Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@17:58:41 GMT

زلزله 5.9 ریشتری کرمانشاه را لرزاند/ یک کشته و 100 مصدوم

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۱۲۹۰۱

زلزله 5.9 ریشتری کرمانشاه را لرزاند/ یک کشته و 100 مصدوم

زلزله‌ای به قدرت 5.9 در مقیاس ریشتر بامداد امروز در منطقه تازه آباد استان کرمانشاه یک کشته و 100 مصدوم برجای گذاشته است .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری فارس، مرکز لرزه‌نگاری ایران اعلام کرد ساعت 2:43 دقیقه بامداد یکشنبه زلزله‌ای با قدرت 5.9 ریشتر در عمق 8 کیلومتری زمین، منطقه «تازه آباد» در کرمانشاه را لرزاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شدت این زلزله به قدری بود که در شهرهای مختلف همجوار استان‌های کرمانشاه و ایلام در ایران و عراق نیز حس شد. مردم شهرهای کرمانشاه (ایران) و سلیمانیه (عراق) از خانه‌های خود خارج شده و به خیابان‌ها آمده‌اند.

اورژانس کشور از اعزام 5 گروه ارزیاب به منطقه خبر داد. هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز 6 گروه ارزیاب به کرمانشاه اعزام کرده است. این زلزله تا ساعت 5 بامداد 17 پس‌لرزه بزرگتر از 3 ریشتر داشته که شدیدترین آن 4.1 ریشتر بوده است.

بر اثر این زمین‌لرزه، آب و برق شهرستان ثلاث باباجانی قطع و در برخی مناطق تلفن همراه با اختلال مواجه شده است. این زلزله در مناطق کانونی خساراتی را برجای گذاشته است.

«بهنام سعیدی» سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد کانون این زمین‌لرزه در 14 کیلومتری ثلاث باباجانی بوده و تا کنون 6 پس‌لرزه داشته است. وی با بیان اینکه 100 نفر بر اثر این زلزله مصدوم شده‌اند گفت که متاسفانه یک نفر هم در این حادثه جان باخته است.

«هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه نیز ضمن تایید تلفات و خسارات، گفت برق نیمی از شهر کرمانشاه نیز قطع شده و ستاد بحران در مرکز استانداری کرمانشاه تشکیل شده است.

وی همچنین از اعزام گروه‌های ارزیاب برای برآورد خسارات احتمالی خبر داد.

اورژانس شهر جوانرود می‌گوید اکثر مصدومان زلزله در اثر افت فشار و ترس دچار مصدومیت سطحی شده‌اند.

آخرین خبرها حاکیست استاندار کرمانشاه اعلام کرد، آب وبرق شماری از مناطق شهرستان ثلاث باباجانی که قطع شده بود دوباره وصل شد و برق نیمی از مناطق حد فاصل تازه آباد و سرپل ذهاب که قطع شده است صبح امروز دوباره وصل خواهد شد.

هوشنگ بازوند افزود بیشتر مصدومان سرپایی هستند .

در همین حال سازمان زمین‌شناسی آمریکا شدت این زلزله را 6.1 ریشتر، در عمق 10 کیلومتری و مرکز آن را 31 کیلومتری غرب جوانرود اعلام کرد.


نقشه سازمان زمین‌شناسی آمریکا که مرکز زلزله را حوالی ثلاث باباجانی نشان می‌دهد

انتهای پیام/خ

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۲۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله‌ای نسبتاً شدیدی خوزستان را لرزاند

حوالی ساعت ۱۲ و ۲۸ دقیقه امروز سه‌شنبه منطقه سالند در شهرستان دزفول با زلزله‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر لرزید.

این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۴۸:۸۶، عرض ۳۲.۵۸ و عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

این زلزله در ۹ کیلومتری سالند، ۳۵ کیلومتری لالی، ۳۷ کیلومتری گتوند، ۱۱۱ کیلومتری خرم‌آباد و ۱۴۱ کیلومتری اهواز روی داد.

منبع: مهر

tags # زلزله سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • وقوع زمین لرزه در کابل
  • زلزله سالند دزفول خسارتی نداشت
  • زلزله ۴.۵ ریشتری در خوزستان
  • زلزله‌ای نسبتاً شدیدی خوزستان را لرزاند
  • زلزله‌ ۴.۵ ریشتری سالند را لرزاند
  • زمین لرزه ۴.۵ ریشتری در دزفول
  • زمین لرزه ۴.۵ ریشتری در سالند دزفول
  • خوزستان لرزید
  • زلزله خوزستان را لرزاند
  • زلزله‌ای نسبتاً شدید سالند را لرزاند