Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا در این گزارش آمده است ساعاتی پس از انتشار خبر استعفای محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان و در حالی که زمزمه‌های تغییر وزیر کشور، دفاع و رئیس امنیت ملی این کشور نیز به گوش می‌رسید، خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی در دولت کابل از استعفای سه مقام ارشد دیگر در افغانستان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مقام آگاه در دفتر محمد اشرف غنی، رییس‌جمهوری افغانستان به خبرگزاری رویترز گفت: ما در مجموع چهار نامه استعفا از سوی دو وزیر و دو مقام امنیتی دریافت کرده‌ایم.

پس از آن که مسجل شد یکی از این نامه‌های استعفا متعلق به مشاور امنیت ملی افغانستان بوده است، اکنون منابع آگاه دولتی گفته‌اند، طارق شاه بهرامی، وزیر دفاع و ویس احمد برمک، وزیر کشور دولت اشرف غنی نیز اقدام به کناره‌گیری کرده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، معصوم استانکزی نیز از سمت خود به عنوان رئیس امنیت ملی افغانستان کناره‌گیری کرده است.

ساعاتی پیش مشاور امنیت ملی افغانستان که از شخصیت‌های تأثیرگذار و نزدیک به رئیس‌جمهوری این کشور است، استعفا کرد. هارون چخانسوری، سخنگوی رئیس‌جمهوری افغانستان اعلام کرد که روز شنبه استعفای اتمر از سوی رئیس‌جمهوری مورد قبول واقع و همزمان سفیر آمریکا در افغانستان به عنوان مشاور جدید امنیت ملی تعیین شد.

در هفته‌های اخیر انتقادها از نهادهای امنیتی برای آنچه ناکامی آنها در تامین امنیت خوانده می‌شود، بالا گرفته است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: افغانستان استعفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۳۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند

علیرضا فخاری، استاندار تهران در نخستین جلسه شورای اداری ۱۴۰۳ که با حضور وزیر کشور برگزار شد گفت: نزدیک به ۵۰ درصد از اتباع حاضر در کشور در استان تهران ساکن هستند و اقدامات لازم به کمک سایر نهادها در حال انجام است که اتباع غیرمجاز را دستگیر و از کشور خارج شوند.

به گفته وی، اتباع مجاز را نیز چه در حوزه اقتصادی چه در حوزه اجرایی و فرهنگی باید سازماندهی کنیم، بخشی از ظرفیت‌های ما اکنون در اختیار اتباع است که باید برون دادهایشان را در این زمینه نمایان کنند.

این درحالیست که روز گذشته وحیدی، وزیر کشور نیز اعلام کرد ما واقعا ظرفیت میزبانی بیش از این برای اتباع را نداریم و کشورمان اشباع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مشکلات شهرستان‌های استان روی میز وزیر کشور
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • میوه های فرهنگ و موشک را در اقتصاد بچینید
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد