌مقدم: بازی پرسپولیس و سپاهان خسته‌کننده و بی‌روح بود