Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@11:38:26 GMT

چه کسی برای کشت 70 هزار متری ماری جوانا وام داد؟

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۱۵۲۸۹

به دنبال انتشار خبری مبنی بر کاشت یک هکتار ماری جوآنا با استفاده از 400 میلیون تومان از تسهیلات کمیته امداد امام خمینی(ره)، مسئولان این نهاد حمایتی خبر را تکذیب کردند.

به گزارش ایران، این خبر دیروز به نقل از «فضل‌الله آذرفر»، رئیس‌جهاد کشاورزی شهرستان دنا در سایت‌ها و کانال‌های خبری منتشر شد و جنجال زیادی در فضای مجازی به پا کرد تا جایی که تعداد زیادی از کاربران فضای مجازی با انتشار این خبر، نسبت به عملکرد این دستگاه حمایتی انتقاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته، وی در این خبر تأکید کرده که کاشت ماری جوآنا در 7 هکتار در این شهرستان صحت ندارد و این کاشت در کمتر از یک هکتار صورت گرفته است.

با این همه، «عنایت رحیمی نیا»، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان کهگیلویه و بویر احمد، می‌گوید: «سقف تسهیلات کمیته امداد برای مشاغل خرد، 50 میلیون تومان است و این فرد جزو مددجویان کمیته امداد نبوده و تا به حال هیچ تسهیلاتی از ما دریافت نکرده است.»

رئیس‌جهاد کشاورزی دنا هم حرف‌هایی که از قول او در رسانه‌ها منتشر شده را بشدت تکذیب می‌کند و می‌گوید: خبر کشت ماری جوآنا در گلخانه‌های این شهرستان صحت ندارد. همچنین، این تسهیلات ارتباطی به کمیته امداد نداشته و این خبر شیطنت یکی از رسانه‌ها بوده است.

او ادامه می‌دهد: ما در شهرستان تنها 2 گلخانه داریم که یکی از آنها غیر فعال است و این اتفاق در گلخانه‌های شهرستان صورت نگرفته است. حتی هزینه 400 میلیون برای این زمین هم صحت ندارد و این فرد هیچ تسهیلات و مجوزی از جهاد کشاورزی و کمیته امداد دریافت نکرده است.

«عنایت رحیمی نیا» هم حرف‌های رئیس‌جهاد کشاورزی دنا را تأیید می‌کند و می‌گوید: هیچ کدام از مددجوهای ما در 3 سال گذشته متقاضی احداث گلخانه نبوده‌اند و از سال 95 هیچ طرح گلخانه‌ای توسط کمیته امداد در استان اجرا نشده است.

او در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال دارد این تسهیلات برای اشتغال زایی چند نفر و به صورت تجمعی از سوی کمیته امداد پرداخت شده باشد، می‌گوید: در سال‌های گذشته چندین طرح تجمعی برگزار کردیم که اغلب آنها به علت اختلاف مددجویان باهم با شکست مواجه شد، به همین علت دیگر هیچ طرح تجمعی برگزار نکردیم. البته این فرد اصلاً جزو مددجویان کمیته امداد نبوده که بخواهد از ما تسهیلات دریافت کند.

وی ادامه می‌دهد: فردی که اقدام به کاشت ماری جوآنا کرده ساکن روستای دنا است و احتمال دارد حتی این وام را از جهاد دانشگاهی گرفته باشد. چراکه، مجوز و تسهیلات طرح‌های گلخانه‌ای را خود جهاد کشاورزی به افراد اعطاء می‌کند و کمیته امداد در زمینه مشاغل کلان و وام‌های بالاتر از 50 میلیون تومان هیچ فعالیتی نمی‌کند.

رحیمی نیا در پاسخ به این سؤال که کمیته امداد چقدر روی وام‌های دریافتی مددجویان نظارت می‌کند، می‌گوید: پس از دریافت وام حداقل 4 سال نظارت و پشتیبانی بر هر مددجو انجام می‌شود و سالانه 4 بار از محل‌های اشتغالزایی بازدید سرزده صورت می‌گیرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ماری جوانا وام جهاددانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۵۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست امضای تفاهمنامه همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور با کمیته امداد امام خمینی (ره) فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت در دفتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

این تفاهمنامه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، راه اندازی مراکز مشاوره در کتابخانه های عمومی و اجرای طرح «راه زندگی» با حضور مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

برنامه مورد اشاره فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در فتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 6090181 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است