Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-24@22:15:40 GMT

عواملی که سبب سکته چشم می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۱۴۱۷۷

عواملی که سبب سکته چشم می‌شود

به گزارش جهان نيوز، مصطفی سلطان‌سنجری، در مورد سکته‌های چشم اظهار داشت: این مشکل در اثر فقدان یا کاهش جریان خون به بافت‌های بخش جلویی عصب بینایی رخ می‌دهد. آسیب به عصب چشم و یا سکته‌های مغزی می‌تواند سبب بروز سکته چشم شود که این مشکل کاهش دید افراد را به ویژه به صورت ناگهانی به همراه دارد.
وی افزود: درمان این بیماری به صورتی است که ابتدا باید مشکل زمینه‌ای مشخص شود که گاهی نیز داروهای مختلف تجویز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: سکته‌های چشمی شیوع آن چندان زیاد نبوده و میزان آن یک در صد هزار است و آمار آن نیز در زنان و مردان یکسان بوده است.

این چشم‌ پزشک خاطرنشان کرد: سکته چشمی با بیماری‌های داخلی بدن رابطه مستقیمی دارد. فشار خون بالا، بیماری دیابت، بالا بودن چربی خون، سیگار کشیدن و کم تحرکی نیز احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

سلطان سنجری بیان داشت: زمانی که سرخرگ چشم در اثر سکته چشم بسته شود و یا اینکه خون به عصب بینایی نرسد، راه چندانی برای درمان وجود ندارد، در حالی که اگر سیاهرگ بسته شود، تزریقاتی انجام می‌شود که ورم چشم را کاهش دهد و تا حدی بینایی را به چشم بر می‌گرداند.
منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟

    به گزارش تابناک، مطالعات جدید نشان داده است که مصرف دو عدد تخم مرغ برای سلامتی مفید است.   همشهری آنلاین در گزارشی به نقل از یورونیوز نوشت: تخم‌مرغ که در بسیاری از یخچال‌های خانگی جز اصلی تغذیه روزانه محسوب می‌شود، چیزی فراتر از یک گزینه همه‌کاره و خوشمزه است. تحقیقات اخیر دلایل متعددی را برای گنجاندن دو تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه نشان می‌دهد.   تخم مرغ بسیار فراتر از یک غذا است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان از مزایای مصرف روزانه دو تخم‌مرغ می‌گوید.   سلامت چشم   تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده‌اند.   دانشمندان در تحقیقی که در یک مجله علمی آمریکایی به نام «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» منتشر شد، مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشمان را بررسی کردند.   در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از بیماری «تباهی لکه‌زرد» که منجر به کوری یا انحطاط چشم می‌شود، جلوگیری کند.   در نهایت این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این عارضه در بین افرادی که به مدت دو سال و به صورت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کردند، ۴۴ درصد کمتر است.   سوپرغذای تقویت‌کننده مغز   یکی از مزایای برجسته مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.   در مطالعه ای که در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» منتشر شد، شرکت کنندگانی که روزانه دو عدد تخم مرغ در طول چهار هفته خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکزخود نشان دادند.   مدیریت طبیعی وزن   تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است.   مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز در مقایسه با جایگزین‌های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این موضوع می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.   روزی چند عدد تخم‌مرغ می‌توان خورد؟ متخصصان تغذیه پاسخ می‌دهند   علاوه بر این، تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها کمک می‌کند. بنابراین بهتر است که در هر صبحانه جا را برای خوردن دو تخم مرغ باز کنید تا بهتر ببینید و بهتر فکر کنید و از چاقی و بیماری‌ها در امان بمانید.

دیگر خبرها

  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • عواملی که منجر به تشدید خسارات سیل در چین شده است
  • مجبور کردن افراد به خرید عینک در مرکز بینایی‌سنجی خاصی خلاف قانون است
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • تقویت و جلوگیری از ضعیف‌شدن چشم کودکان
  • فیبریلاسیون دهلیزی عامل زمینه ساز قوی برای نارسایی قلبی است