Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌با توجه به هوای خنک اردبیل در فصل تابستان، این استان و به ویژه منطقه نمونه گردشگری شورابیل مملو از مسافران تابستانی از مناطق مختلف کشور و جهان است.

‌به گزارش ایسنا، ‌با توجه به هوای خنک اردبیل در فصل تابستان، این استان و به ویژه منطقه نمونه گردشگری شورابیل مملو از مسافران تابستانی از مناطق مختلف کشور و جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریاچه تفریحی شورابیل به مساحت ۱80 هکتار و در خیابان دانشگاه شهر اردبیل واقع شده است. سابق بر این به خاطر شوری و لجن طبی خود مشهور بود، ولی طی سال‌های اخیر با شیرین‌کردن آب آن، نوعی ماهی قزل‌آلا در این دریاچه پرورش داده می‌شود. 

همه ساله صدها پرنده مهاجر در پاییز از روسیه به سمت این دریاچه حرکت می‌کنند و زمستان را در این تالاب می‌گذرانند. 

دریاچه شورابیل در حال حاضر یکی از اماکن تفریحی اردبیل به شمار می‌رود که در کنار آن شهربازی و فضای سبز بسیاری احداث گردیده و شهربازی سرپوشیده شهر خورشید با امکانات مدرن درسال ۱۳۹۱در ساحل دریاچه افتتاح گردیده است. از امکانات تفریحی، ورزشی و فرهنگی آن می‌توان به امکانات قایقرانی، پیست دو و میدانی، پیست دوچرخه سواری، باغ وحش، تعدادی هتل، شهربازی و رستورانی در وسط دریاچه اشاره کرد. 

شورابیل تنها دریاچه طبیعی داخل شهری در ایران می‌باشد و شکار در این منطقه ممنوع است. 

اجرای نزدیک به 30 پروژه در منطقه نمونه گردشگری شورابیل اردبیل

حمید لطف‌اللهیان شهردار اردبیل با بیان اینکه مجموعه شورابیل یکی از عناصر با ارزش شهر اردبیل است، گفت: با توجه به با ارزش بودن منطقه شورابیل، شهرداری اردبیل مبنی بر انجام اقدامات جدی در خصوص توسعه این مجموعه دارای تکلیف است. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 30 پروژه در منطقه شورابیل در حال انجام است، افزود: بزرگترین پروژه 7 کیلومتر راه‌سازی در اطراف شورابیل است. 

لطف‌اللهیان ادامه داد: بعد از احداث جاده تندرستی در سال 1395، عملا ورود خودروها به داخل شورابیل غیرممکن شد؛ چون آنجا یک مسیر انسان‌محور است و شهروندان به منظور ارتقای سلامت عمومی به این مجموعه مراجعه می‌کنند. 

شهرداری اردبیل اظهارامیدواری کرد: این 7 کیلومتر راه‌سازی به انضمام توسعه فضای سبز، مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی بتواند سلامتی شهروندان را تامین کند. 

برگزاری تورهای رایگان اردبیل‌گردی

شهردار اردبیل گفت: تور رایگان اردبیل گردی ویژه شهروندان و گردشگران برگزار می‌شود. 

شهردار اردبیل ارتقای نشاط اجتماعی و گردش دسته جمعی را از اهداف تور رایگان اردبیل‌گردی عنوان کرد و افزود: این تور همه روزه ویژه شهروندان و مسافران اجرا می‌شود.

لطف‌اللهیان با تأکید بر معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی و تاریخی برای شهروندان و گردشگران، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند همه‌ روزه به محوطه شیخ صفی‌الدین اردبیلی مراجعه و برای ثبت‌نام در این تور اقدام کنند.

شهردار اردبیل گفت: در این تور شهروندان و مسافران می‌توانند از بازار تاریخی، عمارت شهرداری، مجتمع شورابیل، جمعه مسجد، خانه تاریخی صادقی، پل‌های تاریخی و شهیدگاه بازدید کنند. 

  مکان‌یابی برای احداث هتل پنج ستاره و پارک آبی در منطقه نمونه گردشگری شورابیل

ناصر محمودی معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه منطقه نمونه گردشگری شورابیل یکی از 32 منطقه نمونه در استان است، گفت: تمامی پروژه‌های گردشگری در منطقه با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عملیاتی می‌شود. 

وی با بیان اینکه موافقت اصولی و بهره‌برداری توسط میراث فرهنگی و پروانه ساخت توسط شهرداری صادر می‌شود، افزود: در حال حاضر مجتمع نمونه گردشگری شورابیل دارای دو هتل دو ستاره و سه ستاره، زیپ‌لاین، شهربازی، مجموعه تفریحی و پذیرایی است. 

محمودی با بیان اینکه در اطراف منطقه نمونه گردشگری شورابیل دو مورد مکان‌یابی برای احداث هتل پنج ستاره انجام شده است، ادامه داد: همچنین مکان‌یابی برای احداث پارک آبی نیز در این منطقه در دستور کار قرار دارد. 

  شورابیل نیازمند فعالیت‌های زیاد است

یک شهروند میان‌سال اردبیلی در حاشیه پیاده‌روی در مسیر تندرستی شورابیل در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه این منطقه قابلیت تبدیل به یک برند ملی و حتی بین‌المللی گردشگری را دارد، افزود: در چند سال اخیر اقدامات خوبی در زمینه ایجاد امکانات تفریحی در این مجتمع انجام شده است ولی باز هم با توجه به پتانسیل خوب این منطقه نیازمند فعالیت‌های زیاد است. 

وی با بیان اینکه آب و گل موجود در این دریاچه در گذشته برای امراض پوستی بسیار مفید بود، تصریح کرد: متاسفانه خاصیت درمانی این دریاچه در حال حاضر از بین رفته است که امیدواریم مسئولان در این زمینه نیز فکری اساسی بکنند و خاصیت درمانی این دریاچه را احیا کنند. 

اردبیل بهشت است، از آن استفاده کنید

رامتین گردشگر بوشهری که تعطیلات تابستانی را همراه با خانواده خود به استان اردبیل سفر کرده است در گفتگو با ایسنا، گفت: با توجه به هوای خنک منطقه آذربایجان و به ویژه استان اردبیل، همراه با خانواده تصمیم گرفتیم یک هفته‌ای به اردبیل سفر کنیم. 

وی با بیان اینکه طی چند پنج روز گذشته از گردنه حیران، جنگل فندقلو، پل معلق مشگین‌شهر، آب‌های گرم معدنی سرعین، مشگین‌شهر و نیر، مجتمع گردشگری بولاغلار نیر و پیست اسکی آلوارس سرعین دیدن کرده‌ایم، افزود: از دیشب نیز در شهر اردبیل مستقر شده‌ایم و شب را در هوای بسیار خنک این شهر در منطقه شورابیل سپری کرده‌ایم.

رامتین امکانات موجود در مجتمع شورابیل را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بنده پنج سال پیش به شورابیل آمده بودم و شورابیل پنج سال پیش با شورابیل امروز بسیار متفاوت است و تحولی در آن رخ داده است و آنطور که ما دیدیم پروژه‌های جدیدی در شورابیل در حال اجرا است که امیدوارم با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد تحولات عظیم در این مجتمع باشیم. 

  توسعه شورابیل در گرو همت مسئولان

در گزارش ایسنا سعی شد معرفی اجمالی از منطقه نمونه گردشگری شورابیل اردبیل به مخاطبان ارائه شود. آنچه که از بیانات مسئولان دریافت می‌شود نشان از همت والای شهرداری و میراث فرهنگی برای توسعه منطقه نمونه گردشگری شورابیل دارد. در این میان شهروندان اردبیل و گردشگران نیز دارای انتظاراتی هستند که امید می‌رود با همت مسئولان و همچنین ارتقای فرهنگ شهروندی، آینده درخشانی را برای این منطقه نمونه گردشگری شاهد باشیم. 

گزارش از: علی انوار، خبرنگار ایسنا، منطقه اردبیل


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دریاچه شورابیل منطقه اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۳۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوی نامتبوع پسماند در منطقه آرادکوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ایجاد دریاچه شیرابه ، ناشی از زباله های تر ، منشا اصلی بوی نامتبوع است . مسئولان مرکز پردازش آرادکوه سال قبل اعلام کرده بودند که دریاچه شیرابه برای همیشه جمع اوری شده است .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • تصاویری از تشکیل چندین دریاچه‌ شیرابه در تهران؛ وعده مسئولان دروغ شد! | فیلم
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • بوی نامتبوع پسماند در منطقه آرادکوه
  • میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳